Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا- برای دومین شب متوالی هواداران «جنبش امل» در لبنان در اعتراض به سخنان تند «جبران باسیل» وزیر خارجه و رهبر حزب «جریان ملی آزاد» علیه «نبیه بری» رئیس پارلمان و رهبر جنبش امل در شهرهای مختلف لبنان به خیابان ها ریختند.

به گزارش ایرنا، دو روز پیش فیلمی از اظهارنظر جبران باسیل در یک نشست حزبی منتشر شد که وی در آن با انتقاد از سیاست های نبیه بری، او را «اوباش» خوانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواداران بری سه شنبه شب نیز در مناطقی از بیروت پایتخت لبنان به خیابان ها ریختند و مانع از تردد خودروها شدند.
برخی از معترضان نیز به صورت گروهی سوار بر موتور سیکلت و حامل پرچم جنبش امل و تصاویری از نبیه بری در شهر تردد می کردند.
حضور نیروهای ارتش در خیابان های بیروت در مقایسه با دوشنبه شب افزایش داشت. نیروهای ارتش تلاش می کردند مانع از مسدود کردن خیابان ها از سوی معترضان شوند.
معترضان اما توانستند هر دو سمت اتوبان «سلیم سلام» در مرکز بیروت را برای دقایقی با آتش زدن لاستیک خودروها، مسدود کنند.
بر اساس گزارش ها در بعلبک در شرق لبنان نیز معترضان به خیابان ها ریختند و با آتش زدن لاستیک خودروها، برخی از خیابان ها را مسدود کردند.
همچنین گزارش شده جاده اصلی بین شهرهای اشتوره و زحله در شرق لبنان از سوی معترضان بسته شد اما با دخالت نیروهای ارتش ساعتی بعد باز شد.
اعتراض های مشابهی نیز در صیدا و مناطق شمالی لبنان انجام شد.
معترضان شعارهایی در دفاع از بری و در محکومیت باسیل سر می دادند.
در اعتراض های دوشنبه نیز هواداران جنبش امل به دفتر اصلی حزب جریان ملی آزاد در بیروت حمله کردند. هرچند جنبش امل این اقدام را خودسرانه و بدون سازماندهی عنوان کرد.
اختلاف باسیل و بری در ادامه اختلاف «میشل عون» رئیس جمهوری با رئیس پارلمان لبنان است.
بسیاری نگرانند که این اختلاف ها به اندازه ای شدت یابد که برگزاری انتخابات پارلمانی در حدود کمتر از چهار ماه آینده را تهدید کند.
بسیاری از سیاستمداران لبنان خواستار خویشتنداری دو طرف و تلاش آنها بر حل اختلاف ها شده اند.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز سه شنبه در واکنش به تنش های اخیر بین حزب جریان ملی آزاد و جنبش امل بدون نام بردن از شخص و گروه خاصی، از کسانی که به گفته وی یکدیگر را آزار دادند خواست تا بخاطر وطن یکدیگر را ببخشند.
عون در بیانیه امروزش گفت: رخدادهای سیاسی و امنیتی دیروز همه را آزار داد و باعث تنزل ادبیات سیاسی به سطحی شد که شایسته لبنانی ها نیست.
وی افزود: آنچه در عمل رخ داد اشتباه بزرگ پشت اشتباه دیگر بود.
به نظر می رسد منظور عون از «اشتباه بزرگ» حمله هواداران بری به دفتر حزب جریان ملی آزاد و منظورش از «اشتباه» اظهارات تند باسیل علیه بری است.
عون در حالی این سخنان را مطرح کرده که بسیاری ریشه اصلی رخدادهای اخیر را به اختلاف بین او و نبیه بری مربوط می دانند.
اختلاف بین عون و بری به سال ها پیش برمی گردد. اما طی روزهای اخیر در پی صدور فرمان ارشدیت برای تعدادی از افسران ارتش از سوی عون که اعتراض بری را در پی داشت، روابط دو طرف متشنج شد.
روز سه شنبه همچنین نبیه بری در نخستین اظهارنظر پس از سخنان تند جبران باسیل علیه وی، گفت: اجازه نمی دهم چیزی ثبات و وحدت لبنان و لبنانی ها را تهدید کند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم