Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: 68 درصد طرح هاي بخش کشاورزي اين استان که در دهه فجر به بهره برداري مي رسد مربوط به حوزه آب و خاک است.

به گزارش ايرنا عبدالله يوسفي چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار کرد: هم اکنون اولويت اين سازمان افزايش بهره وري منابع آب و خاک و مقابله علمي با تنش هاي محيطي و خشکسالي است که بيشترين طرح ها نيز در اين حوزه اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر71 پروژه کشاورزي در اين استان به بهره برداري مي رسد، براي اجراي طرح هاي ياد شده 394 ميليارد و 400 ميليون ريال هزينه شده که با بهره برداري از آن ها براي 228 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي شود و هم چنين يکهزار و 148 خانوار از آن بهره مند مي شوند.
وي اظهار کرد: مابقي طرح ها نيز در حوزه هاي توليدات دامي، توليدات گياهي و صنايع تبديلي و تکميلي است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: همچنين در اين ايام 34 پروژه نيز با يکهزار و 500 ميليون ريال کلنگ زني خواهد شد.
يوسفي افزود: مجتمع هاي گلخانه اي شيروان و اسفراين، طرح هاي گياهان دارويي در دو شهرستان جاجرم و مانه و سملقان، طرح نوغانداري و تکميل زنجيره ابريشم از جمله اين پروژه ها است.
وي اظهار کرد: مشکلات مردم در حوزه اختلاف اراضي دولتي و مستثنيات مورد بازبيني قرار گرفت که 76 هزار هکتار در سطح استان مورد بررسي و تعيين تکليف شد که از اين سطح 6 هزار و 400 هکتار تشخيص داده شد که بايد در اختيار مردم قرار گيرد و مابقي اراضي نيز به نفع دولت تثبيت شد، اختلافات اراضي بيشتر در مناطقي رخ مي دهد که مسثنيات در مجاورت اراضي ملي است.
وي در خصوص طرح کاداستر نيز گفت: در طرح کاداستر اراضي کشاورزي سند دار شدن 38 هزار هکتار طرح تهيه شده است که امسال در توافق نامه اي با سازمان نقشه برداري عکس برداري هوايي در دستور کار قرار گرفت تا سرعت کار بيشتر شود.
وي اظهار کرد: کار عکس برداري از 300 هزار هکتار اراضي کشاورزي در اين استان انجام شده است که از اين نظر در کشور پيشرو هستيم.
رييس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنانش بر توسعه کشت گلخانه اي تاکيد کرد و گفت: در سال هاي گذشته مجوز راه اندازي گلخانه کمتر از سه هزار متر مربع داده نمي شد اما هم اکنون کشاورزان مي توانند در مقياس کوچک گلخانه ايجاد کنند که به آنان توصيه مي شود از اين فرصت استفاده کنند.
وي هدف از توسعه کشت گلخانه اي را نيز بهره وري آب و خاک عنوان کرد و افزود: هم اکنون با محدوديت منابع آبي مواجه هستيم که کشاورزان بايد به اين سمت حرکت کنند تا به نوعي خشکسالي و تنش هاي محيطي را مديريت کنيم.
وي گفت: بارش باران در اين استان نسبت به دوره آماري بلند مدت 50 درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد کاهش يافته است.
خراسان شمالي 344 هزار هکتار عرصه کشاورزي دارد که از اين سطح 300 هزار هکتار اراضي کشاورزي و مابقي باغ است، 82 هزار بهره بردار بخش کشاورزي نيز در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند که سهم اشتغال در اين حوزه حدود 40 درصد است.
خراسان شمالي 864 هزار نفر جمعيت دارد.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید