Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نخست وزیر انگلیس در سفر به چین گفت که در دیدار با نخست وزیر چین درباره اقدامات اتمی غیرقانونی کره شمالی و لزوم اجرای تحریم‌های بین‌المللی صحبت کرده است.

لی که‌کیانگ نخست وزیر چین در کنفرانس خبری مشترک با ترزا می همتای انگلیسی گفت که دو کشور قصد گسترش روابط دوجانبه را دارند.

وی گفت که برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) چالشی است که دو کشور با آن روبرو هستند و نخست وزیران دو کشور درباره روابط تجاری دوجانبه گفت‌وگوهایی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لی افزود، دو کشور احترام متقابل برای یکدیگر قایل هستند و دیدگاه‌های خود را درباره مسایل مشترک بین‌المللی و ملی به اشتراک گذاشتند. 

نخست وزیر چین اظهار امیدواری کرد که روابط دوجانبه به آرامی به جلو پیش خواهد رفت. لی همچین گفت در روابط دو جانبه پکن و لندن روابط همیشه بهاری است.

ترزا می گفت که در اولین سفر نخست وزیری خود به چین آمده، تاکید کرد درباره مسایل مهمی با مقامات چین صحبت خواهد کرد. وی تاکید کرد که دوره طلایی رابطه دو کشور را تقویت خواهد کرد.

خانم می اشاره کرد با برگزیت روابط تجاری میان لندن و پکن تقویت خواهد شد و منافع مشترک برای دو کشور به ارمغان می‌آورد. وی افزود، دو کشور برای مقابله با برده‌داری مدرن، تهدیدات سایبری و کره شمالی همکاری خواهند داشت.  

خام می گفت که دو کشور به عنوان دو عضو شورای امنیت درباره چالش‌های مشترک در جهان گفت‌وگوهایی کردند و افزود اقدامات اتمی کره شمالی غیرقانونی است و اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی حیاتی است. 

نخست وزیر انگلیس افزود، همکاری تجاری بین دو کشور اهمیت دارد و دو کشور سرمایه‌گذاری مشترک و روابط مشترک تحصیلی و آموزشی خواهند داشت. 

تراز می همچنین گفت، که دو کشور تجارت آزاد با یکدیگر خواهند داشت که مشاغل بیشتر برای مردم دو کشور به ارمغان خواهد آورد. 

مردم بریتانیا سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات دوساله برگزیت در ماه مارس 2017، در ماه مارس 2019  این کشور از اتحادیه اروپا و بازار آزاد اروپا خارج می‌شود و از این رو به دنبال شرکای تجاری در دیگر نقاط جهان است.

پیش از این خانم ترزا می برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو گروه20 به چین سفر کرده بود اما سفر کنونی که روز چهارشنبه (امروز) آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، اولین سفر رسمی وی به عنوان نخست وزیر بریتانیا است.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس اتمی درباره سفر وی به ایران و همچنین نیروگاه اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی در ایکس از دیدار امروز با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی خبر داد و افزود «درباره نتایج سفر اخیر او به ایران و همچنین برخی مسائل مرتبط با نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفت‌وگو کردیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز سه‌شنبه بعد از دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، در نشست خبری مشترک با بیان اینکه مفاد بیانیه مشترک ایران و آژانس هنوز معتبر است، گفت «پیشنهادی را به ایران ارائه دادم که شامل مجموعه‌ای از گام‌های عملیاتی است که مسیر ما را به سمت جلو مشخص خواهد کرد».

رئیس سازمان انرژی اتمی هم گفت‌وگوها را سازنده و رو به جلو توصیف کرد و افزود «من و گروسی معتقدیم بیانیه مشترک مبنای خیلی خوبی برای تعاملات ایران و آژانس است».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است