Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر اقتصاد از آغاز مرحله جدید پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و گفت:کارمندان، بازنشستگان لشگری،کشوری وتامین اجتماعی،کارگران فصلی و روستاییان خارج از حمایت کمیته امداد فعلاسود نمی گیرند.

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی به منظور اعلام مرحله جدید واریز سود سهام عدالت، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست گفت: مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت، از فردا آغاز می‌شود.

رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:  مرحله تکمیلی سهام عدالت برای ۱۶ گروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۲ بهمن آغاز می شود.

وی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمولانی هستند که سهام یک میلیون تومان را به صورت کامل در اختیار دارند و از سود کامل ۱۵۰ هزار تومانی برخوردارند.

پوری حسینی افزود: تنها چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که تحت پوسش کمیته امداد نیستند و کسانی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد بودند، اما اکنون  مددجو هستند، چهار گروهی به شمار می آیند که در دهه فجر، سود آنها پرداخت نمی شود.

وی افزود: ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و تحت حمایت و تاکسیرانان، از جمله گروههایی هستند که در دهه فجر، باقیمانده سود سهام عدالت آنها پرداخت می شود.

وی افزود: از زمان آغاز توزیع سود حدود ۲ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند و هنوز ۱۲ میلیون نفر باقی مانده‌اند.

پوری حسینی تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی در دهه فجر با ۱۶ گروه از مشمولان، به طور کامل سود سهام عدالت سال ۹۵ را تسویه می‌کند.

وی گفت: در این مرحله، سود ۲۲ درصد مشمولان با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسویه می شود و ۸۷ درصد مشمولان باقی می مانند؛ البته در مرحله نخست توزیع سود، هزار میلیارد تومان بین مشمولان توزیع شد.

پوری حسینی با بیان اینکه افرادی که سهام عدالت دارند ولی شماره شبا نداده اند، باید تعیین تکلیف شوند، گفت: هنوز تصمیم گیری در این زمینه زود است و باید سود سال مالی ۹۵ به صورت کامل به همه داده شود، بنابراین افراد امیدوار شوند؛ این در حالی است که در دو هفته گذشته، دو میلیون نفر از ۱۶ میلیون نفر افرادی که شماره شبا نداده اند، شماره خود را اعلام کرده اند.اما شاید عده ای شاید می خواهند از سهام عدالت انصراف دهند چراکه مخاطب این سهام، کمیته امداد و بهزیستی بوده اند که نمی خواهند سود دریافت کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سهام بانکها نیز با بیان اینکه اگر مجامع بانکها برگزار شود، قیمت های ما باطل می شود و باید قیمت های جدید اعلام کنیم، گفت: از آبان ماه به بعد صورتهای حسابرسی شده و کارشناسی شده را در هیات واگذاری مصوب می کنیم؛ البته امسال تاخیر صورت گرفت که به دلیل تغییر دو عضو وزیر در هیات واگذاری بود.

وی در خصوص واگذاری شرکتهای بیمه نیز گفت: ما برای شرکتهای بورسی، اقدام به کارشناسی نکرده و آیین نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمتگذاری صورت گیرد؛ بنابراین هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمتگذاری صورت می گیرد یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده ایم.

پوری حسینی ادامه داد: هر سه سهم احتمالا با قیمت خوبی به فروش خواهد رفت.

وی در خصوص فروش سهام ایران خودرو در بورس گفت: این موضوع ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد؛ اما اگر قرار باشد که سهام به صورت بلوکی عرضه شود، باید اهلیت مالی و غیرمالی متقاضیان باید ارزیابی شود؛ به این معنا که به ترن اور، بدهی بانکی و مواردی از این دست باید رسیدگی شود؛ بنابراین اگر برخورد چک لیستی صورت گیرد، مشکلی ندارد، ولی اگر بحث اهلیت مستمسکی برای پس زدن عده ای و آوردن عده ای دیگر باشد، ناپسند است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص مدیریت سهام عدالت و آزادسازی خرید و فروش آن نیز گفت: الان ۴۹ میلیون نفر از مردم می دانند که چقدر سهام دارند و سود سال ۹۵ آنها نیز پرداخت شده است، این یک اقدام بزرگ است؛ اما بخشی از کار می ماند که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار داده شود که وقتی ورقه سهام داشته باشند، امکان خرید و فروش نیز وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به تازگی دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مجلس داده که بعد از تصویب بودجه ۹۷ این کار رسیدگی می شود که امیدواریم این لایحه به شکل تقدیم شده، مصوب کنند و اگر در این دستور وظیفه ای به عهده ما باشد، به نحو احسن انجام خواهیم داد. بحث مدیریت تا زمانی که آزادسازی انجام نشود، امکان جایگزینی مصوبه سال ۸۹ هیات دولت وجودن ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند. 

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام برسد و اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیر اعلام و گفته بود: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیرماه انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبود‌ها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهر کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه