Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب،گفت: باید این موضوع به صورت حقوقی پیگیری شود و قوه قضاییه نیز باید همان‌طور که در دهه 70 درباره شهردار وقت تهران اقدام به برگزاری دادگاه و صدور حکم کرد، نباید امروز هم فردی میان افراد بگذارند و اگر فسادی وجود داشته باشد با آنان برخورد کنند.
ساعده سیما در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام رییس قوه قضاییه برای انتشار اسامی و تصاویر قضات متخلف و تاثیر این اقدام در بهبود وضعیت دادگاه‌های کشور، اظهار کرد: اقدام رییس قوه قضاییه در این زمینه اقدامی مثبت و مفید است و برای شفافیت در سیستم قوه قضاییه شاید موثر باشد، اما کافی نیست و باید سیستم‌های اداری قوه قضاییه از همان زمان که شکایت‌هایی چه از سوی افراد نسبت به یکدیگر و چه از سوی فردی نسبت به دولت یا سایر دستگاه‌ها و یا عکس این موضوع مطرح می‌شود، در مرحله رسیدگی به آن شکایت هم کاملا شفافیت وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعضا دیده می‌شود که طرز قضاوت‌ها و حکم دادن برخی قضات نسبت به احوال شخص متهم متفاوت می‌شود به این شکل که اگر آن فرد وابستگی‌هایی به مسئولان یا افراد ذی‌نفوذ داشته باشد ممکن است حکم دادن برخی قضات برای آنان با در نظر گرفتن آن شرایط انجام شود.
این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد: اما اینکه صرفا اسم قضات متخلف منتشر شود، ولی جلوی اینگونه اقدامات که به صورت تصمیم‌های سلیقه‌ای برخی قضات درباره پرونده‌های مختلف است، بهبود نیابد کافی نیست.
سیما همچنین در پاسخ به این پرسش که در برابر گزارش‌هایی از تخلفات شهرداری تهران در دوره قبل که از سوی محمدعلی نجفی ارائه شده است، باید چه تصمیمی اتخاذ شود، ‌اظهار کرد: باید این موضوع به صورت حقوقی پیگیری شود و آنچه که آقای نجفی در نشست خبری‌شان اعلام کردند مثال بسیار کوچکی از فسادی است که در شهرداری تهران در دوره‌های قبل انجام شده است و به نظرم باید تک تک این رقم‌ها نوشته شود و موضوع به صورت جدی با پیگیری حقوقی همراه باشد.
وی در پایان تاکید کرد: قوه قضاییه  همان‌طور که در دهه 70 درباره شهردار وقت تهران اقدام به برگزاری دادگاه و صدور حکم کرد، نباید امروز هم فردی میان افراد بگذارند و اگر فسادی وجود داشته باشد با آنان برخورد کنند و اگر فسادی هم نیست بهتر است مسئولان اینقدر درباره آن صحبت نکنند وگرنه صرف اینکه بیاییم و از فساد صحبت کنیم اما آن را مورد رسیدگی قرار ندهیم قبح این موضوع را در جامعه از میان می‌برد. برچسب ها: قضات ، تخلف ، رییس قوه قضاییه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا گفت: امروز می‌بینم، کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگدمال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آئین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن محمودی، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار و  از خانواده معزز 20 شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این مراسم اظهار داشت: در تاریخ و به گفته یکی از شاگردان امام صادق (ع) هیچ شخصیتی ازنظر علم، فقه و تقوا بالاتر از امام صادق (ع) نیست و امروز ما باید از این امام درس بگیریم و از شاگردان خوب در مکتب ایشان باشیم.

وی افزود: در دنیا چیز خوبی پیدا نمی‌کنید که اسلام آن را حرام کرده باشد، هر چیزی حرام باشد، مطمئناً مشکلاتی برای فرد و جامعه دارد، نمونه بارز آن بحث حجاب است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه گفت: وقتی اسلام مسئله حجاب را مطرح می‌کند، هدفش محدودیت برای زنان نیست، زیرا که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

‌قاضی عسکر تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآن وقتی سخن از مردان است در کنار آن، از زنان نیز ذکر شده و این گونه نیست که جنسیت نقش داشته باشد و در واقع تأکید شده که ارزش افراد به زن یا مرد بودن نیست.

وی تأکید کرد: اسلام زن را اجتماعی دیده و هدفش نقش‌آفرینی زن در جامعه است، لذا باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی در وجود او نکند.

تشییع باشکوه شهید گمنام عملیات خیبر در ‌باقرشهر + فیلم

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه آزادی هدیه خدا به مردم توسط پیامبران الهی است، ابراز داشت: توحید آزادی شرعی و دینی است که بر اساس آن، انسان از غیر خدا نمی‌ترسد و بنده هیچ‌کس غیر از خدا نیست.

وی ادامه داد: امروز می‌بینم، کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگدمال می‌کنند.

‌قاضی عسکر افزود: دشمنان اساتید دانشگاه‌ها را به خاطر حمایت از فلسطین در دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین‌های خبرنگاران را از بین می‌برند، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیا در حال تغییر است و اسلام در حال گسترش است، لذا مردم دنیا در کشورهای استکباری از مباحث اسلامی استفاده می‌کنند و از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • واکنش تند رضا عنایتی به توهین هوادار سپاهانی به زنان
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان