Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال97 کل کشور مصوب کمیسیون تلفیق کاملا شفاف و عملیاتی است و می تواند در حل بسیاری ازمشکلات تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجید کیان‌پور در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس دومین سخنران موافق کلیات بودجه 1397 کل کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: بودجه ای که در کمیسیون تلفیق تصویب شده، کاملا عملیاتی و شفاف است.
نماینده مردم درود وازنا در مجلس افزود: از جمله اتفاقات مثبت لایحه بودجه این است که سقف انتشار اوراق مالی حدود 20 هزار میلیارد تومان کمتر شده است.
کیان پور به موضوع هدفمندی یارانه‌ها گفت: در رابطه با هدفمندسازی یارانه‌ها نیز به جای تقسیم مساوی درآمد ناشی از هدفمندسازی، به دولت اجازه داده شده است که تا 41 میلیون نفر از اقشار مختلف را تحت مدیریت بگیرد.
وی ادامه داد: اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از نقاط قوت لایحه بودجه است.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز در بودجه، متوقف و مقرر شده است که قیمت حامل‌ها هیچ‌گونه افزایشی نداشته باشد که این موضوع نیز از نکات مثبت بودجه 97 است.
وی با تاکید بر این که بودجه 97 می تواند در حل بسیاری از مشکلات تاثیرگذار باشد اظهار داشت: با تصویب بودجه 97 می توانیم بسیاری از مشکلات کنونی را حل کنیم از این رو نمایندگان به این بودجه رای مثبت دهند.
وی گفت: اگر نمایندگان ایراداتی به بودجه دارند در بررسی جزییات به آن رسیدگی می کنیم.
به گزارش ایرنا،بررسی مجدد کلیات بودجه سال 97 صبح امروز در مجلس شورای اسلامی آغاز شد، در این جلسه سه موافق و سه مخالف کلیات بودجه سخنرانی کردند.
مجلس امروز به کلیات بودجه سال آینده رای مثبت دادند.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای 3گانه گفت: شورای نگهبان در رفع‌ و برگشت‌هایی که طرح شفافیت بین مجلس و این شورا داشت، ایرادات و ابهاماتی را به این طرح وارد کرده بود که در جلسه اخیر مجلس این ایرادات نیز مرتفع شد و بار دیگر طرح برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شد. 

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد ابهام شورای نگهبان قرار داشت مربوط به بحث مصالح عالی نظام بود که برطرف شد. یکی دیگر از ابهامات درباره کارگروهی بود که ما آن را برای تشخیص دستگاه‌هایی که باید شفاف شوند، در طرح گنجانده بودیم. 

جوکار گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگانی از قوای 3 گانه است که  تعیین می‌کنند شفاف شدن اطلاعات کدام دستگاه‌ها خلاف منافع  و امنیت ملی کشور است تا این دستگاه‌ها را از شفافیت مستثنی کنند. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد:  در این کارگروه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت و از مجلس نیز عضو ناظری تعیین می‌شود تا درباره امکان شفاف کردن اطلاعات دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود