Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت آموزش‌وپرورش با ابلاغ بخشنامه" کسور بازنشستگی ایام حق التدریس تمام وقت" اعلام کرد: کسورات مربوط برای این قبیل کارکنان بر مبنای ۹ درصد نخستین حکم استخدامی رسمی بدو خدمت قابل محاسبه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه" کسور بازنشستگی ایام حق‌التدریس تمام وقت" را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بخشنامه آمده است:

" پیرو بخشنامه شماره ۷۱۰.۵ مورخ ۱۰ خرداد ۹۶ موضوع احتساب سوابق خدمت ایام حق‌التدریسی معلمان رسمی شاغل و مواردی که در این خصوص مطرح است، اعلام می‌دارد.

۱. به موجب تبصره (۲) ماده (۸۵) و ماده (۱۵۱) قانون استخدام کشوری و ماده ۱۰۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، احتساب ایام خدمت تمام‌وقت حق‌التدریسی آن دسته از معلمانی که به استخدام رسمی پذیرفته شده‌اند براساس (۹) درصد «حقوق»، «فوق العاده‌ها» و «تفاوت تطبیق» و کارکنانی که بعد از اول فروردین ۸۸ استخدام شده‌اند برابر ماده ۱۰۶ قانون مدیریت خدمات کشوری بر مبنای حقوق ثابت و فوق العاده‌های مستمر و ویژه مشمول کسور که در اولین حکم استخدامی بدو خدمت رسمی آمده است محاسبه و کسورات مربوط به صندوق بازنشستگی واریز می‌گردد، از آنجا که مواد قانونی مذکور ملغی نشده است و به قوت خود باقی است، براین اساس کسورات مربوط برای این قبیل کارکنان بر مبنای ۹ درصد اولین حکم استخدامی رسمی بدو خدمت قابل محاسبه است.

۲. احتساب سوابق خدمت غیرتمام‌وقت حق‌التدریسی معلمان شاغل رسمی که تا سال ۱۳۹۶ قابل محاسبه نبوده است براساس قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی مصوب ۲۷ بهمن ۹۵ مجلس شورای اسلامی از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون، به شرط پرداخت کسورات سهم خود و دولت براساس (۲۲.۵) درصد حداقل حقوق ماهیانه (۱۰،۳۵۰،۰۰۰ ریال) و به صورت تمایل خودشان و ارائه درخواست صرفا در بازه زمانی یک‌ساله (۱۳۹۶.۰۲.۰۵ الی ۱۳۹۷.۰۲.۰۶) قابل احتساب می‌باشد؛ بنابراین سابقه خدمت حق التدریسی غیرتمام وقت این قبیل معلمان از تاریخ پایان مهلت قانونی (۱۳۹۷.۰۲.۰۵) مجوزی ندارد.

۳. در اجرای قانون متعهدین خدمت مصوب ۸ خرداد ۶۹ مجلس شورای اسلامی، منضم به بخشنامه شماره ۱۰۰.۶۰۰.۱۴۳ مورخ ۱۶ بهمن ۶۹ متعهدین خدمتی که از آغاز تحصیل خود به استخدام آزمایشی در آمده‌اند، با صدور حکم استخدام آزمایشی آنان کسور موضوع ماده ۷۱ قانون استخدام کشوری از آنان کسر شده است و براساس ماده ۷ قانون مذکور مدت خدمت آزمایشی جزء سابقه رسمی آنان منظور گردیده است و نیازی به پرداخت کسور بازنشستگی مجدد نیست. ضمنا آن دسته از متعهدین خدمت که قبل از تصویب قانون یادشده فارغ‌التحصیلان شده‌اند احتساب کسورات مدت تحصیل آنان مطابق تبصره ۲ ماده ۸۵ قانون استخدام کشوری می‌باشد؛ بنابراین ضرورت دارد با عنایت به مراتب فوق، به منظور رفع ابهامات و نگرانی‌های به‌وجود آمده برای همکاران ذی‌نفع در ارتباط با احتساب سابقه خدمت تمام وقت به نحو شایسته راهنمایی و اطلاع‌رسانی لازم به عمل آورده و نهایتا طی سال جاری در خصوص اجرای بند (۱) این شیوه نامه اقدام لازم معمول دارند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم

فرهنگیان بازنشسته که هم اکنون به عنوان معلم حق‌التدریس در کلاس‌های درس حضور دارند همچنین معلمان خرید خدمات آموزشی نسبت به عدم دریافت هدیه روز معلم گلایه دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش شب گذشته، 2 میلیون تومان عیدی به مناسبت روز معلم به حساب فرهنگیان کشور واریز کرد.

معلمان بازنشسته که اکنون به عنوان معلم حق‌التدریس در کلاس‌های درس حضور دارند و معلمان خرید خدمات آموزشی از عدم واریز این مبلغ گلایه دارند آن هم در حالیکه در کنار معلمان رسمی در کلاس‌های درس مشغول تدریس هستند.

از سوی دیگر مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان بازنشسته و حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی با تأخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

واریز 3 مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت

با این حال علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از واریز سه مطالبه معلمان شامل حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان اردیبهشت خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است
  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد