Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی از شرایط رسیدن به تمدن نوین اسلامی سخن گفت.

سردار احمدرضا رادان با اشاره به اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی، درباره زمان تحقق تمدن اسلامی گفت: از نگاه رهبری انقلاب ما پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را داریم که رهبر انقلاب این ۵ مرحله را ترسیم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذر از این ۵ مرحله که مدنظر ایشان است در گرو تولید فکر و پرورش نیروی انسانی کارآمد است.

وی گفت: ما اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم و زمان رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی است.

رئیس مرکز مطالعات نیروی انتظامی درباره زمان تحقق جامعه اسلامی و شروط لازم برای رسیدن به این مرحله گفت: طبیعتا زمانی به این مرحله می رسیم که همه کارکردها و نقش ها که افراد و نهادها باید در دولت اسلامی محقق کنند انجام دهند تا به جامعه برسد؛ وقتی جامعه کلا به سمت اسلامی شدن رفت، از مردم گرفته تا مسئولان، سازمان ها و نهادها، خود به خود به سمت تمدن نوین اسلامی می رویم.

وی با اشاره به دشوارترین مرحله در این مراحل ۵گانه افزود: معتقدم اگر بتوانیم از دولت اسلامی به جامعه اسلامی برسیم مسیر سهل تر و هموارتر می شود.

سردار رادان گفت: ما معتقدیم طراحی معماری آینده به شکلی باید انجام گیرد که در صحنه عمل ممکن باشد چراکه در غیر این صورت، تمام مطالعات انجام شده در حد طرح و برنامه باقی خواهد ماند و هیچگاه اجرایی نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو