Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حمیدرضا طوسی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: بندرچابهار و گوادر به عنوان مکمل همدیگر نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی ایران و پاکستان دارند.

وی افزود: توسعه روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی همیشه مورد تاکید مقامات ۲ کشور دوست و همسایه؛ ایران و پاکستان در دیدار‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوسی  به اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه خواهرخواندگی ۲ بندر چابهار و گوادر تاکید کرد و افزود: در دیدار‌های مقامات بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست بندر گوادر پاکستان در ۲ روز گذشته با حضور نخست وزیر پاکستان و مقامات کشور‌های مختلف، خاطرنشان کرد: معاون ترانزیت و حمل و نقل منطقه آزاد چابهار و معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این مراسم حضور داشتند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار ادامه داد: بندر گوادر با داشتن حدود ۶۰ کیلومتر نوار ساحلی از اهمیت ویژه‌ای برای توسعه و آبادانی کشور پاکستان برخوردار است.

طوسی گفت: گوادر با مرز ایران در محدوده «ریمدان» حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد و این فاصله با بندر چابهار می‌تواند توسعه ۲ منطقه را در همجوار آب‌های آزاد رقم زند.

وی با بیان اینکه چابهار با دارا بودن بندر و منطقه آزاد نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی دارد، خاطرنشان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌تواند در جابجایی کالا‌های کشور‌های آسیای میانه نقش مهمی داشته باشد.

چابهار دارای ۲ بندر بزرگ و مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری است که این ۲ اسکله تاکنون چه در زمان جنگ و چه پس از آن نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات کالا داشته اند.

اسکله شهید بهشتی با مساحت ۲۴۰ هکتار و محوطه‌های بارانداز ۱۶ هکتار، انبار‌های مسقف ۳۰ هزار متر مربع و اسکله شهید کلانتری دارای ۳۰ هزار متر مربع مساحت، ۳۵ هزار متر مربع بارانداز، ۳۰ هزار مترمربع انبار مسقف و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع محوطه کانتینری است.

اسکله شهید بهشتی پنج پست و اسکله شهید کلانتری هم پنج پست برای پهلوگیری شناور‌های تجاری دارند که سه پست از اسکله شهید بهشتی چند منظوره و یک پست اسکله نفتی و اسکله شهید کلانتری نیز دارای یک پست چند منظوره و سه پست کالا‌های عمومی است.

بندر شهید بهشتی از سال ۱۳۶۲ همزمان با سفر مقام معظم رهبری و بندر شهید کلانتری نیز در همان سال افتتاح شده است.

بندر شهید کلانتری برای بخش اسکله‌های اضطراری و ارایه خدمات حمل و نقل دریایی زیر هزار تن طراحی شده است و در سال‌های ۶۱ و ۶۲ سازمان بنادر و دریانوردی به سبب اهمیت بندر چابهار در مواقع بحرانی ظرفیت حمل و نقل دریایی آن را ۸۰۰ هزار تن در نظر گرفت و پس از گذشت چند سال با ایجاد لایروبی، پست اسکله و نصب موج شکن، ظرفیت بندر را به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش داد.

بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/.ع

تاکید بر اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه خواهرخواندگی ۲ بندر چابهار و گوادر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم