Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، در دهه فجر نه تنها اسلام تولد یافت بلکه ملت ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی تولدی دوباره یافتند به همین دلیل است که این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمار می رود.


تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه سلطان و رعیت بود، اما امام خمینی (ره) با لطف الهی و پشتوانه مردم توانست نظام شاهنشاهی را که مورد حمایت ابرقدرت ها ی جهانی بود، نابود کند تا روح دوباره ای به ملت ایران بدمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت امام خمینی (ره) این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجود آوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند.


دهه انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید لذا در سی و نهمین سالگرد بزرگداشت این نهضت مردمی باید این جشن ملی را با شکوه هرچه بیشتر به ویژه در مساجد، مدارس ، مراکز دانشگاهی و عمو می برگزار کنیم.


با برپایی آیین های ایرانی - اسلامی باید روزهای دهه فجر را که هر روزش یادآور حماسه آفرینی ملت ایران در مقابل نظام سلطه می باشد را با طراوت و تازه نگه داشت چون بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال کم فروغ کردن این جشن بزرگ ملی در ایران اسلامی هستند.


هر ساله با آغاز دهه مبارک فجر روح امید در فضای مدارس در چهار گوشه ایران اسلامی دمیده می شود.
دانش آموزان هرسال از 12 بهمن که مصادف با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به میهن اسلامی ایران می باشد را تا یوم الله 22 بهمن در مدارس جشن می گیرند و با اجرای برنامه های مختلف در برگزاری این جشن ملی سهیم می شوند.


امسال دانش آموزان ایران اسلامی جشن دهه فجر را متفاوت تر از سال های گذشته در سنگر علم و دانش در کنار معلمان دلسوزشان برگزار می کنند، زیرا این ایام با دهه اول فاطمیه متقارن شده است و همچنین جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی پیروزی های غرور آفرین داشته است.


**مدارس و رویداد انقلاب


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مدارس در دوران انقلاب اسلامی نقشی کلیدی داشته‌اند و پس از انقلاب نیز دانش‌آموزان و فرهنگیان نقش اساسی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ایفا کردند.


مسعود مهران نیا اظهار کرد: آموزش‌ و ‌پرورش با تقدیم هزاران دانش آموز و معلم شهید سهم بالایی در پیروزی ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته است.


وی از دهه فجر به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه تربیت سیاسی دانش‌آموزان یاد کرد و یادآور شد: در این ایام غرور آفرین و حماسی می توان هویت دینی - انقلابی دانش‌آموزان و ارزش‌های نظام را ارتقا داد و نهادینه کرد.


وی خاطر نشان کرد: این دهه فرصتی مناسب برای به نمایش گذاشتن روح امید و نشاط در فضای مدارس ایران اسلامی است چون در این ایام مبارک دانش‌آموزان خلاقیت‌ها و توانمندی های هنری خود را در عرصه‌های مختلف با محوریت ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بروز می دهند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دهه مبارک فجر زمانی مناسب برای افزایش بصیرت و معرفت دانش‌آموزان است.


مهران نیا استقاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در این ایام را ضروری دانست و تصریح کرد: برنامه های بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با محوریت دانش آموز محوری در مدارس استان البرز برنامه ریزی شده است تا با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در ایجاد روحیه امید و نشاط و گفتمان‌سازی انقلاب در بین دانش آموزان بهره برد.


وی گفت : کوشیده ایم در برنامه های تدوین شده ویژه دهه مبارک فجر در ایران کوچک همواره بر جایگاه رفیع رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی ، تقویت غرور ملی و دینی ، ایجاد وحدت ، همبستگی و همدلی تاکید شود.


وی با اشاره به اینکه گلبانگ انقلاب در 14 بهمن در مدارس کشور طنین انداز می شود، خاطر نشان کرد: در این روز همه دانش آموزان و معلمان در مدارس بار دیگر با امام راحل و شهدا تجدید میثاق می کنند.


وی شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را یکی از برنامه های محوری دانش آموزان و معلمان در دهه مبارک فجر امسال برشمرد و اضافه کرد: تلاشگران سنگر علم و دانش در این همایش ملی بار دیگر ندای همدلی و وحدت سر می دهند و استقامت و یکپارچگی مردم ایران سرافراز را به رخ جهانیان می کشند.


وی دیدار از خانواده معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان ، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا ، محافل انس با قرآن، حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ، بازدید از موزه عبرت ، برپایی 2 هزار و 422 نمایشگاه انقلاب، برگزاری یادواره شهدا، رونمایی از 15 جلد کتاب شهدای دانش آموز، اجرای مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، علمی و پژوهشی، کرسی های آزاد اندیشی، تجلیل از دانش آموزان برتر را از جمله برنامه های ویژه دهه مبارک فجر در مدارس استان البرز ذکر کرد.


** دانش آموزان و فرهنگیان طلایه داران انقلاب


فرمانده کانون بسیج فرهنگیان استان البرز نیز با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر گفت: باید حفظ حرمت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) مورد توجه و اهتمام دست اندرکاران برگزاری آیین های دهه فجر قرار گیرد.


مجتبی آمر کاشی اظهار کرد: در برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر، شان ایام شهادت پاره تن پیامبر اسلام (ص) توسط آحاد مردم و مسئولان گرامی داشته شود که این امر مورد تاکید رهبر انقلاب نیز است.


وی ادامه داد: ایام دهه فجر یادآور مجاهدت ملت بزرگ ایران در برابر طاغوت بود که با ورود تاریخی امام راحل به وطن به پیروزی نهایی انقلاب منجر شد.


وی اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در 12 بهمن 57 با وجود کارشکنی های دولت وقت به میهن اسلامی بازگشت و این بازگشت سرآغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی حاصل نگاه ولایت مدارانه ملت ایران است که در این میان می توان با توجه به نقشی که مدارس در به ثمر رسیدن این نهضت مردمی به رهبری امام خمینی (ره) داشته است از دانش آموزان و معلمان به عنوان طلایه داران انقلاب یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه مسیر تکاملی انقلاب اسلامی با هدایت های مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان به ویژه در ایام ا.. دهه فجر ضرورت دارد.


وی بیان کرد: معلمان نقش مهمی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.
وی ادامه داد: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه داخلی و جهانی است که باید در این ایام آینده سازان ایران اسلامی با آن شناخت بیشتری پیدا کنند.


فرمانده کانون بسیج فرهنگیان استان البرز از آموزش و پرورش به عنوان بستر مناسبی برای آگاهی بخشی به جامعه و تبیین مسائل برای نسل جدید یاد کرد و یاد آور شد: در این کانون مهم است که سربازان انقلاب و ولایت رشد و پرورش می یابند.


آمر کاشی یکی از برنامه مهم فرهنگیان در این ایام مبارک را تجدید فرهنگیان در کنار دانش آموزان در آیین مهمانی لاله ها عنوان کرد و افزود: میثاق با امام و شهدا و اعلام دوباره تبعیت محض از ولایت فقیه با حضوری گسترده در راهپیمایی 22 بهمن نیز در ردیف برنامه های مهم این قشر فرهیخته در بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان البرز است.


وی بیان کرد: پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست دانش‌آموزان و معلمان در صبحگاه های مشترک در مدارس البرز برافراشته و سرودهای مرتبط با دهه فجر نیز زمزمه می شود.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی

 

سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها