Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشنامه «آوای رستاخیز» نوشته آرتور میلر با ترجمه شیما الهی توسط نشر چترنگ منتشر شد.

«آوای رستاخیز» نمایشنامۀ کمدی‌تراژدی آرتور میلر، به دنبال پاسخ برای پرسشی ژرف است: اگر عیسی مسیح در جهان امروز ظهور می‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ در کشوری نامشخص در آمریکای لاتین ژنرال فلیکس باریوز پیشوای فراری انقلاب را دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایعاتی مبنی بر اینکه این مبارز انقلابی با خود معجزاتی به همراه داشته، وجود دارد. ژنرال قصد به صلیب کشیدن او را دارد و حق پخش زندۀ تلویزیونی آن به قیمتی گزاف به شبکه‌ای آمریکایی فروخته شده است...

آوای رستاخیز روایت بنیاد اخلاقی متزلزل انسان امروز در عصری اشباع‌شده از رسانه‌هاست. نویسندۀ مرگ فروشنده با جان بخشیدن به شخصیتی که مسیح را یادآور می‌شود کمدی سیاه خود را در دنیای مدرن شکل می‌دهد. میلر با نگاه نافذش دست روی موضوعاتی می‌گذارد که برخاسته از شناخت عمیق او از جهان و انسان‌هاست.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«آوای رستاخیز، نمایشنامه تأثیرگذار آرتور میلر، از دل پرسشی ژرف برمی‌خیزد: اگر مسیح در دنیای امروز ظهور می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ در کشوری نامشخص در آمریکای لاتین ژنرال فلیکس باریوز رهبر فراری انقلاب را دستگیر کرده است. شایعاتی مبنی بر معجزاتی از سوی این مبارز انقلابی، که با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود، وجود دارد. ژنرال قصد به صلیب کشیدن او را دارد و حق پخش تلویزیونی آن به قیمت گزافی به شبکه‌ای آمریکایی فروخته شده است. این کمدی تراژدی روایت بنیاد اخلاقی متزلزل ما در عصر اشباع‌شده از رسانه‌هاست.»

آرتور میلر، نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی است که در سال ۱۹۳۶ برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی ایوری هوپوود دانشگاه میشیگان شد و دو جایزه حلقه منتقدان درام نیویورک، دو جایزه امی و سه جایزه تونی برای نمایشنامه‌ها و یک جایزه امی به پاس یک عمر تلاش را دریافت کرده است.

پسران من (۱۹۴۷)، مرگ فروشنده (۱۹۴۹)، بوته آزمایش (۱۹۵۳)، چشم‌اندازی از پل و خاطره‌ای از دو دوشنبه (۱۹۵۵)، پس از سقوط (۱۹۶۴)، حادثه در ویشی (۱۹۶۴)، قیمت (۱۹۶۸)، خلقت جهان و دیگر کارها (۱۹۷۲) و ساعت آمریکایی ازجمله آثار نمایشی میلر هستند.

نمایشنامه «آوای رستاخیز» نوشته آرتور میلر با ترجمه شیما الهی در ۱۰۹ صفحه و به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 

نماینده مجلس از اجرای طرح حجاب همزمان با حمله انتقامی ایران به اسرائیل، انتقاد کرد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در مصاحبه با عصر ایران  گفت: ما باید خیلی زودتر از اینها باید پاسخ تجاوزات رژیم صهیونستی را می دادیم ولی دکترین نظام بر این بود که صبر استراتژیک پیشه کند. کار به اینجا رسید که دولت صهیونستی تصمیم گرفت مستقیم به خاک ما حمله کند. در عرف، کنسولگری خاک کشور محسوب می شود.

 عضو کمیسیون امور داخلی مجلس افزود: اگر جواب قاطع به صهیونیست ها نمی دادیم این تجاوزات، گسترده تر می شد اما جوابی که دریافت کردند یک پاسخ محکم و قاطع و پایانی بر ماجراجویی های شان بود. 
 
وی اظهار کرد: قطعا رژیم صهیونیستی جواب این حمله ما را خواهد داد ولی بیشتر برای توجییه افکار عمومی داخلی خودشان است. به آن شکل که جنگ کلاسیک باشد قطعا اتفاق نمی افتاد. اینطور که ما تصور کنیم صهیونست ها حمله می کنند و هواپیما و موشک بفرستند اتفاق نخواهد افتاد. 

 
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی که ما علیه اسرائیل انجام دادیم پیچیده و دقیق بود و به همه اهداف رسیدیم. اصولا پهپادها و موشک هایی که ما فرستادیم برای این بود که سامانه گنبد آهنین درگیر شود تا اهداف اصلی را با موشک های دقیق تر خودمان بزنیم و الان تصاویرش موجود است.

رشیدی کوچی افزود: اینکه ظرفیت اسرائیلی ها در کشورهای منطقه را شناسایی کنیم. به نظرم ما به تمام اهداف خود رسیدیم و مسلم است که آنها بخواهند این را تضعیف کنند و نمایشی را به اجرا بگذارند که نشان دهند که ایران خیلی به اهدافش نرسیده است. 

وی تصریح کرد: بعضی از مردم ما نگران هستند جنگی اتفاق خواهد افتاد. اینگونه نیست که جنگ کلاسیکی رخ دهد. اگر اتفاقی هم بیفتد به سطح بازوان ایران در منطقه و گروه هایی که از ایران حمایت می کنند و نیابتی از طرف ایران می جنگند برمی گردد.

رشیدی کوچی گفت: جای تاسف دارد که ما در حوزه اقتصاد بد عمل کردیم. متاسفانه یک جمع حداقلی حاضر هستند به کشور ما حمله کنند و ما پاسخی ندهیم آن هم به این دلیل که مبادا که قیمت ها افزایشی شود. این ضعف ما در حوزه اقتصاد است. نگاه من این است که افزایش قیمت دلار قبل از اینکه به جنگ ایران و اسرائیل ربط داشته باشد به حوزه مدیریتی در داخل برمی گردد. ما سالهاست که جنگی نداریم ولی قیمت دلار بالا می رود. 

وی تصریح کرد: امیدوارم حوزه اقتصاد را تقویت کنیم و یک مقدار هم کج سلیقگی های خود را کنار بگذاریم. آن زمان که کشور ما درگیر مسائلی هست و ما می بینیم که غرور ملی شکل می گیرد آیا درست است برخی کج سلیقگی ها همانند اجرای طرح عفاف و حجاب را اعمال کنیم؟ شاید برخی افراد از شرایط ناراحت باشند ولی همان افراد هم از اینکه به نام ایران خدشه ای وارد شود و پاسخ درخوری طرف  متجاوز نگیرد خوشحال نمی شوند. وقتی ما نیاز به وحدت و اجماع داریم این کج سلیقگی ها می تواند اتفاقات خوب را تحت شعاع قرار دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: موشک های ایران در آسمان قدس ؛ عکس تاریخی  اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم

دیگر خبرها

  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • جهان ذهنی بِرشت
  • درباره ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌ها؛ در صورت حمله اسرائیل چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • اگر اسرائیل به ایران حمله کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • اسرائیل به ایران حمله کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ /ادعای  اسرائیل درباره رهگیری ۹۹ درصد موشک های ایران درست نیست /۷ نکته درباره عملیات «وعده صادق»