Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@02:24:51 GMT

رابطه شانه درد و حمله قلبي

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۱۹۰۱

رابطه شانه درد و حمله قلبي

خبرگزاري آريا -

ناراحتي ناشي از حمله قلبي مي تواند موجب احساس درد در ناحيه سينه يا شانه شود
ناراحتي ناشي از حمله قلبي مي تواند موجب احساس درد در ناحيه سينه يا حتي شانه شود. از اين رو، اگر درد در ناحيه شانه يا دست سمت چپ را تجربه مي کنيد، ممکن است با حمله قلبي مواجه شده باشيد.
هنگامي که جريان خون به سمت قلب مسدود شده باشد، اغلب به واسطه تجمع چربي، کلسترول يا ديگر موادي که در شريان هاي منتهي به قلب پلاک تشکيل مي دهند، حمله قلبي را تجربه مي کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسداد در جريان خون منتهي به قلب مي تواند به بخشي از عضله قلب آسيب وارد کرده يا آن را از کار بيندازد. اين شرايط مي تواند به مرگ نيز منجر شود.
روش هاي درماني طي ساليان اخير به طور قابل توجهي ارتقا يافته اند. اگر يک حمله قلبي را تجربه مي کنيد بايد بلافاصله با مرکز فوريت هاي پزشکي تماس گرفته يا از فردي بخواهيد اين کار را انجام دهد. اما بسياري از علائم حمله قلبي ممکن است گيج کننده باشند. به عنوان مثال، افراد بسياري درد در ناحيه شانه را تجربه مي کنند و فکر مي کنند جاي نگراني وجود ندارد. اما حقيقت اين است که شانه درد ممکن است نشانه اي از حمله قلبي باشد.
ارتباط بين شانه درد و حمله قلبي
ناراحتي ناشي از حمله قلبي مي تواند موجب احساس درد در ناحيه سينه يا حتي شانه شود. از اين رو، اگر درد در ناحيه شانه يا دست سمت چپ را تجربه مي کنيد، ممکن است با حمله قلبي مواجه شده باشيد. با اين وجود، حمله قلبي تنها دليل تجريه اين نوع درد محسوب نمي شود. از اين رو، آگاهي از دردهايي که مي توانند نشان دهنده حملات قلبي باشند، اهميت دارد.
نشانگرهاي قوي يک حمله قلبي
احساس سوزش، فشار، تنگي، يا درد
افزايش تدريجي درد طي چند دقيقه
درد منتشر شونده از جمله در ميانه سينه
گسترش درد به سمت پشت، فک، گردن، و دست چپ
همراهي درد يا فشار با علائم ديگر مانند حالت تهوع ناگهاني، عرق سرد، و مشکلات تنفسي
احساس درد يا فشار طي استرس احساسي، فعاليت جسماني يا در زمان استراحت (آنژين ناپايدار)
نشانگرهاي ضعيف يک حمله قلبي
درد تيزي که در زمان سرفه يا عطسه احساس مي شود
درد در يک بخش متمرکز است
درد به طور آشکار در يک سمت بدن شکل مي گيرد
درد شديد ناگهاني که مدت زمان بسيار کوتاهي طول مي کشد
دردي که براي روزها يا چند ساعت بدون هيچ نشانه ديگري ادامه دارد
درد به واسطه فشار دادن سينه يا حرکت بدن احساس مي شود

اگر درد در ناحيه شانه را تجربه مي کنيد ممکن است با حمله قلبي مواجه شده باشيد
به علائم همراه با شانه درد توجه داشته باشيد
جدا از شانه درد، حمله قلبي ممکن است با علائم زير همراه باشد:
احساس ناراحتي يا درد در سينه: شما ممکن است در ناحيه سينه درد يا ناراحتي که همانند اعمال فشار يا احساس پري به نظر مي رسد را تجربه کنيد که مدتي ادامه مي يابد.
درد در قمست بالايي بدن: احساس درد يا ناراحتي ممکن است از ناحيه سينه به قسمت هاي ديگر بدن مانند فک، دندان، گردن، پشت، دست ها يا شانه ها گسترش يابد. احساس درد در قسمت بالايي بدن ممکن است بدون هيچ گونه ناراحتي در ناحيه سينه باشد.
معده درد: درد مي تواند به قسمت شکم گسترش يابد و احساسي شبيه به سوزش سردل در شما شکل بگيرد. همچنين، ممکن است حالت تهوع يا حتي استفراغ را تجربه کنيد.
تنگي نفس: حمله قلبي مي تواند با تنگي نفس و تلاش فرد براي تنفس عميق يا نفس نفس زدن همراه باشد. اين شرايط عمدتا پيش از تجربه ناراحتي سينه شکل مي گيرد. در برخي مواد ممکن است احساس ناراحتي نداشته باشيد.
اضطراب: ممکن است اين احساس در شما شکل بگيرد که يک حمله هراس را تجربه مي کنيد، يا اين که در شرف مرگ هستيد.
سبکي سر: ممکن است احساس سرگيجه يا اين که در شرف غش کردن هستيد را تجربه کنيد.
تعريق: ممکن است به ناگاه عرق کنيد در شرايطي که پوست سرد و آرام است.
زماني که حمله قلبي رخ مي دهد چه کاري انجام دهيم
اگر شما يا فردي در نزديکي شما علائم حمله قلبي، مانند شانه درد، را تجربه مي کنيد، بلافاصله با مرکز فوريت هاي پزشکي تماس بگيريد. افراد بسياري به دليل ناديده گرفتن علائم حمله قلبي و عدم انجام اقدامات لازم، مرگ را تجربه مي کنند.
ممکن است براي اين که خودتان به اورژانس مراجعه کنيد وسوسه شويد، اما بهتر است منتظر آمبولانس باقي بمانيد. پرسنل آمبولانس از چگونگي زنده نگه داشتن بيمار آگاهي دارند. اگر حمله قلبي را تجربه کرديد از رانندگي پرهيز کنيد، مگر اين که انتخاب ديگري براي شما باقي نمانده باشد.
پيش از رسيدن آمبولانس تلاش کنيد بيمار را آرام کرده و روي صندلي نشانده يا کمک کنيد دراز بکشد. اگر بيمار به آسپرين آلرژي ندارد، يک آسپرين بچه به وي بدهيد تا جويده و قورت دهد. اثرگذاري اين دارو هنگامي که جويده و بلعيده شود، سريع‌تر است. اگر بيمار نفس نمي کشد، در صورت آشنايي با عمليات احيا اين کار را انجام دهيد. اگر با اين کار آشنا نيستيد، اپراتور فوريت هاي پزشکي مي تواند شما را راهنمايي کند.
منبع:asriran.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار

دکتر فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: ساعت ۱:۵۰ امروز (۲۹ فروردین‌ماه) کادر همکاران عملیاتی اورژانس حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس به شدت مورد حمله ۳ نفر که در حالت عادی نبودند، قرار گرفتند.

وی افزود: نیرو‌های اورژانس با آمبولانس در حال انتقال بیمار بودند که این افراد ناشناس، آمبولانس را متوقف و به آنها حمله و سپس فرار کردند.

کره‌بندی گفت: متاسفانه در این حادثه ناخوشایند علاوه بر شکستن شیشه‌ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت. خانواده بیمار در این شرایط بیمار را که یک زن ۵۰ ساله بود از کارشناسان اورژانس تحویل گرفتند و خود به بیمارستان انتقال دادند.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو وقوع این حادثه با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری است. از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • واکنش صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • تحلیلگر فرانسوی: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست