Web Analytics Made Easy - Statcounter

همانطور که می دانید حادثه دلخراش تصادف برای مهدی قائدی در بوشهر رخ داده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بعد از حادثه دلخراش تصادف که برای مهدی قائدی در بوشهر رخ داد، عمده تمرکز مخاطبان فوتبال ایران روی پیگیری وضعیت سلامتی این بازیکن بود و بیشتر آنها «تحلیل» را برای وقتی دیگر گذاشتند؛ وقتی که این بازیکن سلامتی‌اش را بازیافت و البته جزییات بیشتری از ماجرا به اطلاع عموم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود محمد تقوی ، بازیکن سال‌های دور استقلال که این اواخر هم بحث حضورش در کنار وینفرد شفر داغ شده بود، برای قضاوت در این مورد زیاد منتظر گذر زمان باقی نمانده و به سرعت به نقد مدیریت استقلال پرداخته است. تقوی نوشته محرومیت مهدی قائدی از حضور در بازی جام حذفی با نفت آبادان دلیل موجهی برای دادن مرخصی به او نبوده و مدیران استقلال نباید این بازیکن را به حال خودش رها می‎‌کردند. تقوی حتی از شفر هم انتقاد کرده و مدعی شده این مربی تحت تاثیر قواعد فوتبال ایران قرار گرفته است.

قرار نیست ما هم مثل تقوی به درد «قضاوت زودهنگام» مبتلا شویم و مثلا بنویسیم چون این مربی موفق به حضور در کادر فنی استقلال نشده چنین مواضعی اتخاذ کرده است، اما به هر حال از این پیشکسوت «فرنگ دیده» انتظار می‌رود کمی منصفانه‌تر در این مورد موضع بگیرد. در اینکه مدیریت باشگاه استقلال اشکالات زیادی دارد تردیدی نیست، اما در مصداق اخیر به سختی می‌توان قصوری را متوجه افتخاری و دوستانش دانست. بازیکنی که از حضور در یک بازی محروم بوده مرخصی خواسته و باشگاه هم این فرصت را در اختیارش قرار داده که با حضور در زادگاهش، برخی مسایل شخصی‌اش را پیگیری کند. حالا اینکه او در این مدت چه کرده به خودش مربوط است. هیچ باشگاهی در دنیا نمی‌تواند بعد از آنکه بازیکنش را مرخص کرد، یک «نگهبان» کنار او بگمارد و همه رفتارهای وی را زیر نظر بگیرد. اصل دادن مرخصی به بازیکن محروم هم چیز عجیبی نیست. بارها در همین پرسپولیس مهدی طارمی در چنین موقعیت‌هایی مرخصی گرفته و از قضا او هم به بوشهر رفته است. در استقلال نیز وقتی سرور جباروف به هر دلیل و با هر انگیزه‌ای سه‌کارته شد و مقارن با تعطیلات سال نوی میلادی حضور در بازی استقلال را از دست داد، باشگاه مرخص‌اش کرد که به ازبکستان برود. حالا اگر در تاشکند همین اتفاق تصادف (خدای ناکرده) برای جباروف رخ می‌داد، باز باشگاه مقصر بود؟

باشگاه‌ها باید برای بازیکنان جوان‌شان فرهنگ‌سازی کنند، اما اول تا آخر این خود آدم‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چطور رفتار کنند. حتی اگر با درخواست مرخصی مهدی قائدی موافقت نمی‌شد، او می‌توانست در همین تهران بماند و باز ساعت دوی نصفه‌شب در یکی از اتوبان‌های پایتخت به دلیل سرعت غیرمجاز تصادف کند. باشگاه، رسانه‌ها و سایر ناظران تا یک جایی می‌توانند بازیکن را راهنمایی کنند، بقیه‌اش با خود اوست که چه تصمیمی بگیرد و از کدام راه برود.

روزنامه گل

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • مالک متمول استقلال این سوپراستار را می‌خرد؟
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • غفور، موسوی: نقطه پایان همین جاست
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • رسمی: یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد