Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@06:51:27 GMT

بررسی تاثیر سامانه اخیر در وضعیت بارشی کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۷۳۵۴

بررسی تاثیر سامانه اخیر در وضعیت بارشی کشور

ساعت 24-رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن برآورد وضعیت بارندگی کشور از جمله تهران بر اثر فعالیت سیستم بارشی اخیر گفت: سامانه بارشی اخیر تنها چهار میلی‌متر به بارش کشور و ۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه کرد.

شاهرخ فاتح اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۹۶) تا روز جمعه ششم بهمن‌ماه کل کشور ۳۹ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که نسبت به بلندمدت ۶۱ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بارش برف و باران طی هفته جاری اظهار کرد: با بررسی وضعیت بارندگی کشور بعد از فعالیت سامانه بارشی اخیر - که از روز شنبه شروع شد و در برخی نقاط تا دیروز (۱۰ بهمن‌ماه) ادامه داشت - متوجه می‌شویم که میانگین بارشی کشور تغییر چندانی نداشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از ابتدای سال آبی تا ۱۰ بهمن ماه کل کشور ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد که نسبت به بلندمدت ۵۸ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یاقته است.

فاتح تاکید کرد: همه بارش‌های سامانه بارشی اخیر تنها چهار میلی‌متر به بارش کشور اضافه و فقط سه درصد نسبت به بلندمدت و یک درصد نسبت به سال گذشته اوضاع بارشی را بهتر کرد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت بارشی استان تهران گفت: از ابتدای مهر تا روز ۶ بهمن ۹۶ استان تهران ۲۲ میلی‌متر دریافت بارش داشت که نسبت به بلندمدت ۷۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد کمبود بارش را نشان می‌دهد.

فاتح ضمن بررسی تاثیر سامانه بارشی اخیر در وضعیت تهران اظهار کرد: از ابتدای مهر تا ۱۰ بهمن ماه (بعد از بارش برف)، استان تهران ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد که نسبت به بلندمدت ۶۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کاهش داشت.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به مساحت کمتر استان تهران نسبت به کل کشور و دریافت نسبتا خوب بارش، طی روزهای اخیر ۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه شد که این میزان افزایش بارش، ۱۹ درصد نسبت به بلندمدت و ۱۳ درصد هم نسبت به سال گذشته اوضاع را بهتر کرده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۶:۳۰ امروز (سه‌شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۶:۳۰ امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۱/۲ میلی‌متر


بروجن: ۳/۸ میلی‌متر


لردگان: ۰/۵ میلی‌متر


کوهرنگ: ۲/۸ میلی‌متر


اردل: ۱/۶ میلی‌متر


بن :۱/۷ میلی‌متر


فارسان: ۱/۳ میلی‌متر


سامان: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۱/۱ میلی‌متر


فرخ شهر: ۰/۲ میلی‌متر


مال خلیفه: ۰/۲ میلی‌متر


سورشجان: ۰/۸ میلی‌متر


بلداجی: ۰/۴ میلی‌متر


ایلبگی: ۰/۷ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۰/۹ میلی‌متر


لیرابی: ۲/۲ میلی‌متر

کد خبر 747094

دیگر خبرها

  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • هشدار قرمز درباره فعال شدن سامانه بارشی؛ سیل در راه تهران؟
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود