Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فریدون عزیزی رئیس دهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه این کنگره که در دانشگاه‌ علوم پزشکی آجا برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی گفت: قبل از انقلاب تحقیق و تولید علم در ایران بسیار اندک بود و دانشگاه‌های ما تولید علم نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال 58 در کشور 9 دانشکده پزشکی داشتیم و هیچ دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت نداشت، اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به 42 و تعداد دانشکده‌های پزشکی به 72 رسیده است، در سال 55، ما 25هزار دانشگاه گروه‌های پزشکی داشتیم که این تعداد در سال 93 به 134هزار نفر رسیده بود.

عزیزی تصریح کرد: در سال 2010 ایران بیشترین رشد تحقیقات در دنیا را داشت و حتی از کشور چین نیز پیشی گرفت رتبه تولید علم ایران قبل از انقلاب 50 و 60 بود اما اکنون در جایگاه شانزدهم دنیا قرار داریم.

رئیس دهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین با بیان اینکه ایران از نظر تعداد مقالات در رتبه پانزدهم قرار دارد افزود: تعداد مقالات دانشمندان ایرانی در حوزه پزشکی جایگاه هجدهم و در منطقه در کل علوم رتبه اول را داریم البته از نظر تعداد مقالات پزشکی رتبه اول مربوط به کشور ترکیه و ایران در جایگاه دوم قراردارد.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: باید مقالات محققان ایرانی از نظر کیفی نیز رشد پیدا کند اکنون ارجاعات و مقالات ایرانی کم است و از نظر تعداد مقالات یک درصد برتر دنیا جایگاه 35ام را ازآن خود کرده‌ایم.

عزیزی با اشاره به پروژه ژنوم ایرانیان گفت: ژنوم ایرانیان کاربردهای زیادی چون پیشبرد علم در حوزه پزشکی دارد به کمک این پروژه می‌توان در تشخیص زودهنگام بیماریها قدم‌های خوبی برداریم و به سمت پزشکی شخصی یا فرد محور پیش ببریم.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های پژوهشی برای رسیدن به مرجعیت علمی در کشور ایجاد شود؛ گفت: نیروی انسانی علاقه‌مند تشخیص بودجه و افزایش سهم تحقیقات از درآمد ناخالص ملی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به مرجعیت علمی در آن منطقه دست پیدا کنیم.

عزیزی ادامه داد: ایجاد تولیت واحد در سیاستگذاری در اجرای علم و فناوری کشور، همچنین ایجاد نظام نوآوری سلامت به رشد ما در دنیا کمک زیادی می‌کند. باید فرهنگ نوآوری در دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد شود و روش‌های تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها به سمت خلاقیت پیش رود.

عزیزی تجاری‌سازی و خلق ثروت از علم را یکی از ضروریات در حوزه علم‌ و فناوری دانست و گفت: متاسفانه تصمیم‌گیری‌های کشور بر اساس یافته‌های تحقیقاتی نیست در صورتیکه به گفته مقام معظم رهبری برای علم و دانش برای یک ملت قدرت و اقتدار به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان را نتیجه عملیات وعده صادق دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت: این عملیات قدرت ایران و نیروهای مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی در ادامه از سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشورها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاوردهای امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرزهای دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاوردهای فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را نیز رونق می‌دهند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است