Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه ایام الله دهه فجر و گرامیداشت آن جشنواره شادابی با ورزش و بازی های کودکانه با حضور نونهالان مهدها و مادرانشان در مجموعه ورزشی تلاش شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر جشنواره شادابی با ورزش و بازی های کودکانه با حضور 163 کودک میبدی و مادرانشان از پیش دبستانی مهتاب و مهد قرآنی بشری در مجموعه ورزشی تلاش میبد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره نونهالان به همراه مادرانشان در بازی های پرتاب حلقه، آکواریوم توپ، اعصاب سنج و لی لی شرکت کرده و در محیطی شاد و صمیمی با یکدیگر رقابت کردند.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکس از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز پر پا شد.

محمدرضا زارع بیدکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد در این مراسم بیان داشت: نقش ورزش در سلامت جسم و روح بر کسی پوشیده نیست و در اسلام نیز بر این نکته تاکید شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره بازی کودکان ترویج و بیان اهمیت ورزش با کمترین هزینه و ایجاد روحیه شادابی در کودکان و نوجوانان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد تصریح داشت: ورزش های همگانی و سنتی در مقایسه با سایر ورزش ها و بازی های رایانه ای سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان مهیج تر هستند و با توجه به تحرک بدنی بیشتر و برگزاری آنها به صورت گروهی جذابیت خاصی دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف گذشته کودکان امروزی بیشتر از حرکات فیزیکی به بازی‌های رایانه‌ ای و مجازی علاقمند هستند که جز چاقی و نهادینه کردن خشونت برایشان فایده‌ ای ندارد در حالی که پرداختن به بازی‌های سنتی و همگانی ضمن اینکه برای افزایش هماهنگی بدن و حافظه بسیار مفید است زندگی اجتماعی را نیز به فرزندان ما آموزش می‌دهد.

زارع در پایان با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آینده این مرز و بوم هستند، اظهار داشت: بخشی از سلامتی و تندرستی کودکان جامعه از طریق پرداختن به بازی و ورزش تأمین می‌شود. کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و توجه به نقش خطیر آن‌ها در جامعه در ابعاد مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی وظیفه همه نهادها و سازمان‌ها است.

در این جشنواره که برخی از مسئولین شهرستان حضور داشتند از دانش آموزانی که روزنامه دیواری تهیه کرده بودند و مسئولان برگزاری این جشنواره و مدبیان مهدها تقدیر شد.

در پایان این جشنواره به تمامی کودکان شرکت کننده به رسم یادبود کتاب داستان اهدا شد.

انتهای پیام/اد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • جشنواره پرواز بادبادک ها در ایوانکی
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان