Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، امیر محسن آذرافروز ظهر امروز در نشست خبری در محل دفتر ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: امسال مسئولیت کمیته نیرو‌های مسلح ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان بر عهده ارشد آجا در منطقه و یگان ما گذاشته شده که امیدواریم با تعاملی که با سایر نیرو‌های مسلح خواهیم داشت بتوانیم نقش نیرو‌های مسلح را در این ایام به‌خوبی ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نقش نیرو‌های مسلح در انقلاب اسلامی

وی به نقش نیرو‌های مسلح در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام (ره) و یارانشان در آن شرایط خاص و ویژه می‌دانستند که ارتشیان برای پاسخ به این دعوت یعنی دعوت به دین با چه مشکلات و تنگنا‌هایی مواجه هستند؛ با وجود همین دعوت ایشان از ارتشیان در آغاز نهضت در سال ۴۲ مبنی بر پیوستن آن‌ها به مردم، بار دیگر همان لطف و محبت پدرانه را در آبان ماه سال ۵۷ در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی تکرار کردند و فرمودند: "سلام اینجانب به روسای ارتش در نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی برسانید و به آن‌ها بگویید ایران کشور و ملت ایران ملت شماست به ملت بپیوندید".

مسئول کمیته نیرو‌های مسلح ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان با بیان اینکه پیوستن ارتش به ملت در تسریع پیروزی انقلاب تأثیرگذار بود، بیان کرد: یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب بریدن نظامیان از طاغوت و پیوستن آن‌ها به انقلاب و موج خروشان مردم حزب‌الله بود.

وی افزود: در ادامه انقلاب، نیرو‌های مسلح دیگری با مأموریت وظایف خاصی در کشور شکل گرفت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته‌های انقلاب، بسیج عزیز ایجاد و ساختار یافت. تمام نیرو‌های مسلح از همان ابتدای انقلاب با یک همبستگی و تعامل ویژه با ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های بین انقلاب و جنگ تحمیلی در مقابل ضد‌انقلاب ایستادگی کردند و مانع به ثمر رسیدن توطئه‌های استکبار شدند.

آذرافروز با یادآوری تحمیل جنگ ۸ ساله به‌نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: در آن جنگ تحمیلی بیش از ۴۳ کشور دنیا صدام را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم پشتیبانی می‌کردند؛ نیرو‌های مسلح ایران برای دفاع از کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی جانانه در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و جنگیدند و در این راه شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران زیادی را تقدیم کردند و نهال انقلاب را با خون پاک خودشان آبیاری کردند.

امنیت و آرامش کشور مرهون و ثمره فداکاری نیرو‌های مسلح

ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به سر بردن امروز کشور در امنیت و آرامش را ثمره فداکاری نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: اقتدار، عدم وابستگی، خودکفایی، دستاورد‌های هسته‌ای، جهش‌های علمی بی‌نظیر، کسب آمادگی‌های رزمی و دفاعی با استفاده از دانش و تجهیزات بومی، توانایی سرکوب دشمن در آن‌سوی مرز‌ها و کمک به مسلمانان مورد ظلم واقع‌شده در منطقه و جهان ازجمله نقش‌های بی‌بدیل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که هیچ‌گاه در تاریخ نیرو‌های مسلح کشور عزیزمان به چنین بالندگی نرسیده بودند.

نقش بی‌نظیر نیرو‌های مسلح کشور در آبادانی‌ها و توسعه‌های عمرانی کشور

وی گفت: امروز نیرو‌های مسلح ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرو‌هایی معنویت محور هستند، این نیرو‌ها همچنین در آبادانی‌ها و توسعه‌های عمرانی کشور نقش بی‌نظیری را ایفا کرده و می‌کنند، ساخت سدها، جاده‌ها، مسیر‌های ریلی، توسعه روستا‌ها و بسیاری دیگر از این اقدامات عمرانی در کشور توسط قرارگاه‌های سازندگی نیرو‌های مسلح انجام می‌گردد.

آذرافروز با اشاره به قانون اساسی اظهار داشت: تجهیزات نیرو‌های مسلح طبق قانون اساسی کشور در زمان صلح در خدمت به آبادانی کشور و کمک‌رسانی به سایر وزارتخانه ما و ارگان‌های کشور در راه آبادانی کشور است که در این زمینه اقدامات بسیار عالی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: این نیرو‌ها در هر بلای طبیعی که در اقصی نقاط کشور به وجود می‌آید نیز در خط مقدم کمک‌رسانی قرار دارند که یکی از نمونه آن کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور بوده است.

ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارتش غیر از اموری که خود انجام داد به سایر دستگاه ما نیز برای امدادرسانی کمک کرد به‌طور مثال در یک روز از پایگاه هشتم شکاری اصفهان بیش از ۷ فروند هواپیمای سنگین ترابری نظامی بیش از ۴۵ تن بار از کمک ما و محموله‌های ارتش، هلال‌احمر و سایر نهاد‌ها را به مناطق خسارت‌دیده منتقل کردند.

نقش بی‌بدیل سپاه اصفهان در کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

وی بیان کرد: نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بحث کمک‌رسانی و پس از زلزله در بازسازی مناطق زلزله‌زده نقش بسیار ارزنده‌ای را ایفا کرد که اطلاع داریم استان اصفهان در رأس سایر استان ما در کمک‌رسانی و امداد به مناطق زلزله‌زده قرار داشته و مایه افتخار است و سایر نیرو‌های مسلح استان نیز در این افتخار سهیم بوده‌اند.

آذر افروز اظهار داشت: این‌چنین ویژگی ما نشان از مردمی بودن نیرو‌های مسلح کشور دارد.

مهم‌ترین وجه تمایز نیرو‌های مسلح کشور با سایر نیرو‌های مسلح جهان

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی ممتاز نیرو‌های مسلح ایران اسلامی نسبت به سایر قوای مسلح سایر کشور ما در فرمانده ما است که یک فرمانده دینی و، ولی فقیه مانند امام (ره) و مقام معظم رهبری است که بزرگی و زهد آن‌ها قابل توصیف نیست.

آذر افروز کمیته نیرو‌های مسلح ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان را فعال‌ترین کمیته این ستاد عنوان کرد و افزود: بلافاصله پس از تشکیل این کمیته برنامه‌های متنوع و خوبی توسط همه نیرو‌های مسلح استان تاکنون انجام‌شده است.

برنامه‌های تدارک دیده شده نیرو‌های مسلح برای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر

وی گفت: اطلاع‌رسانی برنامه‌های این کمیته از طریق نشست خبری با اصحاب رسانه، آذین‌بندی اماکن نظامی و منازل سازمانی، حرکت کاروان‌های ورزشی نیرو‌های مسلح از ورزشگاه شهدای ارتش به‌طرف گلستان شهدا برای حضور در مراسم آغاز ایام‌الله دهه فجر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط یگان نیرو‌های مسلح در سطح شهر از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامی‌داشت دهه فجر است.

ارشد نظامی آجا در اصفهان با بیان اینکه در حال پیگیری و هماهنگی برای شلیک ۱۲ گلوله توپ همزمان با ساعت ورود حضرت امام (ره) به میهن در گلستان شهدا هستیم، افزود: برپایی نمایشگاه هوایی در پایگاه شهید بابایی و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در سایر یگان‌ها، حضور پرشور کارکنان نیرو‌های مسلح همچون سنوات گذشته در نماز‌های جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کل نیرو‌های مسلح، مسابقه کوهنوردی حرفه‌ای نیرو‌های مسلح، عیادت از جانبازان، دیدار با خانواده‌های معزز و معظم شهدا، محافل انس با قرآن، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان، برپایی ایستگاه‌های سلامت و انجام مراسم مهمانی لاله‌ها با غبارروبی و عطرافشانی گلزار‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که از سوی کمیته نیرو‌های مسلح ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان تدارک دیده‌شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان دیدگاهها و برنامه های نمایندگان منتخب اصفهان در خانه انقلاب اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ امیرحسین بانکی پور نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشگامان انقلاب نقشی مهم در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشته اند و نیاز است از برنامه‌های نمایندگان آگاه شوند.


وی با بیان اینکه هر کدام از نمایندگان منتخب مردم هدفی را در این دوره از مجلس دنبال می‌کنند افزود: توجه به ازدواج جوانان و راهکار‌های تسهیل ازدواج، تهیه مسکن، پیگیری قانون جوانی جمعیت، اقتصاد و معیشت و توجه به شاخصه‌های فرهنگی از مباحثی است که در این دوره بر روی آن کار‌های ویژه‌ای انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیان دیدگاهها و برنامه های نمایندگان منتخب اصفهان در خانه انقلاب اصفهان
  • پیام معاون اول رئیسی خطاب به فرماندهان کل ارتش و سپاه
  • تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟ /۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟/۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • پیام های تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • عملیات ساخت ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است
  • مخبر اعطای نشان فتح به فرماندهان ارتش و سپاه را تبریک گفت
  • ۱۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور کلنگ زده می‌شود