Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه رسمی شورای شهر سنندج مطرح شد که سود معدن طلای شهرستان قروه حتی به یکی دو روستای نزدیک معدن هم نمی‌رسد. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امشب جلسه رسمی شورای شهر سنندج با حضور مسئولان نظام مهندسی معدن کردستان در سالن جلسات شورا برگزار شد.

ظرفیت‌های معدنی استان کردستان به کشور معرفی شود

ارسطو گویلی یکی از اعضای شورای شهر سنندج در این جلسه اظهار داشت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب معدنی استان باید ابتدا به مردم خود کردستان و سپس به ایران شناسانده شود و این کار می‌تواند به‌عنوان برندی با پرپایی نمایشگاه‌های موقت سنگ‌های معدنی به‌ویژه سنگ‌های قیمتی در فضاهای شهری و سپس اختصاص ساختمان دائمی به عنوان موزه شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شورا و شهرداری آمادگی خود را در خصوص اختصاص المان و مکانی تحت عنوان معدن به‌ویژه در صورتیکه المان با سنگ‌های مختص استان ساخته شود، اعلام می‌دارد.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: هویت تاریخی، کشاورزی، فرهنگی، معدنی، هنری، ورزشی و شهری سنندج می‌تواند از طریق حوزه‌های تخصصی احیا و به گردشگران معرفی شود.

"خام‌فروشی" معادن استان کردستان

انور رشیدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج در ادامه با بیان اینکه معدن‌ها گنجینه‌های روبه پایان هستند، اظهار داشت: متأسفانه در معدن‌های ما تا حدودی خام‌فروشی صورت می‌گیرد و نتوانستیم فرآورده‌هایی از آن ایجاد و تأثیری در حوزه اشتغال داشته باشیم هر چند این موضوع شاید به ظاهر خارج از وظیفه کاری اعضا شورای شهر باشد اما با توجه به بیکاری موجود در میان جوانان شهر این صنعت می‌تواند در افزایش سرانه اشتغال تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سنگ‌ها و معدن‌های ما صادر می‌شود، گفت: با برپایی نمایشگاهی از معدن‌ها و سنگ‌های قیمتی می‌توانیم اقدامات فرهنگی در جذب گردشگر و دوستداران این صنعت برای معرفی بیشتر استان انجام دهیم.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به ظرفیت‌های معدن و تأثیرگذاری در حوزه اشتغال، گردشگری و شهری تصریح کرد: زمانیکه پروژه‌های بزرگ برج‌سازی انجام می‌شود باید پرونده به سازمان نظام مهندسی معدن ارسال شود تا بدانیم چه مقدار می‌توانیم در حوزه‌های زمین و زیرساخت‌ها تأثیرگذار باشیم.

ظرفیت معادن کردستان در ایجاد اشتغال‌زایی تأثیرگذار است

یوسف اسدی دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: معدن در استان می‌تواند اشتغالزایی خوبی ایجاد کند اما متأسفانه سود معدن طلای شهرستان قروه حتی به یکی دو روستای نزدیک معدن هم نمی‌رسد.

وی با تاکید بر ایجاد زیر ساخت‌ها گفت: درمنطقه نعمت‌های طبیعی زیادی داریم اما متأسفانه بهره آن به ما نمی‌رسد و باید زیرساخت‌هایی ایجاد کنیم تا این نعمت‌ها بیرون نرود.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ضمن تایید جسد پیدا شده در سد قشلاق سنندج گفت: امروز جسد برای بررسی تعیین هویت و علت مرگ، تحویل پزشکی قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، امروز در فضای مجازی و کانال‌های محلی فیلم پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج پخش شد که در آن نشان می‌داد جسد یک مرد در نزدیکی سد قشلاق (وحدت) افتاده است.

بهتاش خانی‌آباد، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ضمن تأیید این خبر، اظهار کرد: جسد پیدا شده امروز جهت تعیین هویت و بررسی علت مرگ تحویل پزشکی قانونی داده شد.

وی افزود: اقدامات لازم برای اطلاع از زمان و چگونگی فوت این فرد آغاز شده است و پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سد قشلاق یا وحدت، در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان ایران واقع شده است که آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 751148

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر قروه درگزین در سال‌جاری
  • رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در ‌مسابقات‌ دادرس هلال‌احمر
  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه