Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:05:41 GMT

30 هزار مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد نوسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۳۳۰۶

30 هزار مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد نوسازی شد

گچساران - ایرنا - معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 هزار واحد مسکونی این استان از ابتدای شروع طرح ویژه مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون نوسازی شده است.

سهراب اصالت زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی با دریافت تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد نوسازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پس از شروع طرح نوسازی مسکن روستایی برخی از مناطق این استان شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها بوده‌اند.
اصالت زاده تصریح کرد: هم اکنون 45 هزار خانه روستایی کهگیلویه و بویراحمد با زلزله‌ای به قدرت پنج ریشتر تخریب می‌شود که این امر ضرورت توجه به مسکن روستایی را بیشتر کرده است.
وی پرداخت تسهیلات 200 و 180 میلیون ریالی برای احداث خانه در زمین‌های خالی و نوسازی یا خانه‌های قدیمی، کمک‌های بلاعوض 50 میلیون ریالی را از برنامه‌های دولت برای شتاب بخشی به مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
اصالت زاده همچنین از معرفی 500 خانوار کم بضاعت به بنیاد برکت برای نوسازی واحدهای مسکونی در این استان خبر داد.
معاون بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار نفر در سال جاری برای بهره‌مندی از تسهیلات ساخت مسکن روستایی نام نویسی کردند.
اصالت زاده افزود: از این تعداد سه هزار تن پس از تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 600 تن تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن روستایی دریافت کرده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک هزار و 700 روستا دارد که در 700 روستای آن بیش از 20 خانوار و در یک هزار روستای آن نیز کمتر از 20 خانوار سکونت دارند.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که 48 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مهدی هدایت گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، در سه سال اخیر بیش از ۳۷ تفاهم نامه برای ساخت حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در تعامل با سازمان ها، ارگان‌های دولتی و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود:ساخت ۲۰۰ هزار واحد در قالب ۵۴ طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تامین مسکن استطاعت پذیر برای اقشار کم درآمد هم برنامه ریزی شده است.

مهدی هدایت درباره اقدامات سازمان نوسازی در زمینه مسکن گفت: ساخت یا مشارکت در حوزه مسکن در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۵ برابرشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده در سه سال گذشته با رشد متوسط ۵۰ درصدی سالیانه در حال انجام است.

مهدی هدایت همچنین با بیان این موضوع که اصلاح معابر در سه سال گذشته در مقایسه ده سال قبل دارای رشد ۱۵ برابری بوده است، افزود: رشد طرح‌های موضعی هم در سه سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال قبل ۵۴ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد