Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:این همایش بین‌المللی با عنوان "دانشگاه سبز" 17 و 18 بهمن ماه  با حضور 8 نماینده از دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه مدیریت سبز به میزبانی این دانشگاه برگزار میشود.

دکتر محمد کافی درنشست خبری اولین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز در دانشگاه فردوسی مشهدافزود:  مقوله دانشگاه سبز، مقوله‌ای است که امروز به یک معیار بین‌المللی تبدیل شده است، دانشگاه سبز امتیازی است که بر اساس سیستم «گرین‌متریک» تعیین می‌شود و از 6 شاخص کلیدی محیط زیست و زیرساخت، انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل، و آموزش برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند و با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مفهوم دانشگاه سبز به معنای پوشش گیاهی سبز نیست، بلکه به این معنا است که از حداقل انرژی لازم برای سیستم‌های دانشگاه استفاده شود و تا حد ممکن با مهربانی با محیط‌زیست رفتار شود و از طرفی تمامی دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در حفظ محیط‌زیست دانشگاه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ایده دانشگاه سبز بیش از 20 سال است در دانشگاه فردوسی مشهداجرا میشود.

کافی بیان کرد: قطعا سرسبزی و ترویج پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، صرفه‌جویی در منابع و تفکیک زباله‌ جزو معیارهای دانشگاه سبز محسوب می‌شود، اگرچه دانشگاه فردوسی مشهد هنوز با این آرمان‌ها فاصله دارد، اما تلاش کرده تا به این اهداف دست پیدا کند.

 رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اقدامات این دانشگاه در راستای تحقق دانشگاه سبز، تاکید کرد: با سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد سازمان‌های توزیع کننده ، آب و فاضلاب تفاهم‌نامه‌هایی به منظور بهسازی و حفظ پایدار محیط‌زیست در دانشگاه منعقد شده است.

نخستین همایش ملی دانشگاه سبز سال گذشته به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد و امسال با توجه به تجربیات دانشگاه فردوسی و به عنوان دومین دانشگاه سبز کشور و همچنین با توجه به وجود بارگاه مطهر رضوی در مشهد مقدس، قرار شده این همایش امسال با حمایت‌های وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه برای نخستین بار این همایش در سطح بین‌المللی در دانشگاه فردوسی برگزار شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

دیگر خبرها

  • بیانیه شرکت‌کنندگان کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای ایران
  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران