Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:08:10 GMT

۱۶ طرح آب ‌رسانی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۹۹۹۹

۱۶ طرح آب ‌رسانی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، از افتتاح ۱۶ طرح آب رسانی با ۹ میلیارد تومان اعتبار در دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سید هادی حسینی بیدار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان امروز (10 بهمن ) در جمع خبرنگاران گفت: 425 هزار مشترک در 29 شهر با جمعیت یک‌میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش شرکت آبفا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 850 لیتر در ثانیه آب در 24 ساعت تولید می‌شد، افزود: با اصلاح شبکه آب‌رسانی، فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه و نصب کنترل‌گرهای هوشمند و فشارشکن موجب 300 لیتر کاهش شده است.

 

وی تصریح کرد: پوشش خدمت فاضلاب در استان 10 درصد افزایش داشته است و با هماهنگی شورای شهر تصمیم گرفته شده تا سال آتی پوشش فاضلاب حاشیه شهر همدان به 95 درصد برسد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه سرانه مصرف آب در همدان 173 لیتر است، ابراز داشت: این در حالیست که سرانه تولید آب در همدان 232 لیتر در ثانیه طی شبانه‌روز است.

 

حسینی بیدار، طول شبکه آب استان همدان را 2 هزار و 580 کیلومتر دانست و عنوان کرد: در استان همدان 284هز ار انشعاب فاضلاب و 8 ایستگاه پمپاژ فاضلاب وجود دارد.

 

وی از شناسایی 300 مشترک پر مصرف آب در همدان خبرداد و گفت: شهروندان باید بدانند صرفه‌جویی در مصرف آب موجب صرفه‌جویی ماهانه سه هزار و 200 لیتر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: میزان مطالبات این شرکت از مشترکان 14 میلیارد تومان است و  6 میلیارد تومان از مطالبات مربوط به مشترکان خانگی و مابقی در بخش مشترکان غیرخانگی است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه  امسال 50 میلیمتر بارش در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در سال گذشته 140 میلیمتر بارش در استان داشتیم .

 

حسینی بیدار بیان کرد: امسال رودخانه‌های کوی رضوان، حصار مطهری و حیدره عاری از فاضلاب شده است و همچنین در طی قراردادی منعقد شده که رودخانه ای در محله منوچهری نیز عاری از فاضلاب شود.

 

وی گفت: 75 درصد آب مصرفی شهر همدان از منابع سطحی مانند رودخانه‌های خاکو، عباس‌آباد و دره مرادبیگ تأمین‌شده و بقیه از محل منابع زیرزمینی است.

 

وی افزود: 16 پروژه آب و فاضلاب در ایام دهه فجر با 9 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان های همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و رزن افتتاح خواهد شد.

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی افزود: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محور‌های پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می‌آمد که سالانه شاهد تصادفات رخ‌به‌رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در این گردنه به پایان رسید.

او با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه تصریح کرد: به‌منظور ارتقاء ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه‌خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد