Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@00:29:29 GMT

دغدغه های نمایندگان را در بودجه 97 اعمال کردیم

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۵۲۵۹

دغدغه های نمایندگان را در بودجه 97 اعمال کردیم

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم که دغدغه ها و انتظارات نمایندگان در بودجه 97 را اعمال کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در مورد کلیات بودجه 97 گفت: در بررسی مجدد بودجه 97 تلاش کردیم که انتظارات و دغدغه های نمایندگان را به دقت بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تلاش کردیم نظرات دوستان را در بودجه اعمال کنیم البته در برخی از موارد برخی از نظرات را به دلیل مصالح کشور اعمال نکردیم.

یوسف نژاد ادامه داد: در مورد اوراق مشارکت، این کمیسیون سقف انتشار اوراق مشارکت دولت را 38.5 هزار میلیارد تومان تعیین کرد، پیش از این کمیسیون تلفیق 50 هزار میلیارد تومان به این منظور پیش بینی کرده بود.

وی افزود: همچنین سقف اوراق مشارکت شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هم 21 هزار میلیارد تومان تعیین شد، این رقم نیز در مصوبه پیشین کمیسیون تلفیق 30 هزار میلیارد تومان بود، بنابراین طبق مصوبه این کمیسیون تاکنون حدود 20 هزار میلیارد تومان کاهش اوراق مشارکت را داشتیم.

وی اضافه کرد: در مصوبه قبلی این کمیسیون درمورد اجرای هدفمندی یارانه ها به دولت حکم داده شده بود که درخصوص توانایی مالی متقاضیان دریافت یارانه اقداماتی انجام دهد و از پایان ماه سوم سال آینده تغییرات در پرداخت یارانه ها را اعمال کند که در جلسات مجدد کمیسیون تلفیق تبصره ای به این حکم الحاق شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: براساس مصوبه جدید دولت مکلف است که با استفاده از اختیارات قانون هدفمندی یارانه ها تا پایان ماه سوم سال آینده تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، روستاییان و اقشار کم درآمد مخصوصا حاشیه نشین ها بتوانند کماکان از مستمری استفاده کنند و مشمول قطع یارانه نشوند.

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت یارانه به گروه های دیگر دولت می تواند براساس شرایط تصمیم گیری کند.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: در بررسی مجدد بودجه توجه ویژه به بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید شده است، در این راستا بودجه بنیاد شهید و آموزش و پرورش که پیش از این استانی بود را به بودجه ملی تبدیل کرد.

یوسف نژاد خاطر نشان کرد: در مورد قیمت حامل های انرژی نیز کمیسیون تلفیق بودجه صلاح ندانست که قیمت حامل های انرژی افزایش یابد.

کلیات بودجه سال 97 کل کشور، یکشنبه این هفته در مجلس مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفته بود، کلیات بودجه97 با 120 رای مخالف ، 83 رای موافق و 9 نماینده رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در مجلس رد شد.

نمایندگان در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته بودجه 97 را بار دیگر در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی و نهایی کردند.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس تغییراتی را در گزارش قبلی خود در مورد بودجه 97 اعمال کردند که این تغییرات را می‌توان در چند بخش دسته‌بندی کرد؛ یارانه نقدی، کاهش انتشار اوراق، تغییر اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی، حذف ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و تسویه حساب با تامین اجتماعی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ 19 آذر ماه 96 به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات دور دوم مجلس در آبادان اعمال شد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عباسپور ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: انتخابات در شهرستان آبادان همچون مرحله اول به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سلامت و امنیت کامل اندیشیده شده است.

فرماندار آبادان بیان کرد: برای برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات، کد انتخاباتی چهار داوطلب راه یافته به مرحله دوم در آبادان ۲ رقمی شده است.

وی افزود: موارد لازم از جمله دستورالعمل‌های برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی، فرآیند اخذ رأی و دیگر مسائل مرتبط به انتخابات به کاربران در آبادان آموزش داده شد.

عباسپور یادآور شد: صندوق‌های اخذ رأی به شهرستان آبادان منتقل شدند و آموزش فرآیند اخذ رأی تمام الکترونیکی شامل پیکربندی دستگاه احراز و صندوق‌های اخذ رأی، احراز هویت، رأی‌گیری، شمارش آرا و تجمیع و تخلیه صندوق‌ها آموزش داده شد.

فرماندار آبادان خبر داد: تبلیغات چهار داوطلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات از سیزدهم اردیبهشت آغاز شده و تا بیستم اردیبهشت پایان می‌یابد و از طرفداران داوطلبان درخواست می‌شود تبلیغات خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

کد خبر 6099429

دیگر خبرها

  • عضو جبهه پایداری: با کودک همسری مخالفم / مستنداتی علیه فرزین دارم!
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات دور دوم مجلس در آبادان اعمال شد
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین