Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: هفته گذشته نامه تقبل تخصیص آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان از سوی وزرات نیرو نوشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حین بازدید معاون هماهنگی دفتر معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: در ابتدای سال جاری دولت مصوبه‌ای به منظور بهبود وضعیت پنج مشکل اساسی و زیر بنایی در خوزستان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بخش‌های این مصوبه تخصیص آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: وزارت نیرو موظف بود تا یک ماهه آب مورد نیاز این طرح را تامین کند، اما این اتفاق بنا به دلایل و مشکلاتی انجام نگرفت. در همین راستا نامه ای به رئیس‌جمهور نوشته شد و پس از آن وی دستور صریح به وزارت نیرو داد تا با قید فوریت و دستوری که این کار سریعا انجام شود.

شریعتی تصریح کرد: وزارت نیرو بعد از دریافت دستور رئیس جمهور، جلساتی مفصل برگزار و نهایتا هفته گذشته نامه تقبل تخصیص آب فاز دوم طرح در ابعاد طرح یعنی ۲۳۸ هزار هکتار که ۹ هزار هکتار متعلق به ایلام و ۲۲۹ هزار هکتار خوزستان است، نوشته شد. اگرچه در این زمان و بر اساس نیاز این حجم بیشتر خواهد شد؛ با مذاکراتی که امروز  انجام گرفت، امکان دارد که این حجم به ۲۴۸ هزار هکتار برسد.

استاندار خوزستان گفت: معاون هماهنگ کننده، معاون اول رئیس جمهور نیز به همراه مسئولان وزارت نیرو، جهاد کشاوری و سازمان محیط‌زیست برای بازدید نزدیک و برگزاری جلسات لازم برای راه های تأمین منابع مالی فاز دوم این طرح و همچنین تأکید بر تخصیص آب مورد نیاز و بررسی مسائل آب و فاضلاب خوزستان و به نوعی برای پیگیری مصوبه بزرگ دولت تدبیر و امید برای خوزستان که در ۱۵ فروردین ماه منعقد شده به استان سفر کرده است.

وی اظهار کرد: شهرهای شمال خوزستان مثل ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و صیدون و قلعه تل که در فاز اول نبوده را نیز اضافه کردیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان انار برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در این مراسم نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور ۱۵۶ روحانی از شهدای ترور و ۱۹۳ روحانی جاوید الاثر داریم.

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: ۳۰۰۰ روحانی جانباز و ۳۰۰ روحانی آزاده داریم که هم کار تبلیغی و هم کار رزمی انجام می‌دادند، شهید سعید بیاضی‌زاده اولین شهید روحانی مدافع حرم از استان کرمان است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود را فرو ریخت و از جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شکست خورد.

حسینی همچنین گفت: عملیات وعده صادق ثمره خون شهداست و خون شهدا جوششی دارد که اثر خود را خواهد گذاشت، خون مردمان غزه باعث بیداری ملت‌ها و ده‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کار می‌کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند از جمله کارهای زیربنایی آب‌رسانی از خلیج فارس به سمت فلات‌ مرکزی و استان‌هایی است که تشنه آب هستند.

امام جمعه شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان انار حضور پررنگی در صحنه‌های انقلاب داشتند و ۱۲۳ شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حضور طلاب و روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس را حضوری تاثیرگذار و اساسی دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین