Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عزیز محمدی منش، معلم روستایی که به تنهایی ۹ پایه تحصیلی را تدریس می کند، گفت: در روزهای بارانی و برفی سقفی هر چند از پلاستیک برای دایر کردن کلاس درس می خواهم.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛  عزیز محمدی منش، متولد یکم مهر ماه سال 1357 است، وی 18 سال است که به عنوان معلم در مناطق صعب العبور مشغول تعلیم و تربیت کودکان جامعه عشایری و روستایی دیار لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدی منش، از سال 79 به عنوان سرباز معلم به مناطق عشایری و روستایی صعب العبوراعزام شده است و پس از پایان خدمت سربازی در ابتدا به عنوان حق التدریس و هم اکنون به عنوان معلم آموزش و پرورش هر سال را در یکی از مناطق روستایی و عشایری مشغول به خدمت است.

 

محمدی منش، باعشق و محبت از دانش آموزان و زیبایی های بسیار زیاد طبیعت استان دم می زند و بیان می کند احساس می کنم هر کدام از این دانش آموزان فرزندان من هستند.

 

وی با بیان اینکه  کودکان و نوجوانان  تشنه آموزش هستند، بیان کرد:  به رغم سختی های راه هر سال با عشق و علاقه بیشتری راهی مناطق صعب العبور می شوم.

 

معلم مناطق عشایری استان لرستان، با بیان اینکه من خود فرزند عشایر هستم، بیان کرد:در روستای پل هرو از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمده ام  وخانواده ام به مدت 34 سال است که در روستای ده محسن شهرستان خرم آباد زندگی می کنند.

 

محمدی منش،  با بیان اینکه نبود مدرسه و سردسیر بودن منطقه پل هرو، عامل مهاجرت خانواده بوده است، افزود: از دوران کودکی همواره در کارهای خارج از منزل کمک حال خانواده بودم.

 

وی با بیان اینکه از کودکی با سختی کشیدن و زحمت آشنایی دارم، ادامه داد: دوران کودکی در تعطیلات تابستان به سختی کار می کردم و از درآمد به دست آمده علاوه بر تامین مخارج مدرسه چون لباس و کتاب به خانواده هم کمک می کردم.

 

 

محمدی منش، با بیان اینکه امسال 18 سال است که به عنوان معلم در مناطق صعب العبور و کوهستانی استان که به شدت از محرومیت رنج می برند، مشغلول به کار هستم، افزود: با کمک راهبران به مناطق عشایری ثابت و نیمه کوچ رو و مناطق صعب العبور اعزام می شوم.

 

وی افزود: در طول ماه یکبار به خانواده سرکشی می کنم و در مسیر رفت و برگشت کوله باری بر دوش راه های صعب العبور را با پای پیاده طی می کنم.

 

این معلم که گویی عاشق طبیعت است، افزود: هر بار که به منزل می آیم و چند روزی را به امورخانواده رسیدگی می کنم و با بازگشت به دل طبیعیت احساس می کنم طبیعت برایم تازگی دارد و با یاد الله و  سلام به کوه، درخت و طبیعت کار خود را شروع می کنم.

 

طبیعت درسی بزرگ برای زندگی است

 

وی با بیان اینکه گویی طبیعت با انسان ها هزاران حرف ناگفته دارد و هر لحظه می توان پای قصه های طبیعت نشست، افزود: هر نگاه به طبیعت درسی بزرگ برای زندگی  است.

 

محمدی منش،  با بیان اینکه  طبیعت درس ها از نظم و رویش دارد، ابراز کرد: طبیعت نقاشی متحرک خداوند است و معجزه ای برای اثبات وجود باری تعالی است.

 

وی بیان کرد: گاهی در مسیر رسیدن به مدرسه ناچار می شوم شب را تنهایی در دل طبیعت بخوابم و این اجبار کوله باری از تجربه و تلاش برای نگهبانی از خود را برایم به ارمغان آورده است.

 

بارها دست خدا  را در زنده ماندن خود دیده ام

 

این معلم، خدمت را عبادت می داند و افزود: در طول این 18 سال بارها با خوابیدن در دل شب و طبیعت وحشی و وجود انواع حیوانات وحشی و خطر حمله حیوانات بویژه در زمستان ها، دست خدا را در زنده ماندن خود دیده ام.

 

محمدی منش، با اشاره به میهمان نوازی مردم لرستان، گفت: مهمان نوازی مردم عشایر و روستایی در هیچ جای دنیا نمونه ندارد، این مردم با صداقت و محبت زیادی از مهمانان استقبال می کنند.

 

نبود سقفی و دیواری برای برپایی کلاس درس

 

 

وی با اشاره به موج محرومیت در مناطق صعب العبور، بیان کرد: مدارس کپری و چادری از معضل های آموزش در مناطق محروم است.

 

محمدی منش، بیان کرد: گاهی در بهار و اوایل پاییز کلاس های درس در سایه درختان برپا می شود اما در روزهای بارانی و برفی نیاز به سقفی هر چند از پلاستیک برای جمع کردن دانش آموزان و برپایی کلاس درس است.

 

این معلم مناطق عشایری لرستان، که با دلسوزی خاصی از دانش آموزان مناطق عشایری و محروم مانده از تحصیل دم می زند، ابرازکرد: در مناطق عشایری و روستایی صعب العبور با وجود چند متر پلاستیک به عنوان  سقف کلاس و از سنگ های روی هم چیده شده به عنوان دیوار کلاس استفاده می شود.

 

محمدی منش، افزود: به دنبال پی گیری های مستمر و رایزنی با خیران  و نوسازی مدارس استان تاکنون 32 مدرسه پیش ساخته  برای مناطق روستایی و عشایری مناطق صعب العبور استان لرستان تولید شده است.

 

وی با بیان اینکه درخواست تعداد 15 مدرسه هم به قرارگاه  سازندگی قرب کوثر اعلام شده است، افزود: برای نصب این مدارس در مناطق صعب العبور با توجه به نبود راه دسترسی زمینی ماشین رو، نیاز به بالگرد است که متاسفانه اعتبارلازم و حمایت مسئولان برای اجرای این طرح و نصب مدارس وجود ندارد.

 

محمدی منش، خاطرنشان کرد: ساخت و راه اندازی این مدارس گامی مهم در راستای توسعه تعلیم و تربیت به عنوان حقی مهم برای فرزندان کشور است که نیازمند حمایت ویژه مسئولان و خیران است.

 

 

اجرای طرح آژانس هوایی بستری برای ارائه تعلیم و تربیت به مناطق صعب العبور

 

وی در ادامه از طراحی یک طرح برای بهبود خدمت رسانی به مناطق صعب العبور خبرداد و  افزود: در قالب این طرح  برای معلمان عشایری یک «آژانس هوایی» ایجاد می شود که اول هرماه معلمان را به این مناطق انتقال دهند و پس از سه هفته تدریس آن‌ها را برای استراحت برگردانند.

 

این معلم مناطق عشایری استان لرستان، اذعان داشت: اجرای این طرح بستری برای حمایت از تحصیل دانش آموزان است که تحقق اجرای این مهم  نیازمند حمایت مسئولان و تخصیص اعتبار است.

 

 

تدریس 9 پایه تحصیلی توسط تنها معلم عشایری

 

وی افزود: با حضور در مناطق عشایری به تنهایی در 9 پایه تحصیلی تدریس می کنم و نهضت سوادآموزی و شاهنامه خوانی بخشی برای مردم عشایر از کارهای من در شب ها و ساعت های فراغت از تحصیل دانش آموزان  است.

 

29 شغل در دل کوه دارم

 

 

محمدی منش، با اذعان به اینکه همچنین 29 شغل در دل کوه ها دارم، افزود:  گاه بیماری مردم و یا مشکلاتی چون زایمان بانوان به عنوان رابط حلال احمر به شماره 115 هوایی را برای کمک به مردم با خبر می کنم.

 

وی افزود: امسال کیف حمایتی، کوله پشتی و  لوازم التحریر با مشارکت سپاه استان بین دانش آموزان مناطق محروم و صعب العبور استان توزیع شده است.

 

محمدی منش، با بیان اینکه در مدت اقامت در مناطق محل خدمت روز پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل هم مدارس دایر می شود، افزود: مدت اقامت 21 روز در روستاهاست و یک هفته استراحت که از مدت استراحت حداقل سه روز برای رفت و برگشت طی می شود.

 

وی افزود: با بازگشت به محل کارم چند کیلو شکلات را به عنوان سوغات برای دانش آموزان و کودکان مناطق عشایری و روستایی همراه خود می برم.

 

شناسایی دانش آموزان با سرکشی معلم طی تابستان

 

 

محمدی منش، با بیان اینکه در طول تابستان با سرکشی به مناطق مختلف صعب العبور دانش آموزان را شناسایی می کنم، افزود: بعدازاینکه این مناطق را پیدا کردم چند جلسه با اهالی این مناطق صحبت می‌کنم و با کسب رضایت خانواده ها برای شرکت دانش آموزان در کلاس درس، مراحل به آموزش و پرورش استان گزارش می شود.

 

وی بیان کرد: در سرکشی به مناطق صعب العبور در سال های گذشته گاهی با روستاهای مواجه می شدم که تاکنون معلم نداشته و در آن روستا کلاس آموزشی برگزار نشده است.

 

محمدی منش، با اشاره به اینکه کودکان مناطق عشایری و روستایی نقش مهمی در یاری رساندن به خانواده ها دارند، افزود: نشاندن این دانش آموزان در کلاس درس کاری سخت اما لذت بخش است.

 

تلاش معلم عشایری لرستان در جذب دیگر معلمان برای خدمت به دانش آموزان

 

 

وی افزود: هر سال پس از شناسایی دانش آموزان و برقرار شدن کلاس درس تلاش می کنم معلمان جوان را برای خدمت در مناطق محروم و صعب العبور تشویق کنم.

 

محمدی منش، تاکید کرد: به دلیل مشقت راه و زندگی در این شرایط به سختی می توان معلمی را برای خدمت در این شرایط راضی کرد، که انتظار می رود با حمایت مسئولان بستری برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان مناطق محروم و صعب العبور استان فراهم شود.

 

این معلم، بیان کرد: هر گاه که در بین دانش آموزان افراد تیز هوش و علاقمند به کسب علم را می بینم گویی خستگی 18 سال تلاش با پای پیاده در کوه ها و مناطق صعب العبور را از تنم خارج می شود.

 

محمدی منش، افزود: از خداوند متعال می خواهم تا فرصت خدمت به مردم مناطق محروم را از من نگیرد.

 

وی بیان کرد: فراهم شدن بستر آموزش و پرورش در جامعه مهم ترین گام برای ساختن آینده ای بهتر و تقویت فرهنگ عمومی جامعه است.

 

 

خدمت به مردم محروم توفیق الهی است

 

محمدی منش، با بیان اینکه خدمت به محرومان توفیق الهی است، افزود: من مشکلات و مسائل مناطق محروم را در حد توان به مسئولان منتقل می کنم، اما متاسفانه در برخی مواقع حمایتی نمی بینم.

 

 تاکنون کسی شرایط ازدواج من را بپذیرفته است

 

وی در خصوص زندگی شخصی خود، بیان کرد: تاکنون ازدواج نکرده ام و هنوز مجرد  هستم و در اوقات فراغت به والدین خدمت می کنم.

 

محمدی منش، گفت:  بارها به اصرار مادر و دیگر اعضای خانواده به خواستگاری رفته ام، اما تاکنون هیچ دختری حاضر به پذیرش شرایط ازدواج من نشده است.

 

وی صحبت خود را از زندگی شخصی به مسائل دانش آموزان  مناطق محروم تغییر می دهد، افزود:  انتظار می رود با حمایت دولتمردان و خیران در راه اندازی مجتمع های شبانه روزی  فرصتی  برای ادامه تحصیل دانش آموزان تا مقطع  دانشگاه فراهم شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرهادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این نمایشگاه ها با هدف حفظ و تامین سلامت دانش آموزان بر پا در مدارس شهر و روستا‌های شهرستان بیضا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود