Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-25@15:31:46 GMT

نقش کشورها در مبارزه با حوادث طبیعی بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۲۷۶۴

نقش کشورها در مبارزه با حوادث طبیعی بررسی شد


نقش کشورها در مبارزه با حوادث طبیعی در نشست‌های تخصصی کنفرانس اپدیم بررسی شد.

به گزارش امتداد نیوز، اولین روز از اجلاس دو روزه نمایندگان کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اسکاپ) سه‌شنبه دهم بهمن ۱۳۹۶ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. در این روز، بعد از امضای موافقتنامه از سوی دکتر نوبخت و شمشاد اختر معاون دبیرکل سازمان ملل، برای تشکیل مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) در ایران، نوبت به تشکیل دو نشست تخصصی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان کشورهای عضو اسکاپ و کارشناسان ایرانی، به مدیریت اطلاعات بلایا و نحوه به اشتراک گذاری داده‌ها اختصاص داشت. در این جلسه، پیرامون تشکیل اپدیم به عنوان سازمانی برای همگرایی کشورهای منطقه در سه مرحله پیش از بحران، حین بحران و بعد از آن، هم‌اندیشی شد. همچنین حوزه فعالیت‌ها و شناسایی وظایف آتی کشورهای عضو اپدیم مورد بررسی قرار گرفت.

نشست دوم نیز به صورت کارگاهی برگزار شد و اعضای حاضر در این نشست به ارائه تازه‌ترین تحقیقات تخصصی پیرامون موضوع گرد و غبار پرداختند. در این پنل که با مشارکت فعالانه کارشناسان ایرانی و خارجی همراه بود، متخصصانی چون دکتر سانجای، پروفسور بابل، دکتر یانگ یولی، دکتر کاوه مدنی معاون رییس سازمان محیط زیست، کاوه زاهدی مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد و اعضای اسکاپ و نمایندگانی از سازمان‌هایی برنامه و بودجه، هواشناسی، محیط زیست، وزارت امور خارجه و …. حضور داشتند.

از مواردی که در این نشست مطرح شد می‌توان به خطرات گرمایش زمین، راهکارهایی برای توسعه کشاورزی، نقش سرمایه‌گذاری دولت‌ها در کاهش مخاطرات گرد و غبار، لزوم مقابله بهنگام با بحران آب و خشکسالی در منطقه، لزوم افزایش اطلاعات و داده‌ها درباره گرد و غبار و به اشتراک گذاری این تحقیقات همچنین سیاستگذاری بر اساس آنها اشاره کرد.

همچنین با حضور اعضای اسکاپ تاکید شد لازم است سیستم هشداردهنده منطقه‌ای گرد و غبار و طوفان شن تقویت شده و یک شبکه منسجم و به روز از وضعیت آسیا در این زمینه تهیه شود.

true برچسب ها : آپدیم بلایای طبیعی حوادث true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه