Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه در نمایشگاه های صنایع دستی کشورهای اروپایی حضور پررنگ هنرمندان البرز به چشم می خورد، گفت: از مجموع آثار صنایع دستی این استان ۲ اثر مهر اصالت یونسکو را کسب کرده است.

سعید امینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به مهاجرین البرز اظهار کرد: تعداد زیادی از رشته های صنایع دستی به همراه این مهاجرین وارد استان شده است و بر اساس آمار از ۳۵۰ رشته ثبت شده صنایع دستی در کشور حدود ۷۰ رشته صنایع دستی در استان البرز رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعضی از این صنایع دستی مخاطب بیشتری دارد و بعضی تعداد کمتری، به نحوی که در حال حاضر ۱۵ رشته صنایع دستی در استان البرز بیشترین فراوانی را دارد که عمدتا در صنایع چوبی، سفال و سرامیک، شیشه حرارت مستقیم، صنایع دستی چرمی، فلزی، سنگ و گلیم است.

امینی با اشاره به اینکه استان البرز از جهات مختلف از لحاظ شاخص های تولید و  بازرگانی همچنین حضور در نمایشگاه ها به خصوص نمایشگاه های خارجی نقش پررنگی دارد، گفت: استان البرز در سطح کشور جزء رده های دهم تا دوازدهم  در حوزه صنایع دستی محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: از نظر برگزاری نمایشگاه ها چندین روش برای برگزاری اینگونه نمایشگاه ها وجود دارد که یکی برگزاری نمایشگاه های بخش خصوصی است، که معمولا با تقاضای بخش خصوصی به اداره کل صنایع دستی و گردشگری البرز و با بررسی های انجام گرفته مجوز برگزاری نمایشگاه داده می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه بر اساس تقویم نمایشگاه های سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی  این رویداد در نقاط مختلف کشور برگزار می شود خاطر نشان کرد: تعداد این نمایشگاه ها در طول سال  بین ۱۵ تا ۲۰ نمایشگاه است.

 وی در بخشی دیگر گفت: یکی از مهمترین اتفاقات امسال اولین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی بود که با حضور ۷ استان از جمله تهران، قزوین، زنجان، گیلان و مازندران،  شهریور سال جاری در  کاخ مروارید کرج برگزار شد.

امینی با اعلام اینکه هنرمندان صنایع دستی البرز در نمایشگاه های خارجی  نیز حضور داشته اند، گفت: نمایشگاه هایی که در کشورهای  اروپایی از جمله هلند، آلمان و فرانسه، ایتالیا و چین برگزار شده بود، حضور هنرمندان صنایع دستی البرز نیز به چشم می خورد.

وی اضافه کرد: در نتیجه هنرمندان البرزی شناخت را از بازارهای خارجی پیدا کرده اند و حضور پررنگ در نمایشگاه های خارجی یکی از شاخص های مثبت استان البرز است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: یکی از مزیت های استان البرز در صنایع دستی داشتن نشان ملی و اصالت است.

مهر اصالت یونسکو برای ۲ اثر صنایع دستی البرز

وی با اشاره به اینکه البرز در نمایشگاه های کشوری که  به صورت دو سالانه برگزار می شود حضور داشته است، افزود: از ۲۶ اثر داوری شده  ۱۰ اثر نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را کسب  کرده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز افزود: درسال ۹۴  نیز از ۳۶ اثر صنایع دستی، استان موفق شد نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را بگیرد که  دو اثر از صنایع دستی البرز مهر اصالت یونسکو را کسب کردند و در حال حاضر در سه دوره برگزاری نمایشگاه ها در کشور ۲ اثر صنایع دستی البرز مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده است.  

امینی در پایان گفت: در قالب برپایی نمایشگاه در ایام دهه مبارک فجر دستاوردهای مراکز آموزش صنایع دستی استان البرز به نمایش در خواهد آمد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع د ستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران (نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران) خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز ، ۸ اردیبهشت‌ماه بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، گفت: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی، برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر بسزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان