Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه - ایرنا - عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روز چهارشنبه، گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اثرات تحریم اعمال شده از سوی آنان بر دولت و مردم قطر را گمراه کننده توصیف و آن را رد کردند.

به گزارش ایرنا ، وزیران خارجه چهار کشور یاد شده در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی امارات (وام) منتشر کرد گفتند: این گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر درک محدودی از زمینه کلی بحران سیاسی و پیشینه تاریخی آن دارد و برمبنای اظهارات اشخاصی تنظیم شده است که در کمک مالی به تروریست ها مشارکت دارند و با حمایت از ایدئولوژی افراط گرایان موجب ترویج خشونت از طریق رسانه های خود می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه افزو: تحریم، بخشی از اعمال حق حاکمیت ما برای حفاظت و دفاع از امنیت ملی کشورهایمان است. این یک واکنش طبیعی است که با اندازه و تأثیری که دولت قطر با حمایت از تروریسم و نقض آشکار مقررات منشور سازمان ملل متحد داشته است قابل مقایسه نیست.
بر اساس این بیانیه، این گزارش مشتمل بر اتهامات بی اساس و همچنین تبعیض واضح نسبت به یکی از طرفین در بحران سیاسی است لذا از کمیساریای عالی سازمان ملل می خواهیم نسبت به بر طرف کردن خطاهای این گزارش اقدام نماید.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش تر در گزارشی اقدامات کشورهای محاصره کننده قطر را ظالمانه توصیف کرده بود.
اعضای هیات این کمیساریا از 17 تا 24 نوامبر2017 با سفر به قطر با 20 نهاد دولتی و سازمان‌ مدنی و قربانیان محاصره این کشور دیدار کردند. در پی این سفر، هیات گزارشی را تهیه و نسخه‌ای از آن را برای کمیته ملی حقوق بشر قطر فرستاد که در این گزارش اقدامات کشورهای عربستان، امارات و بحرین علیه قطر ظالمانه ، نژادپرستانه و ناقض حقوق بشر خوانده شده است.
سازمان ملل پیش از انتشار این گزارش، خواهان سفر اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر به کشورهای محاصره کننده شده بود اما این کشورها پاسخی به این درخواست ندادند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم ، روابط خود با این کشور را قطع کردند و تمامی مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند.
دولت قطر این اتهامات را رد کرده است.
تمام **1508 *1049
انتشار دهنده: مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال

 

به گزارش  تابناک، نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز و در راس هیأتی عالی رتبه به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش سفر بارزانی بعد از نزدیک به ۳سال صورت می‌گیرد و طی آن با مقامات عالی‌رتبه از جمله رهبر انقلاب، رییس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال
  • بارزانی به تهران سفر می‌کند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟