Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار ارز در حالی یازدهمین روز از بهمن ماه 96 را آغاز می کند که روز گذشته پس از دو روز روند افزایشی، شاهد عرضه بیشتر ارز از سوی بازیگران بازارساز و همچنین افزایش تعداد فروشنده‌ها از بعدازظهر روز دوشنبه بودیم که نتیجه این دو عامل، باعث شد تا دلار آمریکا روند نزولی را در کانال 4 هزار و 500 تومان ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال بایستی نظاره گر بازار امروز باشیم تا ببینیم این روند کاهشی ادامه می یابد یا تغییری در رفتار بازارساز و خریداران به وجود می آید؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ برای آگاهی از اینکه نبض بهای دلار، یورو و درهم امارات به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ساعت 8 تا 18 چگونه می‌زند، می‌توانید رأس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در صرافی های مجاز اطلاع به دست آورید.  

جدول زیر بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات، بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط صرافی های مجاز کل کشور، رأس هر ساعت است.

توضیح اینکه جدول زیر ساعت به ساعت به روز رسانی می‌شود. همچنین سطر نخست، مربوط به میانگین قیمت های روز قبل است.    دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد 11 بهمن ماه 96    ساعت دلار آمریکا  یورو  درهم امارات  خرید نقدی  فروش نقدی  تغییر  خرید نقدی  فروش نقدی  تغییر  خرید نقدی  فروش نقدی  تغییر میانگین سه‌شنبه 45,107 45,167 60 56,281 56,345 64 12,524 12,589 65 9 45,080  45,213   133  57,178  56,150 1028-   12,628 12,582  46- 

لازم به توضیح است، اطلاعات جدول فوق، برگرفته از سامانه ای است که بانک مرکزی در تیرماه 1390 راه اندازی و در چهاردهم تیرماه همان سال طی اطلاعیه ای، خطاب به کلیه صرافان کشور اعلام کرد: نظر به راه‌اندازی نرم افزار یکپارچه صرافی‌ها به اطلاع می‌رساند، بر اساس تصمیمات گرفته شده، سامانه مذکور به نام "سَنا" –SANA (سامانه نظارت ارز) ثبت شده‌ است. لذا کلیه صرافان کشور موظف به ثبت تمامی معاملات ارزی در سامانه "سَنا" می‌باشند. قابل ذکر است که آمار و تراکنش‌های روزانه صرافی‌ها در سامانه مذکور ثبت و این بانک نسبت به بررسی آمارهای ارسالی لحظه‌ای اقدام می‌نماید و با صرافی‌هایی که از ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا خودداری نمایند، برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه یازدهم بهمن ماه) با 2 ریال کاهش نسبت به روز گذشته 36 هزار و 952 ریال قیمت خورد.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۲۷۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.


 

 

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان