Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@06:09:40 GMT

دولت مجاز به برداشت ۵۰ درصد از حساب ذخیره ارزی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۲۴۶۹

دولت مجاز به برداشت ۵۰ درصد از حساب ذخیره ارزی شد

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند در صورت کاهش منابع حاصل از صادرات نفت ۵۰ درصد از حساب ذخیره ارزی برای تأمین مابه‌التفاوت حاصل‌شده برداشت کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور با 149 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع با بند (ج) این لایحه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند (ج) آمده است: چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 1397 کمتر از یک میلیون و هفت هزار و یکصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود از محل پنجاه ‌درصد منابع حساب ذخیره ارزی برای تأمین مابه‌التفاوت حاصل‌شده اقدام کند.

بر اساس این گزارش، محمدباقر نوبخت در توضیح این بند گفت: صادرات دو میلیون و 410 هزار بشکه نفت و میعانات گازی در لایحه بودجه دیده شده و حدود 55 دلار برای هر بشکه نفت با احتساب 36 روز و نرخ برابری دلار 3 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده و 3 درصد خم برای تأمین حدود صد هزار و 700 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در حال حاضر به غیر از صندوق توسعه ملی، حساب ذخیره ارزی وجود دارد که از سال 78 تا 90 برای جلوگیری از نوسانات قیمت ارز حسابی افتتاح شده و مازاد در آن ریخته می شود؛ اگر سالانه در سقف تعیین شده منابع نفتی تغییری ایجاد نشود، از حساب ذخیره بهره‌برداری می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، طبس و قاینات بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۹.۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • واریز بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • واریز 31 هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال 1402
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • از چه روش هایی می توان پرداخت ارزی انجام داد؟
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲