Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بي شک نشان اسب سرکش يکي از شاخص ترين و معروف ترين لوگوها در بين شرکت هاي مختلف جهان بوده و از اعتبار بسيار بالايي برخوردار است. هر گاه اين نشان بر روي اتومبيلي نصب شود، به اين معناست که بايد انتظار عملکردي خيره کننده از آن داشته باشيم. صحبت از لوگوي يکي از مطرح ترين و محبوب ترين خودروسازان اين کره خاکي است، يعني فراري.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما آيا تاکنون به اين فکر کرده ايد که لوگوي فراري چگونه شکل گرفته است؟ به گفته مقامات اين کمپاني، انزو فراري تنها يک بار درباره اسب سرکش و ريشه آن صحبت کرده؛ آنچه در ادامه مي خوانيد چکيده اي است از تاريخچه شکل گيري اين لوگو و مروري بر اتفاقاتي که در نهايت منجر به تاسيس اين کمپاني ايتاليايي شده اند.

قبل از آنکه انزو فراري به توليد اتومبيل هاي مسابقه اي کم نظير روي بياورد، وي به عنوان راننده در مسابقات اتومبيل راني شرکت مي کرد. در سال 1924 او با آلفارومئو به مقام قهرماني در مسابقه Coppa Acerbo دست يافت. پنج سال بعد به لطف علاقه وافر انزو، تيم اتومبيل راني اسکودريا فراري پايه گذاري شد، عمده خودروهاي اين تيم را که در مسابقات گوناگون شرکت مي کرد، محصولاتي از آلفارومئو تشکيل مي دادند.

در روزي از روزها، آقاي فراري با والدين يکي از خلبانان معروف جنگ جهاني اول با نام فرانچسکو باراکا ديدار کرد. بر روي بدنه هواپيماي اين خلبان نشان يک اسب رقصان نصب شده بود. در آن ديدار، والدين باراکا از آقاي فراري تقاضا مي کنند که اين نشان را با هدف داشتن شانس بهتر در مسابقات بر روي خودروهاي خود نصب کند. آقاي فراري نيز اين مساله را پذيرفته و با قرار دادن نشان اسب مذکور بر روي پس زمينه اي زرد رنگ (نماد شهر مارانلو)، لوگوي تيم مسابقه اي اسکودريا فراري اين چنين خلق مي شود.

در سال 1932 يک سپر زرد با اسبي مشکي رنگ، بر روي آلفارومئوهاي تيم اسکودريا فراري در مسابقات بزرگ Spa نقش بست. اين لوگو براي اسکودريا فراري بسيار خوش يمن بود، چرا که اين تيم توانست مقام هاي اول و دوم را از آن خود کند.
در سال 1933 با وخيم شدن اوضاع مالي، آلفارومئو به همکاري خود با تيم اسکودريا فراري خاتمه داده و از مسابقات اتومبيل راني کنار کشيد. بعد از اين اتفاق، تيم اسکودريا فراري بصورت مستقل در رقابت هاي مختلف شرکت کرد و با آزادي عمل بيشتري از لوگوي اختصاصي خود استفاده نمود.

پس از چند سال و با بهبود وضعيت مالي، آلفارومئو به سراغ تيم اسکودريا فراري بازگشته و با خريد بخشي از سهام آن، شروع به توسعه تيم مسابقه اي خود با نام آلفا کورس کرد.
با آغاز جنگ جهاني دوم، مسابقات اتومبيل راني لغو شدند. در اين دوران بود که انزو با ترک آلفارومئو تصميم گرفت اتومبيل هاي مسابقه اي کاملا اختصاصي طراحي و توليد کند.

طبق توافقات انجام شده، وي نمي توانست به مدت چهار سال از نام و لوگوي فراري بر روي توليدات خود استفاده نمايد. اگر چه کسب و کار فراري رونق خوبي داشت، اما علاقه او به مسابقات اتومبيل راني حتي با وجود بمباران مقر کارخانه اصلي در مارانلو، هرگز فروکش نکرد.
سرانجام در سال 1947، نخستين خودروي ساخت فراري با نشان اسب سرکش متولد شد. اين خودرو 125 S نام داشت و از يک موتور 1.5 ليتري 12 سيلندر بهره مي برد.

از آن تاريخ تاکنون، اين کمپاني با لوگوي فراري همواره مدل هاي بسيار هيجان انگيزي راهي خيابان ها کرده و محصولات آن هميشه طرفداران متعصبي داشته اند. دليل اين تعصب هم کاملا مشخص است؛ روحي سرکش در کالبدي آهنين.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم

رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان امسال باری دیگر به مصاف هم رفتند. در دور رفت این رقابت دو تیم به تساوی 2-2 رضایت دادند. به همین بهانه مروری خواهیم داشت به گل های بازی های اخیر این دو تیم با یکدیگر.

دانلود (78.7MB)

دیگر خبرها

  • امتناع ریو فردیناند از پا گذاشتن روی لوگوی رئال مادرید هنگام ورود به زمین سانتیاگو برنابئو / فیلم
  • تقدیر از قهرمان تاریخ‌ساز یخ‌نوردی جهان
  • وعده‌های مالیاتی برای رام کردن اسب سرکش اجاره‌بها
  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • شاهکار نوشاد عالمیان در عربستان
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم