Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور بیان کرد: ما روی مساله دوتابعتی‌ها حساس هستیم و از وزارت اطلاعات خواسته‌ایم لیست دو تابعیتی‌ها را بفرستند تا نظارت لازم بر عملکرد آن‌ها صورت گیرد اما متاسفانه تا به حال پاسخ لازم را از دستگاه‌های اطلاعاتی نگرفتیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه مجازی آموزش ضابطین در ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت دوتابعیتی‌ها و اینکه آیا مدیری که از وزارت نفت فرار کرده دوتابعیتی بوده یا خیر، گفت: اولا ما از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم قبل از آنکه جرمی واقع شود و فردی بخواهد مجرمانه از کشور فرار کند اقدامات پیشگیرانه داشته باشند و از این امر مانع شوند، این نشان دهنده عدم اهتمام لازم مدیران بر نظارتی است که بر عهده آن‌ها است البته طبیعی است در هر دستگاهی ممکن است افراد ناسالمی باشند، اما اگر دستگاه‌ها نظارت خود را تقویت کنند قطعا در کاهش آمار مجرمین تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی که ما شاهدیم مبالغ کلانی از سوی فردی در مدت طولانی سوءاستفاده شده است، نشان دهنده این است که این فرد بستر مستعد و فراهمی را برای خود دیده است، این در حالی است که بعد از فرار تازه آقایان متوجه شدند و اعلام کردند، چون مشخصات کامل و اعداد و ارقام آن کاملا معلوم نیست نمی‌شود اظهار نظر قطعی کرد، اما چیزی است که متاسفانه واقع شده است.

وزارت اطلاعات هنوز دوتابعیتی‌ها را معرفی نکرده است

متتظری گفت: ما روی مساله دوتابعتی‌ها حساس هستیم و از وزارت اطلاعات خواسته‌ایم لیست دو تابعیتی‌ها را بفرستند تا نظارت لازم بر عملکرد آن‌ها صورت گیرد، متاسفانه تا به حال پاسخ لازم را از دستگاه‌های اطلاعاتی نگرفتیم البته آن‌ها هم در تلاشند، چون خبر دارم که دستیابی به افراد دوتابعیتی کار مشکلی است، معمولا افراد دوتابعیتی خودشان اعلام نمی‌کنند که ما دوتابعیتی هستیم. اما انتظار ما از دستگاه‌های اطلاعاتی خصوصا وزارت اطلاعات این است که همه ابزار خود را به کار ببندد تا افراد دوتابعیتی شناسایی شوند و اسامی افرادی که ما خواستیم اثباتا و نفیا اعلام شوند.

نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار قرار گرفت

دادستان کل کشور در مورد اقدامات صورت گرفته در خصوص شرکت‌های هواپیمایی گفت: مدتی است این مساله را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم، شرکت‌های هواپیمایی در یک جاهایی به مردم اجحاف می‌کنند و بایستی سازماندهی شوند، ما از مدیران شرکت‌های هواپیمایی مصرانه می‌خواهیم که این وضعیت نابسامان هواپیمایی را به لحاظ ساعات پرواز و قیمت سامان دهند، اینطور نباشد که یک شرکت هواپیمایی یک روز قیمت ۱۵۰ هزار تومانی و روزی دیگر قیمت ۵۰۰ هزار تومنی بدهد.

وی ادامه داد: متاسفانه شرکت‌هایی برای اینکه منافع بیشتری ببرند هواپیما را چارتر می‌کنند و مردم ناچارند پول بدهند و اگر از پرواز جا بمانند یا مشکلی برایشان پیش بیایید یک ریال هم به آن‌ها برنمی‌گردانند که در اینجا به حقوق عمومی اجحاف می‌شود. وظیفه و تکلیف ما برخورد با این مسائل است، اما با همه کارها نباید پرونده سازی و برخورد صورت گیرد این کار واقعا درست نیست و انتظار داریم خود مدیران همکاری کنند از طرفی مردم نیز برای احیای حقوق عامه به ما کمک کنند و اطلاعات لازم را به ما بدهند.

دادستان کل کشور به وظایف دادستان‌ها در دفاع از حقوق عامه اشاره کرد و گفت: همه کارها را نباید به عهده دادستان گذاشت، هر دستگاهی وظیفه‌ای دارد اگر قرار باشد دادستان در هر مساله از جمله زباله خیابان‌ها و جنگل‌ها و... ورود اجرایی کند، امکان پذیر نخواهد بود، وظیفه دادستان نظارت و پیگیری و برخورد با مجرمین است، تاکید ما این است که مدیران به وظایف خود عمل کنند و مردم نیز کمک کنند البته آنجایی که جرم واقع شود و تضییع حقوقی صورت گیرد حتما ورود می‌کنیم.

وی در ارتباط با نظارت بر دادستان‌ها تصریح کرد: نظارت ما بر مجموعه دادسرا و دادستان‌ها هم میدانی و هم سیستمی است، در عین حال در سامانه دادستانی کل درگاهی را گشودیم که همه شهروندان می‌توانند وارد این درگاه شوند و اگر شکایت و اعتراضی دارند با ذکر مشخصات به ما منتقل کنند.

دخالا افراد وارد بر قاچاق کالا

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده قاچاق کالا که فرمودید فرزندان برخی مسئولان در بحث قاچاق دخالت دارند به کجا رسید، گفت: تا زمانی که حکم قطعی نشده ما مجاز به افشای اسامی افراد نیستیم، اولا اینگونه نبوده که من بگویم مدیران و مسئولان همه این چنین هستند بنده عرض کردم برخی و این برخی به معنای بخش کوچکی است.

منتظری ادامه داد: بحث قاچاق کالا و ارز یک بحث کاملا پیچیده‌ای است، ما اطلاعاتی را داریم مبنی بر اینکه عواملی دست‌اندرکار قاچاق ارز هستند، ما شاهد ورود کالای قاچاق هستیم و مشخص است مبادی ورودی دارد و این حجم از کالای قاچاق هم نمی‌تواند بدون دخالت افرادی وارد شود، ما همچنان قضیه را پیگیر هستیم و هنوز به نتایجی روشن و ملموس نرسیده‌ایم که آن را با اسامی اعلام کنیم، اما اگر روزی که فکر می‌کنم خیلی هم طولانی نباشد، اقدامات ما به نتیجه برسد قطعا در فرایند رسیدگی اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم مساله قاچاق کالا و ارز را مهم تلقی کنند و سعی کنند در خرید از کالای ایرانی استفاده کنند، از طرفی یکی از مهمترین راه‌هایی که دستگاه‌های مربوطه با پدیده قاچاق برخورد کنند داشتن اطلاعات است و اگر مردم در این زمینه اطلاعاتی دارند به سازمان تعزیرات و دستگاه‌های مربوطه بدهند.

کشف حجاب دختران در خیابان بچه گانه است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات اخیر برخی زنان و دختران در کشف حجاب در معابر عمومی‌، گفت: این موضوع امری بسیار جزئی است چرا که زنان و بانوان کشور ۸۰ میلیونی ما اغلب محجبه و پاکدامن هستند و موضوع عفاف برای آنها امری مهم است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: این حرکت بچگانه است که یک دختر جوان در نقطه‌ای از شهر که مردم در حال تردد کسب و کار هستند ناگهان روسری خودش را بردارد و عده‌ای هم ماموریت داشته باشند که از او فیلم و عکس گرفته و آنها را در فضای مجازی منتشر کنند.

منتظری گفت: به هرحال زنان و بانوان ما اگر اعتقاد به اسلام دارند، به صراحت قرآن، حجاب برای آنها الزامی است و اگر هم اعتقاد ندارند یا مسلمان نیستند بر اساس اصول جامعه مدنی باید به قوانین وضع شده احترام گذاشته و حجاب لازم را در انظار عمومی داشته باشند. البته این موضوع هم مهم است که کسی حق ورود به زندگی خصوصی و حریم شخصی افراد را ندارد ولی زمانی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند باید به ضوابط و قوانین ملتزم باشد.

وی تاکید کرد: به نظر من کسانی که این کار را انجام داده‌اند یا از روی نادانی و فریب خوردگی بوده و یا بر اثر تحریک احساساتشان بوده است ولی به هر حال اگر کسی مرتکب این حرکت شود با توجه به قوانین موجود بی‌حجابی جرم تلقی شده و تحت تعقیب خواهد بود البته ما اعتقاد داریم قبل از مجازات باید هدایت و ارشاد را مدنظر قرار داد و تذکر داد تا افراد متنبه شوند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدیدی که به اتفاق رئیس دادگستری، مسئولان فرمانداری، شهرداری و روسای ادارات راهداری و امور منابع طبیعی از مناطق مختلف آسیب دیده از سیلاب اخیر انجام گرفت با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده، ضمن قدردانی از عوامل دخیل در کنترل بحران، خواستار تحلیل علمی علل ورود سیلاب به شهرستان و حل دائمی آن شد.

رضا یعقوبی اظهار داشت: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی شائبه و طاقت فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران از جمله فرماندار و کارکنان فرمانداری، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها، دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج مردمی، که به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل کردند، در کنترل سیل اخیر بسیار موثر بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهاد‌های ذی ربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در آینده هم تداوم یابد و با بهره گیری از تجارب میدانی به دست آمده و نیز دعوت از کارشناسان و صاحب نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم گیری شود و با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و نیز پیگیری در سطح استانی و کشوری برای اخذ بودجه و امکانات به منظور پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.
این مقام قضایی با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات بی شائبه و شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود و به همین جهت ضمن قدردانی از تمامی افراد دخیل در این امر، دستگاه قضایی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با کمبود امکانات برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند حمایت قاطع خواهد داشت. 

وی افزود: از سویی دیگر دادسرای شهرستان مطالبه گری لازم را با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله گزارش و پیگیری ترک فعل ها، برای مدیریت بحران و تکرار حوادث ناگوار به ویژه در خصوص وقوع سیلاب به عمل می‌آورد، که این موضوع نیز در راستای حمایت از حقوق عامه و نیز کمک عملی به دستگاه‌های اجرایی است، تا ان شاءالله از این طریق موجبات رفع مشکلات فعلی که در طول سالیان و شاید به علت تصمیمات اشتباه گذشته به وجود آمده اند، فراهم شود.

دادستان زرند با بیان اینکه مهم‌ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم برای رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب‌ها را به دنبال داشته است و بنابراین در این خصوص هیچگونه کوتاهی پذیرفته نیست.

وی با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد، از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند؛ چرا که ممنوعیت شنا در سد‌های خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم تر از آن خطر غرق شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سد‌های خاکی بوده اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات