Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@06:34:26 GMT

موج ادامه دار تبعيد شيعيان بحرين

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۹۴۴۲

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ حکومت آل خليفه امروز هم دو شهروند شيعه ديگر را از بحرين تبعيد کرد.
عدنان ابراهيم و حبيب درويش دو شهروند شيعه بحرين صبح امروز از بحرين به عراق تبعيد شدند.
بحرين روز گذشته نيز دو برادر به نام هاي "ابراهيم خليل درويش و اسماعيل خليل درويش" که از شيعيان بحرين اند را پس از خودداري لبنان از پذيرفتن آنها به عراق تبعيد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش بيني مي شود در طي روزهاي آينده حداقل 4 شهروند شيعه ديگر نيز به خارج از بحرين تبعيد شوند که در ميان آنها نام يک زن اعلام شده است.
اين شهروندان بحريني در سال 2012 طي فهرستي 30 نفره توسط وزارت کشور بحرين سلب تابعيت و محکوم به خروج از بحرين شده بودند و پس از آنکه دادگاه استيناف بحرين هفته گذشته تجديد نظر در حکم صادره عليه آنان را وارد ندانسته و رأي به سلب تابعيت و اخراج آنان داد، مسوولان وزارت گذرنامه و نيروهاي امنيتي بحرين از روز گذشته به انتقال آنان به فرودگاه و تبعيد آنان به اجبار و زور به خارج از بحرين در گروه هاي چند نفري کرده اند .
وزارت کشور بحرين در سال 2012 با انتشار بيانيه اي در رسانه ها بدون ارائه هيچگونه ادله و توضيحي ضمن اعلام لغو تابعيت اين افراد ادعا کرده بود اين افراد براي امنيت بحرين مضرند.
جزيره کوچک بحرين پس از آغاز انقلاب 14 فوريه در سال 2011 تاکنون طي حکم هاي پادشاهي و يا توسط وزارت کشور اقدام به سلب تابعيت از حداقل 520 شهروند خود در قضايايي سياسي کرده است که در پي آن تعداد زيادي از آنان که در داخل بحرين حضور داشته اند از اين کشور اخراج شده و با تبعيد به کشورهاي مختلف بدون داشتن هرگونه تابعيتي بي خانمان شده اند.
سازمانهاي حقوقي و مجامع بين الملل بارها اقدام نظام آل خليفه به سلب تابعيت از شهروندان منتقد اين نظام را محکوم کرده اند و آن را انتقام جويي سياسي و برخلاف موازين بين المللي خوانده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی

مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های الاشتر بحرین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم مقاوم غزه روز پنجشنبه ۲ می در حملات پهپادی یک هدف حیاتی در شهر ام الرشاش واقع در سرزمین‌های اشغالی (ایلات) را هدف قرار داده است.

مقاومت بحرین اعلام کرد که تا زمان توقف تجاوزها علیه مردم غزه و پایان دادن به محاصره این باریکه، عملیات خود را متوقف نخواهد کرد.

مقاومت اسلامی بحرین (سرایا الاشتر) اخیرا نیز مسئولیت یک حمله پهپادی به بندر ایلات در تاریخ ۲۷ آوریل را بر عهده گرفت تا رسما وارد جبهه نبرد علیه رژیم صهیونیستی شود.

مقاومت اسلامی بحرین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که ۲۷ آوریل با چند پهپاد شرکت حمل و نقل زمینی «تراک نت» رژیم صهیونیستی در شهر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی بحرین در ادامه تاکید کرد: عملیات ما تنها با توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه، متوقف خواهد شد.

پیش از این جبهه‌های یمن، لبنان و عراق در پشتیبانی از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت آنها به عملیات طوفان الاقصی ملحق شده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد