Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز دادند در صورت کاهش درآمدهای نفتی از محل 50 درصد منابع حساب ذخیره ارزی برای جبران مابه‌التفاوت حاصل شده برداشت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس بند ج بخش درآمدی تبصره یک بودجه 97 را با 170 رای موافق، 10 رای مخالف، 12 رای ممتنع از 260 نماینده حاضر تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی، چنانچه درآمد دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 1397 کمتر از یک میلیون و هفت هزار و یکصد و چهارده میلیارد و 403 میلیون ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود از محل 50 درصد منابع حساب ذخیره ارزی برای تامین مابه‌التفاوت حاصل شده اقدام کند.
محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در هنگام بررسی این بند گفت: با دلار 3500 تومان منابع حاصل از فروش نفت 100 هزار و 700 میلیارد تومان می‌شود، قرار است که همان ابتدا از منابع حاصل از فروش نفت 32 درصد برای سهم صندوق توسعه ملی واریز شود.
وی اضافه کرد: به غیراز این، حساب ذخیره ارزی وجود دارد که از سال 87 بعد از برنامه سوم برای جلوگیری از نوسانات ارزی حساب ایجاد شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس اگر بیشتر از رقمی که مجلس تصویب کرده، دولت درآمد نفتی کسب کند باید مازاد را به حساب ذخیره ارزی واریز کند، به عبارت دیگر اگر درآمدها بیشتر از آنچه مصوب مجلس بود، تامین شود باید آن را به حساب ذخیره ارزی بریزیم.
وی افزود: در این مصوبه مقرر شده که اگر درآمدها محقق نشد دولت می‌تواند از محل 50 درصد منابع حساب ذخیره ارزی برداشت کرده و برای جبران کسری بودجه از این حساب استفاده کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بخش درآمدی بند الحاقی یک تبصره یک بودجه 97 کل کشور را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع دادند.
دلیل این ارجاع، مغایرت این بند با سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بود.
در این بند الحاقی شرکت ملی گاز ایران مکلف شده بود که مبلغ سه هزار میلیارد ریال را از محل سرجمع صادرات گاز طبیعی در سال 97 هزینه نماید و پس از پرداخت به حساب بدهکار دولت منظور و با خزانه‌داری کل کشور تسویه کند. این مبالغ جزء درآمد شرکت ملی گاز ایران محسوب نمی‌شود.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار:کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان چناران گفت: در پی مراجعه يک شهروند به پليس فتا در خصوص برداشت غير مجاز يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از حساب بانکی اش به صورت غيرمجاز، پيگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.


سرهنگ سید محمود علائی افزود: کارشناسان پليس فتا دريافتند متهم با ارسال لينک جعلی سامانه ثنا از طريق پيامک از ضعف آگاهی مالباخته سوء استفاده نموده و از حساب بانکی وی مبلغ فوق را برداشت اينترنتی کرده است.


علائی ادامه داد: با پیگيری های تخصصی متهم در يکی از شهرستان های غرب كشور شناسايی و با هماهنگی مقام قضايی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت داده شده است.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی