Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی لاری در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: من در کم‌وکیف تقاضای احمدی‌ نژاد و دوستانش قرار نگرفتم و نمی‌دانم که موضوع تقاضای آنها چیست و دنبال چه مساله‌ای هستند و چه می‌خواهند، اما آنچه مسلم است قانون اساسی ما به احزاب، گروه‌ها، تشکل‌ها، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، این حق را داده است که بتوانند اعتراض و انتقاد خود را در قالب‌های مختلف از جمله تجمع قانونی ابراز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین این حق یک حقی است که باید به رسمیت شناخته شود. گرچه در زمان مدیریت خود این آقایان نه تنها با این‌گونه حق‌ها برخورد ایجابی نمی‌شد بلکه به بدترین وجه سرکوب می‌شد و برخورد می‌شد. حال این‌هایی که خود آن روز به آن صورت عمل کردند امروز متقاضی برگزاری تجمع‌اند. این دوگانگی بین رفتار دیروز و تقاضای امروز مشاهده می‌شود؛ اما از نظر من قانون اساسی اگر مبنا قرار گیرد، باید به کسانی که نسبت به موضوعی انتقاد و اعتراض دارند و می‌خواهند در چارچوب قانون آن را مطرح کنند این فرصت را داد که از این حقی که قانون اساسی به رسمیت شناخته، استفاده کنند. حال هرکس که می‌خواهد باشد.

وی در پاسخ به اینکه چه معیاری برای دادن این مجوزها باید وجود داشته باشد، گفت: ببینید قانون اساسی در این زمینه بسیار روشن است. یعنی شما آن اصول مربوط به حقوق ملت را که مطالعه کنید، در جایی که حقوق اساسی ملت را مطرح کرده، برگزاری تجمعات سیاسی را با رعایت شرایط امنیتی و مصالح ملی مجاز دانسته است. این هم نمی‌شود که دستگاه‌های متولی هر نوع تجمعی را داوری کنند که آقا این غیر امنیتی است و فلان است و اجازه ندهند. بالاخره این راه را باید باز بگذارند. من فکر می‌کنم که اگر دولت آقای روحانی یک چنین مساله و باز کردن چنین راهی پیش‌قدم باشد که مردم بتوانند از حق قانونی اعتراض و نقد استفاده کنند خوب است.

او درباره‌ی نظر برخی مبنی بر اینکه مکان‌هایی را برای انجام تجمع مشخص کنند گفت: ببینید آنچه روشن است این است که در اصل ۲۷ تجمع و تجمع اعتراضی را به رسمیت بشناسیم، این یک تکلیف برای دولت است و نه یک اختیار؛ دولت مکلف است، دولت که می‌گویم منظورم کل مجموعه‌ی حاکمیت است، مکلفند که حق مردم را به رسمیت بشناسند. اینکه این تجمعات در یک محل خاص برگزار شود، در یک خیابان برگزار شود، اینکه به ترافیک شهر یا حقوق کسبه‌ لطمه نزند بحث‌های بعدی است که متولیان کار باید همه‌ی این نکات را ببینند و رعایت کنندو کسانی هم که متقاضی برگزاری تجمع هستند باید به این مسایل پایبند باشند و نگذارند که به دیگران لطمه‌ای وارد شود. ولی به اسم اینکه ما می‌خواهیم امنیت باشد، یا به اسم اینکه ما می‌خواهیم بالاخره آرامش باشد نباید مردم را از حق قانونی‌شان محروم کنیم. امنیت و آرامش با حضور مردم و میدان دادن به مردم و بها دادن به حقوق مردم قابل تحقق و قابل تدوین است.

وی افزود: بنابراین پیشنهاد مشخص من این است که نهادهای مسوول، به‌خصوص استانداری که رییس شورای تامین هم هستند، اصل بیست و هفتم را به رسمیت بشناسند، چگونگی تامین این حق و تحققش را با متقاضیان، با متولیان امر و با مسوولین انتظامات بنشینند و تدوین کنند.

موسوی لاری در آخر درباره‌ی اینکه دولت احمدی نژاد در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به درخواست تجمع مجمع روحانیون مبارز چه پاسخی داده است گفت: دوره‌ی ۸۴ تا ۹۲، که دولت آقای احمدی نژاد سر کار بود، بدترین شرایط برای احزاب و تشکل‎ها و نهادهای مدنی بوده است و سخت‌ترین و دشوارترین شرایط برای همه‌ی آنهایی که فعالیت مدنی داشتند ولی خب حالا این آقایانی که خودشان عامل این همه فشارها بودند الان آمده‌اند و متقاضی شدند. من می‌خواهم بگویم که این بسیار خوب است که دولت آقای روحانی با همان پیشینه‌ای که احمدی نژاد و دارو دسته‌ی همراه با او داشتند، بدون توجه به آن پیشینه به اینها مجوز دهند تا اینها بیایند و حرفشان را بزنند. که عامل بسیاری از این نابسامانی‌ها و گرانی‌ها و مشکلات همین مجموعه بودند و هستند، بگذارند این‌ها بیایند تا مردم هم این‌ها را بشناسند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های هفته معلم در خراسان جنوبی برنامه سپاس معلم در روز دوازدهم اردیبهشت است که توسط مسئولان و ائمه جمعه و…است که در راستای تکریم معلمان برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه سپاس معلم در بیرجند در مدرسه متوسطه ۱۵ خرداد برگزار می شود.

۴۰ معلم و همکار فرهنگی خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری می روند

موسوی نژاد یادآور شد: همچنین ۴۰ نفر از همکاران فرهنگی و معلمان عزیز خراسان جنوبی در روز دوازدهم اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

وی گفت: برنامه تکریم از معلمان نمونه خراسان جنوبی (استانی و شهرستانی) در ۱۶ اردیبهشت برگزار می شود و از ۸۹ نفر از معلمان با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه تجلیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۹۳ درصد مدارس خراسان جنوبی نماز جماعت اقامه می شود و درصد باقی مانده عمدتاً مدارس ابتدایی بوده اند.

موسوی نژاد افزود: همچنین از ابتدای سال تحصیلی تاکنون هزار و ۲۰۰ محفل قرآنی برگزار شده است که بسیاری از آنها در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

وی گفت: اجلاس نماز دانش آموزی در ۱۱ شهرستان برگزار شده است که در این برنامه از ۱۷۰ فعال در حوزه نماز دانش آموزی تجلیل شد.

۸۳ درصد معتکفین دانش آموز بوده اند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در اعتکاف ماه رجب ۲۲ هزار نفر شرکت کردند که طبق آمار اداره کل تبلیغات اسلامی ۸۳ درصد معتکفان دانش آموز بودند.

موسوی نژاد گفت: برای مهر ۱۴۰۳ سهمیه جذب ما از طریق استخدامی از محل ماده ۲۸ هزار و ۲۸۰ نفر است که امیدواریم با این اقدام مشکل نیروی انسانی ما بسیار کاهش یابد.

وضعیت نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار بر این است که ۳۴۹ نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان متعهد به خدمت نیز در مهر ۱۴۰۳ شروع به کار کنند.

موسوی نژاد گفت: در مجموع استخدامی ها و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پیش بینی بر ورود نزدیک هزار و ۵۰۰ نفر به آموزش و پرورش استان است اما از طرف دیگر تا ابتدای ۱۴۰۴ تعداد هزار و ۵۹ معلم ما بازنشسته می شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تعداد ۴۸۰ کودک بین ۶ تا ۱۱ سال که تحصیل باز مانده بودند، شناسایی و به چرخه آموزش برگشتند.

توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم این مهم در سال های آتی نیز ادامه پیدا کند.

موسوی نژاد با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری معدل در آزمون ورودی به دانشگاه ها، خانواده ها این مهم را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: پیش بینی ما بر این است که نزدیک ۱۸ هزار ورودی پایه اول دبستان در خراسان جنوبی داشته باشیم.

کد خبر 6092688

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!