Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@11:35:40 GMT

علائم حمله قلبی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۲۶۲۳

حمله قلبی دارای علائم مشخصی است که با شناخت این علائم می توانید از بروز فاجعه پیشگیری کنید. در اینجا به مهم ترین علائم حمله قلبی اشاره می کنیم. ناطقان: هنگامی که جریان خون به سمت قلب مسدود شده باشد، اغلب به واسطه تجمع چربی، کلسترول یا دیگر موادی که در شریان های منتهی به قلب پلاک تشکیل می دهند، حمله قلبی را تجربه می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسداد در جریان خون منتهی به قلب می تواند به بخشی از عضله قلب آسیب وارد کرده یا آن را از کار بیندازد. این شرایط می تواند به مرگ نیز منجر شود.
 روش های درمانی طی سالیان اخیر به طور قابل توجهی ارتقا یافته اند. اگر یک حمله قلبی را تجربه می کنید باید بلافاصله با مرکز فوریت های پزشکی تماس گرفته یا از فردی بخواهید این کار را انجام دهد. اما بسیاری از علائم حمله قلبی ممکن است گیج کننده باشند. به عنوان مثال، افراد بسیاری درد در ناحیه شانه را تجربه می کنند و فکر می کنند جای نگرانی وجود ندارد. اما حقیقت این است که شانه درد ممکن است نشانه ای از حمله قلبی باشد.

ارتباط بین شانه درد و حمله قلبی 
ناراحتی ناشی از حمله قلبی می تواند موجب احساس درد در ناحیه سینه یا حتی شانه شود. از این رو، اگر درد در ناحیه شانه یا دست سمت چپ را تجربه می کنید، ممکن است با حمله قلبی مواجه شده باشید. با این وجود، حمله قلبی تنها دلیل تجریه این نوع درد محسوب نمی شود. از این رو، آگاهی از دردهایی که می توانند نشان دهنده حملات قلبی باشند، اهمیت دارد.

علائم حمله قلبی
احساس سوزش، فشار، تنگی، یا دردافزایش تدریجی درد طی چند دقیقهدرد منتشر شونده از جمله در میانه سینهگسترش درد به سمت پشت، فک، گردن، و دست چپهمراهی درد یا فشار با علائم دیگر مانند حالت تهوع ناگهانی، عرق سرد، و مشکلات تنفسیاحساس درد یا فشار طی استرس احساسی، فعالیت جسمانی یا در زمان استراحت (آنژین ناپایدار)نشانگرهای ضعیف یک حمله قلبیدرد تیزی که در زمان سرفه یا عطسه احساس می شوددرد در یک بخش متمرکز استدرد به طور آشکار در یک سمت بدن شکل می گیرددرد شدید ناگهانی که مدت زمان بسیار کوتاهی طول می کشددردی که برای روزها یا چند ساعت بدون هیچ نشانه دیگری ادامه دارددرد به واسطه فشار دادن سینه یا حرکت بدن احساس می شودبه علائم همراه با شانه درد توجه داشته باشید. جدا از شانه درد، حمله قلبی ممکن است با علائم زیر همراه باشد:
- احساس ناراحتی یا درد در سینه: شما ممکن است در ناحیه سینه درد یا ناراحتی که همانند اعمال فشار یا احساس پری به نظر می رسد را تجربه کنید که مدتی ادامه می یابد.
- درد در قمست بالایی بدن: احساس درد یا ناراحتی ممکن است از ناحیه سینه به قسمت های دیگر بدن مانند فک، دندان، گردن، پشت، دست ها یا شانه ها گسترش یابد. احساس درد در قسمت بالایی بدن ممکن است بدون هیچ گونه ناراحتی در ناحیه سینه باشد.
- معده درد: درد می تواند به قسمت شکم گسترش یابد و احساسی شبیه به سوزش سردل در شما شکل بگیرد. همچنین، ممکن است حالت تهوع یا حتی استفراغ را تجربه کنید.
- تنگی نفس: حمله قلبی می تواند با تنگی نفس و تلاش فرد برای تنفس عمیق یا نفس نفس زدن همراه باشد. این شرایط عمدتا پیش از تجربه ناراحتی سینه شکل می گیرد. در برخی مواد ممکن است احساس ناراحتی نداشته باشید.
- اضطراب: ممکن است این احساس در شما شکل بگیرد که یک حمله هراس را تجربه می کنید، یا این که در شرف مرگ هستید.
- سبکی سر: ممکن است احساس سرگیجه یا این که در شرف غش کردن هستید را تجربه کنید.
- تعریق: ممکن است به ناگاه عرق کنید در شرایطی که پوست سرد و آرام است.

در زمان بروز حمله قلبی رخ چه کاری انجام دهیم

اگر شما یا فردی در نزدیکی شما علائم حمله قلبی، مانند شانه درد، را تجربه می کنید، بلافاصله با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. افراد بسیاری به دلیل نادیده گرفتن علائم حمله قلبی و عدم انجام اقدامات لازم، مرگ را تجربه می کنند.
ممکن است برای این که خودتان به اورژانس مراجعه کنید وسوسه شوید، اما بهتر است منتظر آمبولانس باقی بمانید.پرسنل آمبولانس از چگونگی زنده نگه داشتن بیمار آگاهی دارند. اگر حمله قلبی را تجربه کردید از رانندگی پرهیز کنید، مگر این که انتخاب دیگری برای شما باقی نمانده باشد.
پیش از رسیدن آمبولانس تلاش کنید بیمار را آرام کرده و روی صندلی نشانده یا کمک کنید دراز بکشد. اگر بیمار به آسپرین آلرژی ندارد، یک آسپرین بچه به وی بدهید تا جویده و قورت دهد. اثرگذاری این دارو هنگامی که جویده و بلعیده شود، سریع‌تر است.اگر بیمار نفس نمی کشد، در صورت آشنایی با عملیات احیا این کار را انجام دهید. اگر با این کار آشنا نیستید، اپراتور فوریت های پزشکی می تواند شما را راهنمایی کند.
منبع: عصر ایران برچسب ها: علائم حمله قلبی ، میانه سینه ، سرفه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند پروتئین بدون چربی و حبوبات،می‌تواند به راحتی به شما در مدیریت و کاهش وزن خود کمک کند. در این مطلب با بهترین غذاهایی که باعث لاغری شما می‌شوند همراهتان هستیم.

مواد غذایی مناسب کاهش وزن

سینه مرغ و گوشت بدون چربی

سینه مرغ بدون پوست و گوشت قرمز بدون چربی مانند فیله و استیک حاوی پروتئین و آهن هستند و چربی اشباع کمتری دارند که باعث کمک به مدیریت اشتها و کنترل وزن می‌شوند.

قرص بلک اسلیم پلاس

.سبزیجات برگ ‌سبز

این سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم سرشار از فیبر و پروتئین بوده و به طرز باورنکردنی سیر‌کننده هستند. اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، می‌توانید این سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

سبزی‌های برگ‌ دار

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیر شدن شما و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

قرص آلفا نارنجی

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم است. این ترکیب به شما احساس سیری می‌دهد و می‌تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، ماهی – و به طور کلی غذاهای دریایی – ممکن است مقدار قابل توجهی ید داشته‌باشند که برای حفظ عملکرد تیروئید و متابولیسم بدن شما لازم است

قرص تریپل برن

تخم مرغ

تخم مرغ دارای مواد مغذی فوق‌العاده بوده و سرشار از پروتئین و چربی است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. خوردن تخم‌مرغ و نان تست با مقدار کمی کره‌ برای صبحانه – به جای غلات، شیر و آب پرتقال – احساس سیری را تا ۴ ساعت بعد از صرف صبحانه افزایش می‌دهد.

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار غذاهای فوق العاده ای برای کاهش وزن و سلامتی هستند. سیب‌زمینی‌های سفید پخته شده بالاترین امتیاز را از نظر سیر کنندگی میان غذاهای دیگر دارند. اگر اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها پس از جوشاندن خنک شوند، مقادیر زیادی نشاسته مقاوم تشکیل می‌دهند، ماده‌ای فیبر مانند که کاهش وزن مرتبط است.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا می‌توانند بسیار برای کاهش وزن مفید باشند.

سوپ

تا هنگام سرد شدن سوپ، مزه کردن و خوردن آن زمان بیشتری نسبت به صرف سایر غذاها سپری می‌شود که همین ممکن است باعث شود شما با سرعت کمتری غذای خود را بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

ماست یونانی پرچرب

ماست یونانی برای مدیریت وزن عالی است، زیرا مقدار خوبی پروتئین در هر وعده دارد و باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، انواع خاصی از ماست حاوی باکتری‌های پروبیوتیک هستند که می‌توانند عملکرد روده شما را بهبود دهند. به طور کلی لبنیات پرچرب باعث می‌شوند شما زودتر و بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه‌ای و کینوا که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به طور کلی، در کنار اعتدال در خوردن غذا و ورزش منظم، خوردن این مواد مغذی باید به هموار کردن مسیر زندگی سالم و کنترل وزن شما به بهترین شکل ممکن کمک کند.

دیگر خبرها

  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»