Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:00:38 GMT

آغاز آموزش تفکیک زباله از مبدا در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۱۲۵۸

آغاز آموزش تفکیک زباله از مبدا در آستارا

جواد معیتی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شش مربی در این طرح فعالیت می کنند و در بین هشت هزار و 813 خانوار تحت پوشش این طرح، برای جدا سازی زباله های خشک و تر کیسه های برزنتی توزیع می شود.
وی بیان کرد: حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، کاهش حجم زباله‌ها، اشتغالزایی و ارتقاء فرهنگ نظافت شهری از هدف های این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معیتی اظهار کرد: این طرح با همکاری یک گروه هنری با اجرای نمایش عروسکی عمو بازیافت، در مدارس نیز اجرا می شود و دانش آموزان، کاهش تولید زباله و جدا سازی پسماندهای تر و خشک را یاد می گیرند.
روزانه حدود 100 تن زباله در شهرستان آستارا تولید و در نزدیک ساحل خزر دفن می شود.

** معرفی 10 متهم تصرف منابع ملی به دادگاه در آستارا
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: شش متهم تصرف اراضی ملی و چهار متهم قطع درختان جنگلی بعد از رفع تصرف اراضی و توقیف چوب آلات، طی روز جاری دستگیر و به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.
سرخوش کرم زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: متصرفان در روستاهای قره سو و عباس آباد آستارا، 23 هزار و 18 متر مربع اراضی ملی را تصرف کرده بودند که با پیگیری قضایی به آزادسازی آن اقدام شد.
وی افزود: روز گذشته نیز چهار نفر در یکی از روستاهای آستارا درختان جنگلی را قطع کرده بودند که با تلاش جنگلبانان، از آنها 15 اصله چوب آلات نظیر توسکا، ون و افرا کشف و توقیف شد.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک و پرچین محصور کرده است.
وی از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری تمام آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی رودسر از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر