Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس کمیسیون برنامه و بودجه از بودجه سال ۹۷ به عنوان مردمی‌ترین بودجه کشور یاد کرد.غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز که به بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۹۷ اختصاص داشت، به دفاع از این لایحه پرداخت و گفت: بودجه ۹۷ مردمی‌ترین بودجه است که در آن به عامه مردم توجه شده است.

رییس کمیسیون تلفیق سال ۹۷ به انتقادات مطرح شده برخی نمایندگان در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: همه وما ظیفه صیانت از صندوق توسعه ملی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی می‌پرسند چرا از این صندوق به بخش دفاع داده شد. ای کاش از من بپرسید چرا این کار انجام شده است. در لایحه دولت تنها برای حقوق و مزایای نیروها بودجه درنظر گرفته شده بود. می‌گویند این بودجه ای که از صندوق توسعه به بخش دفاع اختصاص داده شده را بگیرید. چرا طرح عمرانی را ببینم اما تقویب بنیه دفاعی را نبینیم؟ ما وظیفه تقویت بنیه دفاعی را داریم. وقتی کل دنیا به ما یک جور نگاه می کند ما نیز وظیفه داریم مانند نگاه به هر بخشی به تقویت بنیه دفاعی نیز نگاه کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه به موضوع قیمت حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: در کمیسیون تلفیق بجز چند نفر محدود، بقیه اعضای موافق افزایش قیمت حامل انرژی نبودند. در بررسی جزئیات می‌توان در مورد آن تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه در این لایحه توجه خاصی به تامین اجتماعی شده است، اظهار کرد: در بودجه سال آینده کاری که در سال‌های گذشته نشده بود و دیون بر گرده سازمان بود را حل کردیم.

ادامه دارد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است