Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست دانشگاه شیراز گفت: سالانه نزدیک به سه هزار مقاله علمی بین المللی در دانشگاه شیراز منتشر می شود که در بین دانشگاه های کشور حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، دکتر حمید نادگران، سرپرست دانشگاه شیراز امروز (10 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه با جدیت به دنبال پذیرش دانشجوی خارجی هستیم و در حال آماده سازی زیرساخت ها برای اسکان آنان هستیم، گفت: 22 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه هنر و معماری دوره کارشناسی معماری، صنایع دستی و فرش و در کارشناسی ارشد رشته های معماری و پژوهش هنر وجود دارد، اضافه کرد: رشته «معماری منظر» در کارشناسی ارشد و «معماری» در مقطع دکتری در حال پذیرش است.

 

دکتر نادگران با یادآوری این مطلب که در خصوص موزه هنرهای معاصر هماهنگی شده است، اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر سابقه تهیه نقشه به قبل از انقلاب بر می گردد و موزه معاصر را برای شهر شیراز ایجاد کند و تماس هایی با مجاری قانونی گرفته شده است و زمینی در اطراف رصدخانه در نظر گرفته شده و کلنگ موزه هنرهای معاصر به زمین زده می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برپایی، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی با جدیت پیگیری می شود، حوزه دانشجویی و فرهنگی برای این مهم برنامه ریزی کرده اند، اضافه کرد: مناظره ها و سخنرانی های تخصصی در حوزه های علوم انسانی اجرا شده است.

 

سرپرست دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه تشکل های دانشجویی که در محیط دانشگاه به فعالیت مشغول هستند، گروه های خوبی محسوب می شوند، اضافه کرد: دانشگاه بدون تشکل ها، هیجان و شور دانشجویی، دانشگاه نیست، دانشجویان در تشکل های مورد علاقه شرکت کند با هدف اینکه کار منظم، منسجم و تشکیلاتی را تجربه می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای کثرت بخشی و حمایت از تشکل ها برنامه هایی در دست تدوین داریم، افزود: رفع نگرانی از دانشجویان در خصوص بسته بودن فضای دانشگاه، شکل گرفته است و همه تشکل ها با هر دیدگاهی می توانند حمایت شوند و می توانند به سیستم دانشگاه نقد داشته باشند.

 

دکتر نادگران گفت: مسئله اخراج استادان مطرح نبوده و این مسئله را تکذیب می کنم، برخی از اعضای هیئت علمی حد نصاب فعالیت های پژوهشی را دربازه زمانی پنج ساله انجام نداده باشند، طبق قانون می توان با آنان خداحافظی کرد اما ما به یک نفر از این استادان فرجه یک ساله دادیم و 2 نفر دیگر هم وقت دارند.

 

سرپرست دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه طرح جدیدی در حال تدوین است با همکاری مرکز تحقیقات است که تمام روستا ها مورد مطالعه قرار می گیرد و با توجه به پتانسیل هر روستا و میزان آب زیر زمینی فشار را از روی منابع آب کم کنیم، یادآور شد: الگوی کشت مناسب ارائه و مشاغل جایگزین با کمک استانداری تامین شود.

 

دکتر نادگران با اشاره به اینکه همه ما باید برای اجرایی شدن و جلو رفتن اقتصاد مقاومتی که تنها راه حل برون رفت از مشکلات فعلی است، باید تلاش کنیم، اضافه کرد: دانشگاه شیراز کار خود را با صنایع پایین دستی و بالادستی شروع کردیم و بررسی های مختلف و ارتباطات را با صنایع فعال، نیمه فعال و در حال تعطیل شدن انجام دادیم و امیدواریم با اطلاعات آنها با کمک خودشان و سایر دستگاه ها کاری برای حفظ صنایع انجام دهیم چرا که دانشگاه نگران تعطیل شدن صنعت و کسب کار در استان است.

 

سرپرست دانشگاه شیراز در خصوص امور رفاه دانشجویی، هم گفت: 65 درصد دانشجویان جدید خوابگاه گرفتند اما اسکان محدود است طرحی برای احداث خوابگاه جدید داشتیم که به علت عدم تخصیص اعتبارات متوقف شد.

 

وی با یادآوری این مطلب که دانشگاه شیراز جز 13 دانشگاه برتر کشور است و 56 درصد اعضای هیئت علمی، دانشیار و استاد هستند، اظهار داشت: با توجه تحصیلات تکمیلی را افزایش دهیم که امیدواریم به نسبت 60 به 40 به نسبت کارشناسی برسیم.

 

سرپرست دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه های جامع دانشگاه هایی هستند که تمامی رشته ها را دارند و دانشگاه های تخصصی فقط رشته های مهندسی و علوم پایه دارند، اضافه کرد: دانشگاه شیراز در بین دانشگاه های جامع رتبه 2 کشوری را دارد و در بین تمامی دانشگاه ها رتبه پنج است و از لحاظ پژوهشی در رتبه یک قرار دارد هدف گذاری آینده نگری را داریم.

 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص وضع پژوهشی هم گفت: سالانه نزدیک به سه هزار مقاله علمی بین المللی در دانشگاه شیراز منتشر می شود که در بین دانشگاه های کشور حائز اهمیت است و امروز کیفیت در دانشگاه شیراز به لحاظ آموزشی و پژوهشی حرف اول را می زند.

 

دکتر نادگران با یادآوری این مطلب که همایش تخصصی علوم انسانی اسلامی برگزار کردیم، افزود: ما تقریبا هر هفته یک همایش تخصصی در این خصوص خواهیم داشت تا بتوان به این هدف دست یافت و افراد صاحب نظر را دعوت خواهیم کرد و با گذاشتن کارگاه کار را پیش ببرند چرا که در این حوزه بیش از 200 نفر عضو هیئت علمی داریم و پژوهشکده های مختلفی وجود دارد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش کمالی سروستانی گفت: نخستین یادروز سعدی در اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۷ در شیراز برگزار شد. روزی که به یمن خوبی‌ها و زیبایی‌های اندیشه سعدی، چون شعر و نامش جهانگیر شد و همزمان با شیراز در برخی از شهرهای ایران و جهان دوست‌دارانش به جشن نشستند و از خوان حکمت و عشق و شورش خوشه‌ها چیدند.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی خاطرنشان کرد: سعدی یگانه‌ای است که سحر کلامش به غایتِ اعجاز دست می‌یازد و از آن رو است که ذکر جمیلش در افوام عوام افتاده و صیت و آوازه سخنش را که در بسیط زمین رفته، همچون شکر می‌خورند و رقعه منشآتش را چون کاغذ زر می‌برند.

کمالی سروستانی افزود: سعدیِ بزرگ پیوسته به انسان عشق می‌ورزد و همین عشق است که او را در جهان پرآوازه می‌سازد به‌گونه‌ای که بازتاب افق اندیشه‌اش، بنی‌آدم را اعضای یکدیگر می‌داند و همگان را در آفرینش زِ یک گوهر؛ و چنین است که جهان گیر می‌شود؛ آری سعدی نیک‌گفتار و نیک‌پندار و ژرف‌بین است و با زبان، هنر، حکایات و تمثیل‌های خویش رهنمودی است بر عدالت و دادگر، حق‌پذیری و انسان‌مداری.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی در مورد برنامه‌های علمی یادروز سعدی در اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری در بخش علمی استادان ارجمندی چون دکتر میرجلال‌الدین کزازی درباره «سعدی و رزمنامه»، دکتر اصغر دادبه درباره «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، دکتر ضیا موحد درباره «سعدی، زبان و شخصیت» دکتر محمد نوید بازرگان درباره «چراغ آدمیت در دریچه باد»، دکتر زرین‌التاج واردی درباره «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، دکتر محمدرضا خالصی درباره «نگاه هستی‌شناختی سعدی به دوستی» و دکتر معین کاظمی‌فرد درباره «ناظر معتبر در حکایت سعدی» سخن خواهند گفت.

وی افزود: علاوه بر این دفتر دوازدهم سعدی‌شناسی که چهلمین دفتر سعدی‌شناسی از سال ۱۳۷۷ تاکنون است همزمان با یادروز سعدی منتشر می‌شود و چهارمین نمایشگاه «سماع قلم» که بر اساس آثار سعدی توسط هنرجویانِ استاد معین‌خواه خوشنویسی شده است با حضور استادان یدالله کابلی و محمد حیدری در تالار حافظ برگزار خواهد شد.

گفتنی است مراسم علمی یادروز سعدی در ساعت ۹ صبح روز شنبه اول اردیبهشت در تالار آرامگاه سعدی برگزار خواهد شد. در همین روز آرامگاه سعدی گلباران می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081317

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس