Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه­ ای اصفهان گفت: در دهه فجر تعداد ۱۱ پروژه زیربنایی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان با هدف افزایش پایداری شبکه و تأمین دیماند مصرفی متقاضی و مشترکان صنعتی و خانگی جدید و تأمین زیرساخت‌های توسعه در سطح مناطق تحت مدیریت شرکت برق منطقه‌ای اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز رسول موسی‌رضایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  بابیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان به لحاظ پوششی شامل دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری است که مسئولیت توسعه، حفظ، نگهداری، حراست و ایجاد زیرساخت‌های شبکه‌ای را بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه اصفهان 8.5 درصد برق کل کشور را تولید می‌کند در حالی که میزان برق مصرفی استان 10 درصد است، تصریح کرد: عواملی مانند کم آبی و عدم نزول برف و باران سبب کاهش میزان تولید برق اصفهان و تراز منفی در سه سال گذشته شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان بابیان اینکه با وجود همه محدودیت‌های فراوان، با استفاده از ظرفیت نیروگاهی اصفهان به میزان 5 هزار و 870 مگاوات برق مورد نیاز تأمین می‌شود، تصریح کرد: البته 10 درصد آن مقدار کل مصرف برق استان است و 1.5 درصد بیش از مقداری موردنیاز تولید می‌کنیم.

موسی­ رضایی پیرامون چشم­ انداز 1405 این اداره، تصریح کرد: طی این چشم­ انداز برنامه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های انتقال، تولید انرژی الکتریکی و ایجاد زیرساخت فوق توزیع چیده شده است.

وی بابیان اینکه برق منطقه‌ای اصفهان دارای 30 پست انتقال برق، 167 پست فوق توزیع و 9 هزار و 744 کیلومتر شبکه‌های فوق توزیع و انتقال است، گفت: در قسمت نیروگاهی و تولید نیروگاه جدید نیز باید گفت سیکل ترکیبی هزار مگاواتی در شرق اصفهان از پروژه‌های در دست اجراست و امید است تا در 1401 در مدار استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در خصوص 242 نیروگاه خورشیدی فعال در استان افزود: چون استان اصفهان 300 روز آفتابی دارد، مکان مناسبی برای توسعه زیربنای نیروگاه خورشیدی است، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی موجود 12.08 مگاوات و از 146 پروانه متقاضی، هشت نیروگاه در دست اجرا است و در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در منطقه کوه صفه توربین‌های بادی با ظرفیت 660 کیلووات نصب شده و در کلیه نقاط استان، مطالعات دقیقی در حوزه اندازه‌گیری بادسنجی و امکان‌سنجی نصب نیروگاه بادی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه­ ای اصفهان بابیان اینکه 242 نیروگاه خورشیدی فعال در استان وجود دارد، گفت: چون استان اصفهان 300 روز آفتابی دارد، مکان مناسبی برای توسعه زیربنای نیروگاه خورشیدی است.

*استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی اصفهان در مدارس و مساجد

وی ادامه داد: در حوزه نیروگاه‌های مقیاس کوچک CHP و CCHP تاکنون 10 نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت 100 مگاوات در اصفهان به بهره‌برداری رسیده و با استفاده از سرمایه‌گذاران عمدتا خصوصی تا پایان سال 97 ظرفیت این نیروگاه‌ها به 195 مگاوات می‌رسد.

موسی­رضایی پیرامون استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: در استان اصفهان برای توسعه و اصلاح انرژی‌های تجدید پذیر اقداماتی موثری انجام شده­ است که از جمله آن می‌توان به استفاده از همه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی اصفهان به جز سه مورد از 242 نیروگاه خورشیدی در مدارس و مساجد اشاره کرد.

وی درادامه گفت: همچنین کلیه دستگاه‌های دولتی موظف هستند 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند که در اصفهان بعد از هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از ادارات و سازمان‌ها استان از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه­ای اصفهان  تصریح کرد: در دهه فجر تعداد 11 پروژه زیربنایی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر 63 میلیارد تومان با هدف افزایش پایداری شبکه و تأمین دیماند مصرفی متقاضی و مشترکین صنعتی و خانگی جدید و تأمین زیرساخت‌های توسعه در سطح مناطق تحت مدیریت شرکت برق منطقه‌ای اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درپایان پیرامون ساختار مصرفی در شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد:مصرف برق شهرستان اصفهان 11 درصد کشاورزی، چهار درصد عمومی (ادارات و سازمان‌ها)، هفت درصد روشنایی معابر ، 16 درصد تجاری، 26 درصد صنعتی و 36 درصد خانگی است.

موسی­رضایی درادامه گفت: در استان اصفهان این آمار 23 درصد خانگی، 38 درصد صنعتی، 27 درصد کشاورزی، 5 درصد عمومی،3 درصد روشنایی معابر و 5 درصد تجاری و سایر مصارف و در بخش منطقه‌ای 100 درصد مصارف صنعتی است و نشان می‌دهد که بخش عمده مصرف برق ما در زمینه مولد است.

*افزایش ٢ ونیم درصد میزان رشد پیک‌بار در استان اصفهان در سال ١٣٩۶

درادامه حمیدرضا پیرپیران اظهارکرد: هم‌زمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ٨۵٠ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۶٠ میلیارد و ٧۵٠ میلیون تومان در سطح شهرستان اصفهان افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها 328 دستگاه پست و ترانسفورماتور زمینی و هوایی تجهیز و در مدار قرار گرفته است، گفت: همچنین احداث 374 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری  است که نزدیک 30 هزار انشعاب جدید را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بابیان اینکه هیچ روستایی با 10 خانوار بدون برق در اصفهان وجود ندارد، حوزه توزیع برق اصفهان حدود 15 هزار و 700 کیلومتر، 16 شهر و 378 روستا است که در می­توان گفت تمام شهر اصفهان و روستاهای حومه را پشتیبانی می­کند.

وی بابیان اینکه کار برق رسانی این شرکت در حوزه فرمانداری اصفهان است، گفت: که تامین برق این مناطق به طور پایدار و مطمئن با ایجاد شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف هوایی و زمینی با بیش 14 هزار کیلومتر، با 12 هزار و 201 دستگاه پست و ترانس هوایی و زمینی با ظرفیت 3هزار و97 مگاوات آمپر و در نهایت بیش از 252 هزار و 108شعله چراغ انجام می‌شود.

پیرپیران تصریح کرد: بهره‌برداری از 110 پروژه انرژی خورشیدی در مقایسه کوچک جمعاً به ظرفیت یک مگاوات، و اتصال سه واحد نیروگاه گازی با مقیاس کوچک در شهرک سگزی و جی به ظرفیت 5 مگاوات و راه‌اندازی سامانه پذیرش مشترکان جدید انرژی‌های نو از طریق تلفن 38121 از اقدامات مهم این شرکت برای دهه مبارک فجر است.

وی درادامه بابیان اینکه همچنین پذیرش مشترکان نیروگاهی کوچک از همین طریق دیگر پروژه این شرکت در آستانه دهه مبارک فجر است، گفت: پروژه‌های یاد شده ظرفیت‌سازی ویژه‌ای برای مدیریت پیک تابستان سال آینده را  نیز فراهم و امکان پذیرش انشعابات بیشتر را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان پیرامون رشد پیک‌بار در اصفهان نیز گفت: در سال ١٣٩۶ میزان رشد پیک‌بار در استان اصفهان ٢ ونیم درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳