Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در سال آینده به‌‌دنبال ورود خودروی برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهر قم هستیم. ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ استانها قم نظرات

مرتضی عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت نوسازی و ادامه‌دار بودن طرح نوسازی تاکسی‌ها در قم اظهار داشت: طرح نوسازی کماکان در حال اجرا بوده و سه نوع خودرو برای نوسازی شامل پژو 405، سمند و آریو اتوماتیک و دنده‌ای پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال آینده نیز به دنبال ورود خودروی برلیانس به ناوگان تاکسیرانی شهر قم هستیم، افزود: به‌منظور تسهیل در امر نوسازی برای خودروهایی که تا 30 میلیون تومان قیمت داشته مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: برای خودروهایی که بین 40 تا 50 میلیون تومان قیمت داشته نیز 30 میلیون تومان وام 16 درصد در نظر گرفته‌شده است که پیگیر هستیم در سال آینده در صورت موافقت هیئت دولت و ابلاغ از سوی سازمان شهرداری‌ها درصد سود تسهیلات کاهش یابد تا کمکی به رانندگان تاکسی بشود.

وی با بیان اینکه نوسازی 1500 دستگاه تاکسی در یک سال و نیم گذشته در شهر قم انجام‌شده است، عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته بیش از 1500دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بیش از 10 سال نوسازی شده است که این اقدام در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

عزتی با اشاره به استفاده از خودروهای آریو در ناوگان تاکسیرانی قم تصریح کرد: تاکنون 15 دستگاه آریو اتوماتیک وارد ناوگان شده است و در آینده این رقم به 100 دستگاه می‌رسد تا بتوانیم به هتل‌ها و زائرسراها خدمات بدهیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به سرویس‌دهی به مسافران خارجی یادآور شد: ایستگاه‌هایی به‌عنوان تاکسی زائر در اطراف حرم ایجاد می‌شود و با توجه به اینکه هم‌اکنون بیش از 600 راننده دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر داریم در حال آموزش برخی از آنان به زبان‌های عربی و انگلیسی برای ارائه خدمات ویژه به زائران غیر ابرانی هستیم.

انتهای پیام/ز

R7854/P41362/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود

فخرالدوله به پسر‌هایی که می‌خواستند متأهل شوند، یک تاکسی برای امرار معاش هدیه می‌داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اشرف‌الملوک فخرالدوله، دختر مظفرالدین‌شاه، به سال ۱۳۰۴ ه‍جری قمری متولد شد. وی ابتدا نامزد پسرخاله خود، دکتر محمّد مصّدق بود، اما صدر اعظم میرزا علی‌خان امین‌الدوله به‌واسطة رقابت‌های سیاسی وقت، تصمیم گرفت جهت استحکام قدرت خود با اشرف الملوک فخرالدوله وصلت کند. فخرالدوله به عنوان بانویی مؤمن، با کفایت و نیکوکار مشهور است که از ثروت خانوادگی خود با چنگ و دندان محافظت نمود. او با تدبیر و کاردانی، خود و خانواده اش را از آشفتگی‌های مربوط به عزل پدرشوهر و غضب دربار به او، خلع برادرزاده اش احمدشاه از سلطنت و دیگر گرفتاری‌های سیاسی رهانید. ضمن آن‌که از ثروت خود در امور خیریه فروگذاری نکرد.

از جمله کار‌های مهم او تأسیس آسایشگاه سالمندان در املاک موروثی‌اش واقع در کهریزک است که امروزه جزو عظیم‌ترین مؤسسات یاری رسانی به مصدومان، از کار افتادگان و سالمندان به شمار می‌رود. فخر الدوله با تدبیر و ارثیه خود یکی از زنان ثروتمند ایران بود که با قرار دادن سیستم تاکسیرانی در تهران و احداث مسجد فخرالدوله و چند بنای دیگر خیلی زود توانست لیاقت و کاردانی خود را بروز داده و تاریخ از او به عنوان یک زن خلاق و اجتماعی یاد می‌کند. فخرالدوله اولین فرد وارد کننده تاکسی به تهران بوده و با برقرار کردن سیستم تاکسیرانی درتهران و احداث مسجد فخرالدوله و چند بنای دیگر نام خود را در تاریخ ماندگار کرد.

همچنین او به پسر‌هایی که می‌خواستند متأهل شوند، یک تاکسی برای امرار معاش هدیه می‌داد. زمانی که زندگی شهرنشینی به شدت در حال گسترش بود و کالسکه تنها وسیله نقلیه مردم ایران بود که با سرعت زمان همخوانی نداشت. مخترعان در پی کشف موتور‌های بنزینی درون سوز و به دنبال آن اتومبیل بودند. پس از آن اتومبیل‌هایی نظیر وُلگا، شورولت، مسکوویچ، میلمن، موریس، وانگارد، دکاوه، بنز، فیات و ... وارد حمل و نقل مسافر شهری شد. رشد سریع شهر و افزایش ناگهانی اتومبیل‌ها، کنترل خیابان‌ها را مشکل کرد و برای شهرداری و نظمیه کاملا مشخص بود که هدایت اتومبیل‌ها جهت رفت و آمد در شهر را باید به ماموران خاصی بسپارند.

آیین نامه اجرایی قانونی در تاریخ ۱۰/۹/۱۳۴۸تحت عنوان کنترل و نظارت بر حسن اجرای خدمت رسانی، طی لایحه‌ای توسط هیئت وزیران تهیه و پس از تصویب به وزارت کشور و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به دلیل جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به سازمانی مستقل به نام سازمان تاکسیرانی محول شد. در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از ۱۰۰ هزار تاکسیران و ۸۰ هزار تاکسی حدود ۲۰ درصد از سفر‌های درون شهری را در ۲۲ منطقه تاکسیرانی در تهران انجام می‌دهد همچنین تمام مسائل مربوط به تاکسیرانی مانند پروانه کار با تاکسی، پیشنهاد نرخ کرایه به شورای اسلامی شهر، نظارت بر اجرای کرایه‌های مصوب، رسیدگی به امور رانندگان و ... بر عهده این سازمان است.

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود