Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@06:49:52 GMT

تاب تاب عباسی، تو این روزهای برفی خدا منو نندازی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۳۱۹۲

پایگاه تحلیلی خبری «پارس» -  در روزهایی که آلودگی هوا راه نفس تهرانی‌ها را گرفته بود و مردم چشم انتظار دیدن آفتاب تابان در روزهای کوتاه زمستان بودند، بارش برف و باران مردم و مسئولین را غافلگیر کرد.

پایتخت‌نشینان فکرش را هم نمی‌کردند که یک بارش ساده برف باعث شود تا تمامی عبور و مرور آنان تعطیل شده و عملا نتوانند به سرکار خود بروند و عملا مجبور شوند روی سطح یخ زده تهران لیز بخورند اما در مقابل مسئولین به جای پاسخگویی به آنان تنها اعلام کردند انتظار بارش برف را نداشته و شدت غافلگیری برای آنان به حدی زیاد بود که نشده‌اند با گذشت چند روز از اتمام بارش برف هنوز حمل و نقل عمومی در تهران با مشکلات بسیاری روبروست و مدیران تیم شهری عملا از زیر بار مسئولیت خود لیز خوردند و علیرغم اینکه هیچ مسئولیتی را در قبال عملکرد خود درباره ساماندهی وضعیت شهر تهران در این روزهای برفی نپذیرفته‌اند، مدعی نمره 18 خود در این روزهای برفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران در خصوص عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش برف گفت: عملکرد شهرداری در این مورد را خودم ارزیابی نمی کنم، اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است. بنابراین عملکرد ما قابل قبول بود.

نجفی در حالی مدعی شده است «هیچ یک از خیابان ها و معابر اصلی شهر بسته نبوده و مجلس همان روز راس ساعت 8:45 صبح تشکیل جلسه داده است» که هنوز پس از گذشته سه روز از بارش برف در تهران هنوز معابر شهرهای تهران سفیدپوش است.

اظهارات نجفی در حالی مطرح شده است که محسن هاشمی در جلسه شورای شهر با انتقاد از وضعیت شهر تهران پس از بارش برف گفت شاهد بحران در سطح شهر تهران به دلیل بارش برف بودیم که جامعه تهرانی را غافلگیر کر و متاسفانه شهرداری تهران نسبت به برف‌روبی و آماده‌سازی کوچه پسکوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت.

با وجود آن که اعضای شورای شهر هم نسبت به عملکرد شهرداری در روزهای برفی انتقاد کردند، رباطی معاون نجفی در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز ناکارآمدی خود در این رابطه به گردن قالیباف و مسئولان تیم قبلی شهری انداخت و اعلام کرد: از همان آغاز بارش در سازمان‌های ذیربط به حالت آماده باش درآمدند و تلاش شهرداری آن بود که شریان‌های اصلی را باز نگه دارد و این افتخار ماست چرا که در سه دوره گذشته در سال‌های 83، 86 و 95 شاهد بودیم که شهرداری نتوانست در این حوزه وظایف خود را انجام دهد.

وی در پاسخ به نحوه مواجهه نامطلوب شهرداری با برف به‌رغم وجود 68‌هزار نیرو و منابع‌انسانی گفت: دستگاه‌ها به تکنولوژی ریز مجهز نیستند و ما در تکنولوژی عقب هستیم و بخشی از آ‌ن به گذشته و زمان تحویل شهرداری مربوط می‌شود که حتی از پس دادن حقوق کارمندان هم برنمی‌آمدیم.

هرچند اظهارات معاون نجفی از تازگی برخودار نیست و پیش از این شهردار هم گفته بود که بخشی از مشکلات پیش آمده در پی بارش شدید برف طبیعی است و بخشی دیگر به ضعف امکانات باز می‌گردد، گویا مسئولان جدید شهری مسئولیت بارش برف و خسارات وارد شده به شهر را تقصیر خداوند دانسته و  همچنان بر این تاکید دارند که  اگر ضعفی وجود دارد بر عهده قالیباف است و هیچ اشتباه و ضعفی در این میان از سوی آنان وجود ندارد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کشفی مدیر شهرداری منطقه چهار ضمن تشکر از صبوری مردم در راستای آبگرفتگی کوتاه مدت برخی معابر و مشکلات مربوط به فروچاله‌های ناشی از ریزش برخی چاه‌های جذبی، گفت: تمام همکاران در واحد خدمات شهری و عمران منطقه چهار تمام تلاش خود را در جهت مدیریت و هدایت روان آب‌های ناشی از بارش شدید باران به کار گرفتند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را رفع کنند.    وی افزود: بر اثر بارش پیاپی باران، برخی از چاه‌های فاضلاب، چاه‌های جذبی عمومی و دیوار‌های فرسوده در محلات خیرآباد، عیش آباد و بلوار آزادگان فرو ریخت و یا سبب ایجاد فروچاله شده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع خطر و ایمن سازی شد.    مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: شهروندان در صورت ریزش چاه‌های جذبی یا فروچاله‌های ناشی از بارش باران، با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان