Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی از اجرای 31 عنوان برنامه مختلف در سطح مساجد و کانون های مساجد استان به مناسبت دهه فجر خبر داد

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، نشست خبری کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر آذربایجن غربی صبح امروز 11 بهمن در سالن خانه مطبوعات استان برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین اباذر بیگی در این نشست با اشاره بر برگزاری مراسمات بزرگداشت دهه فجر با محوریت مسجد و با رویکرد فجر فاطمی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات بزگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 39 مسجد و کانون، اجرای برنامه جوان و گفتمان انقلاب به مدت ده شب در ده مسجد، اجرای طرح سما در 39 مسجد شهری ارومیه و برخی شهرستان ها با رویکرد ارتقاء سلامت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، افتتاح 39 کانون جدید مساجد، برگزاری محافل انس با قرآن با رویکرد قرآن کتاب انقلاب، برگزاری گفتمان های دینی با عنوان بصیرت و ولایت، دیدار با خانواده شهدا، توجه به برنامه های شهادت حضرت فاطمه(س) در 14 کانون برگزاری همایش مجاهدان فرهنگی با محوریت گفتمان انقلاب در 17 بهمن ماه ودیدار با ائمه جمعه استان را از جمله اقدامات کمیته مساجد در ایام پیشرو دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 1993 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان 374 کانون در مناطق اهل سنت قرار دارند که برنامه های ویژه ای اعم از همایش های سنگربانان مسجدی در بوکان، تحکیم بنیان خانواده در مهاباد و همیش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در پیرانشهر در این کانونها نیز برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی با بیان اینکه دهه فجر امسال رنگ و بوی فاطمی دارد به تشریح سیاست ها و راهبردهای کمیته مساجد در این ایام پرداخت و افزود: تشکیل ستاد خبری، تعامل با ائمه جمعه و جماعات و هیئات مذهبی برای حضور موثرتر در مراسمات، تعمیم مراسمات دهه فجر به مناطق محروم، پاسخ به شبهات و سوالات جوانان در خصوص دهه فجر و ایام فاطمیه از جمله ساست ها و رویکردهای کمیته مساجد در ایام فجر فاطمی است.

وی با اشاره به طرح و نقشه اتاق های فکر استکبار جهانی در اشاعه فرهنگ دین گریزی و فرهنگ غربی اروپایی در ایران اسلامی تصریح کرد: از زمان قاجار که پای استکبار جهانی به ایران باز شد همواره سعی در خارج کردن مردم عوام جامعه و توده فرهنگی و دانشگاهی از مسیر دین داشتند و در این مسیر از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اباذر بیگی با تاکید بر نقش محوری مسجد در شکل گیری انقلاب اسلامی، مسجد را خواستگاه حرکت انقلابی امام خمینی(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: مسجد از صدر اسلام تا کنون جایگاه ویژه ای برخوردار بود و حضرت امام (ره) نیز با سخنرانی های خود در مسجد سلماسی قم و مسجد شیخ انصاری نجف نقطه آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی انقلااب اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب پیامبر اکرم (ص) دانست و تصریح کرد: انقلاب در راه خدا، داشتن پایگاه مردمی  مردمی بودن، ولایی بودن انقلاب و ولایت پذیری مردم، منطقی و استدلالی بودن، نقش محوری مسجد در شکل گیری انقلاب اسلامی از جمله شاخصه های مشترک انقلاب حضرت امام(ره) و انقلاب پیامبر(ص) بود.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد