Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@06:54:11 GMT

رقابت آسیایی‌ها با بهترین‌های ایران در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۶۵۴۹

رقابت آسیایی‌ها با بهترین‌های ایران در تهران

رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از فردا پنجشنبه به مدت سه روز در تهران برگزار می شود.

خبرگزاری فارس: هشتمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا طی روز‌های ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود. این رویداد مهم دوومیدانی داخل سالن آسیا که به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد به دلیل پیش روی بودن رقابت‌های جهانی در بیرمنگام انگلستان از اهمیت ویژه‌ای برخورد است و همین اهمیت موجب شده تا ستاره‌های دوومیدانی آسیا برای کسب سهمیه مسابقات جهانی به تهران بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوومیدانی ایران برای سومین بار است که میزبان برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا می‌شود. رقابت‌های سال ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰ تهران و این بار نیز در سال ۲۰۱۸ سالن سرپوشیده دوومیدانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران به مهمترین آوردگاه داخل سالن آسیایی تبدیل می‌شود.

در سال ۲۰۰۴ تیم ملی دوومیدانی ایران پس از کشور چین با ۶ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۸ نشان برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت و در سال ۲۰۱۰ نیز با کسب ۵ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۲ نشان برنز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

در این دوره حضور ستاره هایی، چون موتاز عیسی برشیم، قهرمان پرش ارتفاع جهان و برترین ورزشکار سال ۲۰۱۷ دنیا و عبدالله حیران، نایب قهرمان ۸۰۰ متر جهان از کشور قطر و قهرمانان نامی دوومیدانی چین، ژاپن، کره، قزاقستان، کویت و افتخار آفرینان دوومیدانی ایران همچون حسن تفتیان، کیوان قنبرزاده، علی ثمری، رضا قاسمی، حسین کیهانی، مسلم نیادوست، امیر مرادی، علی خدیور، سپیده توکلی، فرزانه فصیحی و دیگر ملی پوشان، بی تردید به کیفیت برگزاری و همچنین سطح رقابت‌ها خواهند افزود. فدراسیون دوومیدانی نیز برای این میزبانی تلاش زیادی انجام داده و تجهیزات مورد نیاز و روز دنیا تهیه شده تا رقابت‌ها با استاندارد بالایی برگزار شود.

اسامی ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها:

اسامی تیم آقایان:

پرتاب وزنه: علی ثمری، شاهین مهردلان و شاهین جعفری

پرش با نیزه: محمد بنی‌آدم و حسین فلاح

پرش ارتفاع: کیوان قنبرزاده، محمدرضا وظیفه‌دوست و رضا سلیمی

پرش طول: علیرضا خالدی، مهدی قائدزاده و محمد ارزنده

پرش سه گام: وحید صدیق و متین مداحی

هفتگانه: میلاد میری و علی محبی و محمد معتمدنیا

۶۰ متر: حسن تفتیان، رضا قاسمی و محمد چشمه‌زار

۴۰۰ متر: علی خدیور، سجاد هاشمی آهنگری و رضا کاشف

۸۰۰ متر: امیر مرادی، پژمان یارولی و حمید تشکری

۱۵۰۰ متر: مسلم نیادوست، امیر مرادی و علی فهیمی

۶۰ متر مانع: میلاد سیار، امین برزی و احمدرضا خنفری

۳۰۰۰ متر: جلیل ناصری، حسین کیهانی و همایون همتی

۴ در ۴۰۰ متر امدادی: علی خدیور، سجاد هاشمی، رضا کاشف، (بین مهدی رحیمی، میلاد رمضانی و رضا ملک‌پور رکوردگیری انجام خواهد شد و یک دونده در ترکیب اصلی قرار گرفته و دو دونده دیگر ذخیره خواهند بود.)

سرگروه پرتاب‌ها: هادی سپهرزاد

سرگروه پرش‌ها: حسین شایان

سرگروه دوها: سجاد مرادی

سرپرست کل تیم ملی ایران: تیمور غیاثی

اسامی تیم بانوان:

۶۰ متر: فرزانه فصیحی، فائزه نسایی و حمیده اسماعیل‌نژاد

۴۰۰ متر: الهام کاکلی و مریم محبی

۸۰۰ متر: هانیه ثمری، تکتم دستاربندان و ساجده فانی

۱۵۰۰ متر: پریسا عرب، هانیه ثمری و نرگس خانی

۳۰۰۰ متر: پریسا عرب، سمیرا زمانی و افسانه فریدی

۶۰ متر مانع: الناز کمپانی، سارا ندافی و جمیله سیفی

پرش ارتفاع: سپیده توکلی، آیلین بابکی و مهسا کارگر

پرش طول: کیمیا پورخلخال و فاطمه جماعتی

پرش سه گام: ثریا قلیچ نیازی، سمانه کوهکن و مریم کاظمی

پرش با نیزه: مهسا میرزا طبیبی، نیلوفر فشخورانی و سارا کریمی

پرتاب وزنه: مریم نوروزی، ثنا دادرس و نگین میرزایی

پنجگانه: سپیده توکلی، سمیرا خجسته، الهه سیفی

امدادی: الهام کاکلی، فائزه نسایی و مریم محبی

مربیان: زهرا ضمیری شجاع و حمیده جوان

سرپرست بانوان: پریسا بهزادی لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GT0

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی