Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سال گذشته با تولید 6 میلیون تن چغندرقند، رکورد تاریخی در تولید شکر زده شد، اظهار کرد: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش مصرف آب چغندر بهاره در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحویل 8 میلیون تن چغندر قند به کارخانه‌ها را دستاورد مهم بخش کشاورزی در سال 96 و رکورد بی سابقه تاریخی در تولید شکر اعلام کرد.

یزدانی ادامه داد: با توجه به رکورد بی سابقه تولید شکر در طول تاریخ بخش کشاورزی می‌توان گفت که اظهارات وزیر جهاد در زمینه دستیابی به خوداتکایی تولید شکر محقق خواهد شد.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی  از افزایش 16 درصدی تولید شکر خبر داد و گفت: امسال از مجموع تولید چغندر قند و نیشکر یک میلیون و 900 هزار تن شکر تولید می‌شود در حالیکه این میزان سال گذشته یک میلیون و 650 هزار تُن بود.

وی افزود: مجموع سطح زیر کشت چغندر قند  122 هزار هکتار و نیشکر 92 هزار هکتار است.

این مقام مسئول محدودیت صنایع قند را مشکل پیش روی خوداتکایی تولید 100 درصدی شکر دانست و تصریح کرد: با افزایش ظرفیت صنایع قند و احداث کارخانه‌های جدید قند در مناطق جنوبی به ویژه خوزستان ظرف مدت دو تا سه سال به سهولت خوداتکایی 100 درصدی شکر محقق خواهد شد.

یزدانی تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات درباره تولید و تحویل چغندرقند، کشاورزان با تمامی توان به امر تولید پرداختند و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی در زمان تحویل چغندر قند مشکلات کاهش یابد.

انتهای پیام/

تولید شکر رکورد زد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳ درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌نهم فروردین _ در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش‌آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و ۲۰ سانتی‌متر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و ۲۰ سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 745559

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت