Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:42:46 GMT

خرید توافقی خرما در استان کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۴۴۱۹

خرید توافقی خرما در استان کرمان آغاز شد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی، خرید توافقی حمایتی خرما در شهرستان های شرق این استان توسط مباشران تعاون روستایی که اتحادیه های مرکزی و شهرستانی هستند، شروع شده است.

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز چهارشنبه اظهار داشت: خرید خرمای حمایتی که در اغلب موارد رقم مضافتی است، در کارتن های هشت کیلوگرمی و با قیمت هر کیلوگرم 55 هزارریال صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، وزن این کارتن ها نباید از 7.5 کیلوگرم کمتر باشد.
وی با بیان اینکه امسال از 58 هزار هکتار سطح زیر کشت نخلستان های استان کرمان، حدود 170 هزار تن خرما تولید شده است، اظهار داشت: 150 هزار تن از خرمای تولیدی استان کرمان و سایر استان ها پس از فرآوری و بسته بندی در سردخانه ها ذخیره شده است.
سعیدی با اشاره به این که از این میزان تولید که تاکنون یک سوم آن به فروش رفته است، اضافه کرد: از 170 هزار تن خرمای تولیدی این استان 120 هزار تن خرمای درجه یک و بقیه خرمای درجه 2 و 3 بوده که فرآوری و صادر می شود.
به گفته وی، بیش از 80 درصد خرمای کرمان رقم مضافتی است.

** تخصیص 100 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات خرما
سعیدی از تخصیص 100 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات خرمای استان کرمان به منظور توسعه صادرات خبرداد و تصریح کرد: علاوه بر این، بخشی از این تسهیلات به تجاری که خرما را از محل باغ خریداری و در سایر استان ها به دست مصرف کنندگان می رسانند، پرداخت می شود.

** 59 پروژه کشاورزی در دهه فجر افتتاح می شود
این مقام مسئول درباره افتتاح پروژه های کشاورزی استان در دهه فجر امسال، گفت: در دهه فجر امسال 59 پروژه کشاورزی به ارزش یک هزار و 24 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی اشتغالزایی این طرح ها را 544 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 34 مورد از این پروژه ها مربوط به بخش آب و خاک است که با اجرای آن 2 هزار و 900 هکتار به سطح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی استان افزوده می شود.
سعیدی گفت: از مجموع پروژه های دهه فجر امسال پنج واحد در حوزه دام و طیور، طرح شیلاتی با 10 تن آبزی پروری، هفت طرح صنایع بسته بندی و فرآوری و هشت واحد گلخانه ای در سطح 23 هکتار است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان ادامه داد: با اجرای طرح های گلخانه ای 6 هزار و 190 تن سبزی و صیفی و 350 هزار گل شاخه بریده به تولیدات گلخانه ای استان اضافه می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود یک میلیون تن محصول خرما در ایران تولید می شود؛ صادرات خرما سالیانه حدود 300 میلیون دلار ارزآوری برای اقتصاد کشور دارد و براساس یک برنامه ریزی چهارساله قرار است این رقم به 500میلیون دلار افزایش یابد.
ارقام مختلف خرمای ایران در استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان تولید می شود؛ کشورهای مالزی، روسیه، هند و چین نیز متقاضیان خرمای ایران هستند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9186*2025
گزارش: هما همت خواه*انتشار دهنده: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم

سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۲۸۸ پروژه در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی افتتاح شده است، اظهار کرد: ۲۰۸ پروژه در حوزه آب و خاک، ۳۲ پروژه امور دام، ۴۸ پروژه باغبانی، ۲۳ پروژه صنایع تبدیلی، ۱۷ پروژه امور عشایر، ۱۳ پروژه شیلات و ۴۷ پروژه در حوزه منابع طبیعی افتتاح شده است.
به گفته وی اعتبار پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شده است حدود ۱۶ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی پروژه‌های افتتاح شده در حوزه کشاورزی ۲ هزار و ۲۳۴ نفر بوده است، گفت: ۶ هزار و ۳۰۶ خانوار از پروژه‌های تکمیل شده بهره‌مند شدند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم