Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@14:52:25 GMT

اجرای طرح دادرس مرحله شهرستانی در ۵ مدرسه کازرون

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۴۸۵۰

اجرای طرح دادرس مرحله شهرستانی در ۵ مدرسه کازرون

درآیینی طرح دادرس مرحله شهرستانی توسط جمعیت هلال احمر در پنج آموزشگاه متوسطه اول شهرستان کازرون برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "کازرون خبر"، عزیزالله خاکسار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون در حاشیه آیین اجرای طرح دادرس که در دبیرستان متوسطه اول نمونه دولتی دخترانه حجاب کازرون برگزار شد در گفت و گویی اظهارداشت: دادرس طرحی است که می تواند با ارایه آموزش های امداد و نجات به دانش آموزان ضمن ارتقا ی سطح آگاهی خانواده ها از خسارت میلیاردی بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاکسار گفت: بارها شاهد بودیم چنانچه افراد آموزش های لازم حتی ابتدایی امداد و نجات را دیده بودند از بسیاری از حوادث و خسارات کاسته می شد.
وی بیان داشت: هرگاه حادثه ای رخ می دهد، هزینه های زیادی برای رسیدگی به حادثه دیدگان و بکارگیری از تجهیزات برای رفع مشکلات به وجود آمده صرف می شود، درصورتی که با برگزاری کلاس های آموزشی حتی برای چند ساعت می تواند از بروز حادثه و یا به حداقل رساندن آسیب ها و به دنبال آن از سرازیر شدن سرمایه های مان برای چنین موقعیت های بحرانی جلوگیری کند.


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون  ادامه داد: سازمان جوانان هلال احمر حدود شش سال است  که اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی به عنوان دادرس برای دانش آموزان کرده است.


خاکسارتصریح کرد: دانش آموزان در طرح دادرس مهارت های رفتار و واکنش در شرایط سخت را آموزش می بینند و در این دوره های آموزشی دانش آموزان مهارت های امدادی را فرا گرفته تا در هنگام وقوع حادثه به خود و دیگران کمک کنند.


وی گفت: دادرس به معنای دانش آموز آماده در روزهای سخت است که به هدف امداد و نجات در شرایط اضطراری و هم چنین بروز حوادث ناگهانی و بلایای طبیعی  مثل زلزله و...کارهای خودشان را طبق آموزش‌های که دیده‌اند اقدام می کنند.


رئیس جمعیت هلال احمر کازرون تصریح کرد:آموزش‌های طرح دادرس توسط کانون‌های دانش آموزی جمعیت هلال احمر در پایه هشتم صورت گرفته که پس از آن المپیاد آماده در میان این پایه برگزارمی شود.


خاکسار متذکرشد: از میان 49 آموزشگاه متوسطه اول پایه هشتم  کازرون پس از آموزش‌های لازم  و آزمون،تعداد پنج آموزشگاه دخترانه و پنج آموزشگاه پسرانه توانستند به مرحله شهرستان راه یابند.


وی گفت: از میان این 10 آموزشگاه  دخترانه و پسرانه منتخب شهرستانی فقط دو آموزشگاه به عنوان نمایندگان طرح دادرس شهرستان کازرون به مرحله استانی راه خواهند یافت.


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون در پایان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح دادرس یک تفاهم نامه میان جمهیت هلال احمر و آموزش و پرورش بسته شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در یک سال گذشته رو به رشد بوده و در جهت توسعه حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: استان اردبیل در ۱۰ شهرستان دارای جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی افزود: در سطح استان اردبیل ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد داروخانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل جزو داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌روند.

قویدل همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

وی به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

وی همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و اظهار داشت: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 748540

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد