Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا محمدپور، کارشناس ارشد علوم قرآنی و تفسیر شهرستان زابل، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که امروز علیه جامعه اسلامی و به‌ویژه زنان وجود دارد، نیاز شدیدی نسبت به معرفی الگوی مناسب برای بانوان و دختران جوان ما احساس می‌شود.
وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به سبب آن‌که یک انسان معصوم، کامل و بی‌عیب بوده‌اند، می‌توانند در هر عصری به عنوان الگوی ایده‌آل زن مسلمان معرفی شوند؛ ابعاد شخصیت ایشان به گونه‌ای گسترده و حیرت‌آور است که حتی افراد غیرمسلمان هم با مطالعه زندگی ایشان، مجذوب این بانوی بزرگوار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس ارشد علوم قرآنی زابل افزود: ارزش‌های وجودی بانو فاطمه(س) در 104 لقبی که به ایشان اعطا شده، متبلور است، این القاب به‌خوبی ابعاد شخصیتی ایشان را نشان می‌دهند، اما متأسفانه تعداد کمی از آن‌ها معرفی شده است.
وی بیان کرد: یکی از القاب ایشان که کمتر به آن توجه شده «حاملة البلوی بغیر شکوی؛ بلاکش نستوه بی شکوه و شکایت» است، یعنی کسی که مشکلات و بلاها را تحمل می‌کند، اما لب به شکوه و شکایت باز نمی‌کند.

محمدپور ادامه داد: در منابع معتبر روایت شده است که ایشان حتی در سخت‌ترین لحظات، از جمله در آخرین لحظات عمر شریفشان، زمانی که از مسمار در، زخم به پهلو داشتند و بدنشان به‌دلیل وارد آمدن ضربه دچار کبودی شده بود، با این حال ابراز ناراحتی جلوی همسر و فرزندان نکردند.
وی افزود: شکوه و شکایت‌های مدام، کانون خانواده را سرد می‌کند؛ وقتی می‌بینیم حضرت فاطمه(س) حتی سخت‌ترین رنج‌ها را تحمل می‌کردند اما نمی‌گذاشتند آرامش خانه از بین برود و همسر و فرزندانشان اندوهگین شوند، نباید مشکلات جزئی ما را از پا درآورد و همیشه از زندگی ناله و شکایت داشته باشیم.
این کارشناس دینی اظهار کرد: ایشان هم لقب «جمیله» و هم لقب «جلیله» دارند، یعنی به‌عنوان یک انسان کامل، هم تبلور صفت جمال خدا و هم تجسم صفت جلال خداوند هستند.
وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم باید از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنیم، به این معنا نیست که مطابق 1400 سال پیش زندگی کنیم، بلکه باید حقایق رفتار ایشان را مطالعه و استخراج کنیم و در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خودمان پیاده کنیم.

محمدپور بیان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی فراتر از زمان و مکان هستند، نحوه رفتار ایشان در درون خانه و در ارتباط با همسر و فرزندان، انجام مسئولیت دینی و انسانی، ولایتمداری، همسایه‌داری، عبادت و تقوا، فعالیت‌های فرهنگی و علمی ایشان چیزی نیست که گذشت زمان به آن رنگ کهنگی بدهد.
کارشناس ارشد علوم قرآنی زابل افزود: برخی از القاب ایشان که مورد غفلت واقع شده، عبارتند از: قانعة (کم توقع)، عالمة (دانشمند)، معصومة (بی‌گناه)، مغصوبة (کسی که حقش غصب شده است)، سرّ الله (راز نهانی خدا)، قرار قلب امّها المعظّمة (آسایش‌بخش دل مادر بزگوارش)، مسکورة الضلع (پهلو شکسته) و خفی القبر (کسی که قبرش پنهان است).

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است

حجت الاسلام سید محمد رضا موسوی اصل مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در جمع رابطین شعب نمایندگی ولی فقیه حوزه‌های بسیج این ناحیه مقاومت سخن می‌گفت، افزود: علم همراه با ایمان باعث رشد، ترقی و پیشرفت و آبادانی کشور‌ها می‌باشد اگر این علم در اختیار اخلاق باشد دنیا آباد می‌شود.
 
این مقام روحانی در سپاه ادامه داد: شهید مطهری از پرتو علم و ایمان شخصیتی عالم بود و برای رشد بشریت قدم‌های بزرگی برداشت که همگان مدیون عالمی همچون استاد مطهری هستیم. 

او با اشاره به اینکه شکل گیری عصر رسانس در اروپا باهدف علم بدون ایمان بود که امروز همان تفکر و ایده در قالب لیبرال دموکراسی و سرمایه داری بدنبال سلایق و افکار خودشان هستند گفت: در دنیایی امروز هم همین ایدئولوژی فکری بی‌رحمانه مردم مظلوم و بیگناه کشتار می‌کنند و دم از حقوق بشر و شهروندی می‌زنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ماه نامگذاری شده است به همین مناسبت همایش بزرگداشت هفته عقیدتی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری باهدف تجلیل از مربیان، هادیان سیاسی ومعلمان بسیجی توسط سپاه ناحیه محمد رسول (ص) در شمال غرب شیراز برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد