Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن ادعاهای رئیس سازمان سیا پیرامون سیاست های منطقه ای ايران گفت: ادعاهای رییس سازمان سیا نابجا و ناموجه و نمونه آشكار سياست های مداخله جويانه و نامشروع ايالات متحده آمريكا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت خارجه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن ادعاهای رئیس سازمان سیا پیرامون سیاست های منطقه ای ايران گفت: همسایگان همواره اولویت نخست در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود و ايران بر اساس اصل عدم مداخله در امور داخلی ديگر كشورها، به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تمامی همسایگان خود احترام گذاشته و با تكيه بر اين اصل اساسی كه امنیت همسایگان، امنیت منطقه و امنيت ماست، برای همکاری بيشتر، درک متقابل، تعميق روابط و همزیستی مسالمت آمیز و تامین امنیت دسته جمعی تمامی کشورهای همسايه و پیرامونی خود آمادگی خود را اعلام و در اين مسير گام های بلندی برداشته و برای تحقق آن تلاش و ايده های سازنده ای را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 قاسمی اظهارات رییس سازمان سیا را  اظهاراتی نا بجا و ناموجه و نمونه آشكار سياست های مداخله جويانه و نامشروع ايالات متحده آمريكا ارزيابی و بيان داشت: تكرار اين گونه سخنان سخيف  صرفا به منظور ايجاد تفرقه میان کشورها و ملت های مسلمان منطقه و نشانگر  استمرار زياده خواهی های آن كشور تلقی می شود.

و ی افزود: برخلاف آنچه این مقام آمریکایی قصد القاء آن را دارد، این حضورِ مداخله گرایانه و بی ثبات کننده آمریکا در منطقه و پیرامون مرزهای ایران است که نه تنها منافع تمامی کشورهای منطقه را تهدید می کند، بلکه مانعی جدی بر سر راه نزدیک شدن اين کشورها به یکدیگر و پایان دادن به برخی اختلافات و بحران های موجود از طریق گفتگو و دیپلماسی است.  بی شک آمريكا  كماكان متهم اصلی در ايجاد بی ثباتی و رشد افراط گرايی و افزايش خصومت و خشونت و رشد تروريسم در اين منطقه و تمام جهان خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر، آن را نماد مخالفت ملت بزرگ ایران با سیاست ها و  دخالت های چندین دهه ای آمریکا در  امور داخلی کشورمان دانست و اظهار داشت: مردم  ایران و تمامی ملت های منطقه، آمریکا را کشوری متجاوز می دانند كه حضورش در منطقه و حمایت پیدا و پنهانش از گروه های تروریستی و اشغالگران و متجاوزين مستبد، ارمغانی جز جنگ، بی ثباتی و ناامنی برای آنها نداشته است.

پایان پیام/281

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد