Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی در گفتگو با خبرآنلاین، اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شب خاطره شهید والا مقام و شاخص جامعه پزشکی کشور شهید مصطفی رستم پور روز یک شنبه 15 بهمن ماه 96 از ساعت 10 تا 12 به بعد در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بیجار برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این محفل ادبی و معنوی با همکاری و مشارکت دفتر نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، حوزه هنری شهرستان بیجار، دانشگاه پیام نور و بنیاد شهید شهرستان بیجار با حضور خانواده شهید و مسئولین کشوری و استانی و مردم شهید پور برگزار می شود.

وی در این خصوص افزود: در این مراسم از تابلوی نامگذاری سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بیجار به نام این شهید والامقام و همچنین از کتاب « اطاق عمل » به نویسندگی حمید گله داری که توسط انتشارات سوره سبز به چاپ رسیده است نیز رونمایی می شود.

مرادی با اشاره به زندگی شهید رستم پور گفت: دکتر مصطفی رستم‌پور که پنجم دی 1365 به جبهه اعزام شد، دهم دی 1365 در حال مداوای یکی از مجروحان در بیمارستان صحرایی 528 سومار در عملیات کربلای 5 بر اثر بمباران شیمیایی به شدت مصدوم شد و سی و پنج روز بعد در بخش ICU بیمارستان «سن آنتوان» پاریس (پانزدهم بهمن 1365) به دلیل تنفس گاز خردل به شهادت رسید و در شهرستان بیجار به خاک سپرده شد.

وی افزود: پدر شهید رستم پور زنده یاد استاد محمد رستم پور از شاعران توانمند بیجاری متخلص به «خیّر» در سوگ فرزندش شعری با این مضمون سروده اند:

آتشم بالا بگیرد چون به خاطر آرمت/ مصطفی جانم، عزیزم، مرده چون پندارمت

جنگ ویرانگر تو را با بمب شیمین‌زا بسوخت/ کی شود خاموش داغت، گر ز دیده بارمت

در بهار زندگی همچون گلی پرپر شدی/ بلکه چون گل سبز گردی در دلم می‌کارمت

داخل گلدان دل در خاک مهرت پرورم/ مردمی بودی، از آن از هر کسی بشمارمت

صورت خیّر زمین و اشک چشمش آب آن/ سوختی آن‌سان نرویی سوزم و بگذارمت

مرادی خاطر نشان کرد: در این مراسم که همسر شهید نیز حضور خواهند داشت، خاطرات آن شهید از زبان همرزمان و اعضای خانواده بیان و سپس ضمن تجلیل از خانواده شهید ، با حضور شرکت کنندگان مزار شهید رستم پور عطر افشانی خواهد شد.

 

48

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار

سرهنگ کارآگاه شهریار قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت، کاهش جرایم و جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان بیجار اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی مقام قضائی افرادی که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند، تعداد ۲ نفر سارق ساختمان نیمه کاره دستگیر و تعداد ۷ نفر معتاد متجاهر جمع آوری که جهت بهبود وضعیت و ترک اعتیاد به مراکز بازپروری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار در پایان خاطرنشان کرد: اعتیاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش داشته، لذا لازم است به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی به ویژه جوانان عزیز بوده و نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

کد خبر 6086335

دیگر خبرها

  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم