Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:51:53 GMT

بيوگرافي هانيه توسلي + عکس هاي اينستاگرام

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۱۹۸۲

بيوگرافي هانيه توسلي + عکس هاي اينستاگرام

خبرگزاري آريا -

هانيه توسلي (زادهٔ 17 خرداد 1358 در همدان ) مي باشد
هانيه توسلي (زادهٔ 17 خرداد 1358 در همدان ) بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر ايراني است. او ديپلم علوم تجربي دارد و دانش‌آموختهٔ کارشناسي نمايشنامه‌نويسي از دانشگاه آزاد اسلامي تهران است. از نخستين کارهايش در سينما حضور همچون سياهي‌لشکر در سگ‌کشي بهرام بيضايي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هانيه توسلي از 17 سالگي کار تئاتر را به صورت آماتور در همدان شروع کرد. در سال 1378 براي تحصيل در رشته نمايشنامه نويسي در دانشگاه آزاد اسلامي تهران به تهران آمد. او علاقه‌مند به عکاسي و نقاشي است و فيلم‌هايي که به نقل از خودش بر او خيلي تأثير گذاشته‌است و او را علاقه‌مند به بازيگري کرده‌است، ديگه چه خبر!؟ (تهمينه ميلاني) و هامون (داريوش مهرجويي) است. وقتي نمايش پدر دوست داشتني با بازي او، در يکي از جشنواره‌هاي تئاتر، در تبريز روي صحنه رفت، نصرالله قادري که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانيه توسلي را براي بازي در نمايش پدر انتخاب کرد. يک سال پس از آن، در فيلم کوتاه «روي جاده نمناک» (مهدي کرم‌پور) و سريال غريبه (جواد اردکاني) بازي کرد و سرانجام با شام آخر وارد عرصه حرفه‌اي سينما شد. او همچنين در نمايش‌هاي قرمز و ديگران و گل‌هاي شمعداني (محمد يعقوبي) بازي کرد که به خاطر دومي، کانديداي دريافت جايزه شد.

هانيه توسلي بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر ايراني است
آشنايي با هانيه توسلي
هانيه توسلي: در هفدهمين روز خرداد 1358 در شهر همدان متولد شدم و در جمع خانواده هنردوست قد کشيدم.
در سن 17 سالگي فعاليت خود را با تئاتر هاي عروسکي شروع کردم و در سال 78 در رشته تئاتر دانشگاه آزاد تهران قبول شدم و به صورت جدي افتادم در حيطه هنر. اولين بار با يک فيلم کوتاه به نام روي جاده نمناک به کارگرداني مهدي کرم پور بازيگري را تجربه کردم و آرام آرام پيش آمدم.

هانيه توسلي در سال 1378 براي تحصيل در رشته نمايشنامه نويسي به تهران آمد
بازيگران مورد علاقه هانيه توسلي
من اصولا هميشه طرفدار ليلا حاتمي بوده ام. همان زماني که تازه به سينما علاقه مند شده بودم فيلم «ليلا» اثر داريوش مهرجويي را ديدم و هنوز هم به نظرم «ليلا» يکي از بهترين فيلم هاي سينماي ايران است. در نسل خودم هميشه به نظرم ترانه عليدوستي بازيگر خوبي آمده است و در نسل پيش از ليلا بي شک انتخابم سوسن تسليمي است.»
به آن چيزي که دوست داشته اي رسيده است يا نه؟
اگر صادقانه بگويم نه. من اصلا بازي خودم را قبول ندارم و هنوز آن نقشي را که بايد بازي نکرده‌ام. نقشي که بتوانم حداکثر توانايي‌هايم را در آن به نمايش بگذارم. البته يک فيلم از اين قضيه مستثني است و آن هم فيلمي نيست جز «شب‌هاي روشن» به کارگرداني فرزاد موتمن.»

از نخستين کارهاي هانيه توسلي در سينما حضور همچون سياهي‌لشکر در سگ‌کشي بهرام بيضايي بود
به نويسندگي و کارگرداني فکر کرده‌ايد؟
– به کارگرداني نه، اما به نويسندگي فکر کرده‌ام. من ادبيات نمايشي خوانده‌ام، اما خيلي تنبلم.(مي‌خندد) دو سال پيش به کلاس فيلمنامه‌نويسي زير نظر شادمهر راستين رفتم و به شکل کارگاهي شروع به نوشتن کرديم. در آن مقطع چند فيلمنامه براي فيلم کوتاه و دو طرح براي فيلم بلند نوشتم، اما بازي در “عصر روز دهم” پيش آمد و ديگر از آن فاصله گرفتم.
هانيه توسلي چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما مدتي در يک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام مي دهد. خواهر ديگرش مهسا جراح مغز است. يک خواهر ديگر دارد به نام هديه در آمريکا خواننده است. خواهر کوچکش در رشته طراحي شهري تحصيل کرده است.
هانيه توسلي تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد مي باشد . وي در آخرين مصاحبه خود که در برنامه 35 با فريدون جيراني انجام داده بود در پاسخ وي به علت ازدواج نکردنش گفت : در سن پايين که بودم خيلي در فکر اين بودم که ازدواج کنم و بچه دار بشوم . اما الان احساس ميکنم ازدواج به شدت پيچيده است . من حوصله شلوغي و جمعيت را ندارم .

هانيه توسلي دانش‌آموختهٔ کارشناسي نمايشنامه‌نويسي از دانشگاه آزاد اسلامي تهران است
فيلم شناسي هانيه توسلي
سالفيلمعنواننقشکارگردانتوضيحات1396گرگ‌بازيبازيگرعباس نظام‌دوست1395بن‌بست وثوقبازيگرليلاحميد کاوياني1395مادريبازيگررقيه توکلي1394سيانوربازيگرهمابهروز شعيبي1394نقطه کوربازيگرمهدي گلستانه1394قشنگ و فرنگبازيگروحيد موسائيان1394هفت ماهگيبازيگرسالومههاتف عليمرداني1393شکافبازيگرساراکيارش اسدي‌زاده1393نهنگ عنبربازيگرمادر ارژنگسامان مقدم1392خط ويژهبازيگرسميرامصطفي کيايي1392مردن به وقت شهريوربازيگرنداهاتف عليمرداني1391به خاطر پونهبازيگرپونههاتف عليمرداني1391دهليزبازيگرشيوابهروز شعيبيبرنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در سي و يکمين جشنواره فيلم فجر1390ابرهاي ارغوانيبازيگرسيامک شايقي1390زندگي خصوصيبازيگرپريسا زنديمحمدحسين فرح‌بخش1390مادر پاييزيبازيگرسيروس رنجبر1389ندارهابازيگرمحمدرضا عربنامزد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر1389آقا يوسفبازيگرعلي رفيعي1388عصر روز دهمبازيگرمجتبي راعي1388کيفربازيگرمهساحسن فتحي1386صد سال به اين سال‌هابازيگرسامان مقدم1385عاشقبازيگرافشين شرکت1384زمان مي‌ايستدبازيگرعليرضا امينينامزد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر1384عصر جمعهبازيگربنفشهمونا زندي حقيقي1383ديشب باباتو ديدم آيداانتخاب بازيگررسول صدرعاملي1383کافه ستارهبازيگرسالوماسامان مقدم1383يک شببازيگرنگارنيکي کريمي1382جايي براي زندگيبازيگررعنامحمد بزرگ‌نيانامزد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن در بيست و سومين جشنواره فيلم فجر1381شب‌هاي روشنبازيگررؤيافرزاد مؤتمنبرنده تنديس بهترين بازيگر نقش اول زن در هفتمين دوره جشن خانه سينما[2]نامزد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در بيست و يکمين جشنواره فيلم فجر
1381گاهي به آسمان نگاه کنبازيگرکمال تبريزي1380اثيريبازيگرمحمدعلي سجادي1380شام آخربازيگرستاره مشرقيفريدون جيراني1379آخر بازيدستيار کارگردانهمايون اسعديان
جوايز و افتخارات هانيه توسلي
برنده تنديس برگ زيتون بهترين بازيگر نقش اول زن از نخستين جشن سينماي آزاد براي فيلم کوتاه روي جاده نمناک – (1381)
برنده تنديس بهترين بازيگر نقش اول زن از هفتمين جشن خانه سينما براي فيلم شب‌هاي روشن – (1382)
کانديد سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن از بيست و يکمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم شب‌هاي روشن – (1381)
کانديد سيمرغ بهترين بازيگر نقش مکمل زن از بيست و سومين جشنواره فيلم فجر براي فيلم جايي براي زندگي – (1383)
کانديد سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن از بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم زمان مي‌ايستد – (1384)
کانديد سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن از بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم ندارها – (1389)
برنده سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن از سي و يکمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم دهليز – (1391)
نامزد جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن از انجمن منتقدان براي فيلم دهليز – (1392)
تصاوير هانيه توسلي

هانيه توسلي

تصاوير هانيه توسلي

عکس هاي هانيه توسلي

تصاوير جديد هانيه توسلي
گردآوري: بخش بازيگران بيتوته
منبع:
fa.wikipedia.org
صفحه شخصي هانيه توسلي


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد